اینترنت و شبکهسخت افزارفناوری

معرفی باتری UPS و برند های مختلف آن

معرفی باتری UPS و برند های مختلف آن

تجهیزات دستگاه UPS شامل باتری UPS و تبدیل کننده جریان متناوب برق به مستقیم و برعکس یا همان اینونتر و شارژر می باشد. در این مقاله این دستگاه و باتری را بیشتر خواهید شناخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

دستگاه UPS دارای سیستم الکترونیکی می باشد که انرژی برق تأمین کرده و به قطع یا وصل شدن جریان برق حساسیت نشان می دهد. به دلیل همین دقت و حساسیت مراکز بزرگ و مهم مثل، بیمارستان ها، مخابرات و مراکز مختلف دیگر از آن استفاده می کنند.

دستگاه UPS و باتری یو پی اس ها برای ایجاد تعادل در مشکلات برق ای سی سیستم ها تولید و ساخته می شوند. وقتی یک باتری UPS در یک سیتم وجود داشته باشد خاطر جمعی حاصل می شود که می توان مطمئن بود در صورت قطعی جریان برق اختلالی در وظایف این تجهیزات و سیستم رخ نمی دهد. باتری یو پی اس انرژی برق را در خود ذخیره می کند تا تا وقتی برق قطع می شود انرژی لازم برای سیستم تأمین شود. باتری UPS دارای سه نوع مختلف، با طول عمر زیاد، کم و متوسط موجود هستند.

در دستگاه UPS از کدام باتری ها می توان استفاده کرد

باتری یو پی اس از لحاظ جنس دو نوع اسیدی سربی و نیکل کادمیومی دارد. که بهترین آنها مدل اسیدی سربی است که آن هم دو مدل خشک و با در پوش بسته و مدل تر یا درپوش باز دارد. باتری UPS با درپوش بسته حفاظت آسان‌تر ی دارد و در نتیجه طول عمر و دوام بیشتری نیز دارند. مدل اسیدی سربی با توان 12 وات نیز در بازار وجود دارد.
البته این یک اولویت بندی کلی است و چنانچه انتظار خاصی از باتری یو پی اس داشته باشید نوع باتری و یا ولتاژ آن طبق نیازتان باید بررسی و تهیه شود. برای استفاده های طولانی مدت باتری نیکل کادمیومی مناسب تر است. این باتری را می توان بیش از ده سال استفاده کرد. باتری های سربی اسیدی طول عمر معمول پنج تا شش سال و در عالی ترین شرایط ده تا دوازده سال عمر خواهند کرد.

دستگاه UPS همه مدل های باتری یو پی اس را به عنوان یک باتری متصل نمیپذیرد. به همین منظور نوع باتری قابل اتصال روی دستگاه ذکر می شود. برای انتخاب یک باتری مناسب شرایط محیطی نیز باید بررسی شوند. دما، رطوبت هوا و عوامل زیست محیطی همگی باید در زمان انتخاب باتری در نظر گرفته شوند. طبیعتا اگر رطوبت بالا باشد به اتصالات دستگاه UPS آسیب وارد می شود.

دما

اگر دمایی که در آن دستگاه یو پی اس نصب می شود در محدوده بین صفر تا چهل درجه باشد باید از باتری یو پی اس اسیدی سربی استفاده شود. اما اگر دما کمتر از این محدوده باشد ترجیح شما باید باتری UPS نیکل کادمیومی باشد، چون طول عمر بیشتری دارد و البته قطعا قیمت خرید آن نیز بیشتر خواهد بود. اگر از باتری معمولی استفاده شود ممکن است در شرایط جوی و محیطی نامناسب خطراتی مثل وجود گازهای متصاعد شده ایجاد شود.

در باتری یو پی اس خشک یا درپوش بسته چون فرآیند های شارژ و دشارژ در محفظه سرپوشیده ای انجام می شوند این آسیب ها کمتر خواهند بود. به طور کل عملکرد و عمر باتری در دمای بالا نیز کاهش پیدا می کند.

شرایط فیزیکی

ابعاد و حجم و اندازه ها ی باتری یو پی اس نیز همیشه باید مورد توجه قرار گیرد و باید شرایط کابینت باتری و موقعیت های نصب نیز در نظر گرفته شود باطری و کابینت باید طوری باشند که چيدمان ها و دسترسی ها نیز ساده باشند.

عملکرد باطری

در پروسه ی شارژ و دشارژ کردن اگر منبع تغذیه انرژی محدود باشد، باتری UPS باید بتواند انرژی را تأمین کند در نتیجه در این شرایط اهمیت بیشتری خواهد داشت. باتری یو پی اس هایی که قابلیت شارژ مجدد دارند برای شارژ شدن شرایط مختلف و محدودیت هایی را به دنبال خواهند داشت که باید پیش از خرید مورد توجه قرار داده شوند. نوع شارژر نیز نیاز به دقت در خرید دارد. نکته قابل توجه دیگر این است که عمر باتری چنانچه عملیات شارژ در مدت زمان و شدت زیاد و طولانی انجام شود کم می شود و باطری خراب خواهد شد.

معرفی بهترین برند ها

 Leoch
Narada
CSB
Saft
Sail
Panasonic
Long
fiamm
Hitaco
yuasa
PowerSonic

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 2 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا