اینترنت و اشیاءدسته‌بندی نشدهفناوری

مزایا استفاده از اینترنت اشیا ( IOT )

مزینت های Internet Of Things

مزایا استفاده از اینترنت اشیا ( IOT )

یکی از تحولاتی که در آینده تاثیر بسیار بیشتری در زندگی بشر خواهد داشت، تکنولوژی اینترنت اشیا است. در این مقاله قصد داریم به یکسری از مزایای فناوری IOT بپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

کارایی Internet Of Things به زبان ساده

اینترنت اشیا در واقع تشکیل شده از یکسری داده که این اطلاعات می تواند یک عدد ساده مربوط به دمای محیط یا یکسری داده پیچیده از چندین دستگاه مرتبط به هم برای بررسی و نتیجه گیری اطلاعات باشد. با استفاده از این فناوری می توان یکسری دستورات را به وسایل مختلف داد و این دیوایس ها بر اساس این دستورات فعالیت خود را انجام داده و همچنین گزارش فعالیت های خود را ارسال کنند. در ادامه به بررسی یکسری از مزایا استفاده از IOT خواهیم پرداخت.

با استفاده از اینترنت اشیا می توان دیوایس ها مختلف را به یکدیگر متصل کرد و باعث افزایش راندمان کاری آن ها و جلوگیری از اتلاف انرژی می شود. برای مثال می توان بین یک دماسنج و یک سیستم تهویه ارتباط برقرار کرد و در زمان افزایش و کاهش دما، عملکرد سیستم تهویه متناسب با دمای محیط هماهنگ شود تا مانع از اتلاف انرژی شود.

از دیگر مزایای اینترنت اشیا می توان به دریافت اطلاعات و ذخیره کردن آن ها اشاره کرد. با تحلیل و بررسی داده ها ارسالی دیوایس ها می توان برای عملکرد بهتر آن ها برنامه ریزی کرد. از دیگر قابلیت Internet Of Things استفاده از قابلیت مانیتورینگ است که می توان بر فرض زمان به اتمام رسیدن تاریخ مصرف مواد غذایی خریداری شده زودتر مطلع شد.

از ویژگی های مهمی که IOT می تواند برای بشر به ارمغان آورد،صرفه جویی در زمان است چرا که انسان مدرن به دلیل داشتن مشغله های بسیار، نیاز به یک فناوری برای مدیریت دیوایس های مورد استفاده آن دارد.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫81 نظرها

  1. Hmm it appears like your blog ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it
    up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new to everything.
    Do you have any points for beginner blog writers?
    I’d certainly appreciate it.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا