نرم افزار و اپلیکیشن

امکان چت ویدئویی 50 نفره در فیسبوک فراهم شد

امکان چت ویدئویی 50 نفره در فیسبوک فراهم شد

فیسبوک طی یک اقدام رقابتی با برنامه زوم قابلیتی برای کنفرانس در این شبکه اجتماعی برقرار کرد که کاربران بتوانند با کمک چت ویدئویی کنفرانس های خود را به خصوص در شرایط شیوع کرونا در جامعه به صورت مجازی برقرار کنند. این قابلیت Messenger Rooms نام دارد و در این قسمت بیشتر با آن آشنا خواهیم شد. با طیف نیوز همراه باشید… .

چند روز پیش زاکربرگ مدیر عامل شرکت Facebook اعلام کرد که در دوران قرنطینه خانگی و روزهای کرونایی این شبکه اجتماعی قابلیت Messenger Rooms جهت برقراری چت ویدئویی را برای کاربران خود دردسترس قرار می دهد.

این روزا افراد با اهداف مختلف شغلی یا تفریحی نیاز به برقراری کنفرانس ویدیویی دارند که مانند اتاقک های عمومی یا خصوصی بتوانند در آن فضای ایمنی را تجربه کنند. به همین منظور فیسبوک Messenger Rooms را برای چت ویدئویی حداکثر پنجاه نفر معرفی کرد. در این چت روم ها می توان تنها با ارسال یک لینک افراد مدنظر را به یک کنفرانس ویدیویی دعوت کرد.

چت ویدئویی

ZOOM

همانطور که حتما شما نیز اطلاع دارید اپلیکیشن زوم در دوران شیوع کرونا در زمینه تماس های تصویری و چت ویدئویی یک انقلاب به پا کرد تا جایی که تعداد کاربران آن از ده میلیون نفر به سیصد میلیون نفر رسید. اما این در حالی است که، اپلیکیشن زوم از لحاظ حریم خصوصی و امنیت بسیار ضعیف و نامناسب عمل کرده است تا جایی که گوگل استفاده از آن را برای کارمندان خود ممنوع کرده است.

مشخصات و قابلیت ها

با مروری بر اسکرین شات های گرفته شده از کاربران مختلف میبینیم که چت ویدئویی در بالای صفحه های گروه های کنفرانس ویدیویی و همچنین بالای فید کاربران در فیسبوک نشان داده می شود. لازم به ذکر است این چت روم ها در قسمت بالای استوری نیز نمایش داده می شود. تا قبل از رونمایی از Messenger Rooms در روزهای گذشته کمپانی Facebook روی استوری ها متمرکز بوده است.

لازم به ذکر است که کاربرانی که اکانت فیسبوک ندارند نیز می توانند از طریق لینک وارد چت ویدئویی عمومی شوند. این یک قابلیت جذاب است که باعث می شود حتی افرادی که در Facebook عضو نیستند نیز وارد کنفرانس ویدیویی مدنظرشان شوند


اهداف فیسبوک

در این هفته قابلیت Messenger Rooms برای کاربران برخی کشور ها در دسترس قرار گرفت، البته هنوز لیست دقیقی از این کشور ها وجود ندارد ولی بزودی این قابلیت در اختیار تمام کاربران جهان قرار داده می شود. جالب است بدانید چت ویدئویی در ابتدا تنها در داخل همین شبکه اجتماعی قابل استفاده بود ولی به مرور کاربران شبکه های دیگر مثل اینستاگرام و واتس اپ نیز می توانند از کنفرانس ویدیویی بهره مند شوند.

در قابلیت Messenger Rooms فیسبوک امکان ایجاد بک گراندهای مجازی و فیلتر ها روی صورت وجود دارد و همچنین می توان گروه ها را سفارش سازی کرد تا تنها کاربران معین شده بتوانند در کنفرانس ویدیویی شرکت کنند.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: sahabatkartu
  2. بازتاب: best microdose mushroom
  3. بازتاب: this website
  4. بازتاب: Vape carts for sale

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا