آموزش کامپیوترسخت افزار

چگونه بفهمیم رم کامپیوتر خراب شده است؟

چگونه بفهمیم رم کامپیوتر خراب شده است؟

حافظه RAM یکی از مهمترین قطعات کامپیوتر ها میباشد که اتفاقا تأثیر بسیاری در سرعت عملکردی سیستم دارد و البته خرابی آن نیز به همان میزان می تواند دردسر ساز باشد. در این مقاله به معرفی مشکلات رم کامپیوتر و تشخیص و تعدیل آنها خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

گاهی مشکلی در سیستم شما رخ می دهد که نمی دانید علت آن چیست. یکی از موارد میتواند رم خراب باشد. تعمیر رم اهمیت دارد اما مهمتر از آن تشخیص وجود یک رم کامپیوتر خراب است. البته این نکته نیز لازم به ذکر است که همیشه مشکل اینگونه نمی باشد. گاهی ممکن است. RAM با CPU و یا مادربرد ناسازگاری داشته باشد پس کاربر می بایست قدرت تشخیص هرکدام از این موارد را داشته باشد.

رم کامپیوتر

راه های شناخت یک RAM خراب و علت های بروز مشکل

مسلما رم کامپیوتر به اندازه قطعات دیگر از جربان برق و والتاژ بالا استفاده نمی کند. مشکلات و خرابی ها در این قطعه می تواند مربوط به مشکلات و اختلالات مربوط به ترانزیستور ها بخاطر بکارگیری کنترلر ها و آی سی ها می باشد. یک مشکل دیگر حافظه رم خراب دمای بالای سیستم است که در شرایط تهویه نامناسب و عدم استفاده از گرامبر ها یا همان Heat sink ايجاد می‌شود. یک مورد دیگر که کاربر را وادار به تعمیر رم می کند استفاده از سیستم در شرایط جوی نامناسب و پر از گردوغبار است. این ذرات به داخل سیستم راه پیدا ميکنند و سرانجام باعث ایجاد اختلال در اتصالات می شوند.

یکی از نشانه های بارز و مهم در هنگام ایجاد مشکل در رم کامپیوتر نمایان شدن صفحه آبی مرگ می باشد، طوری که با هر بار بالا آمدن سیستم این صفحه نمایان شود. گاهی وقتی در حال انجام بازی ها و یا کارهای گرافیک سنگین هستیم با این صفحه مواجه می شویم، در این شرایط تعویض ترانزیستور خراب می تواند به رفع مشکل رم خراب کمک کند.

 

رم کامپیوتر

یک مورد دیگر که کثیف بودن و پر از گردوغبار بودن حافظه رم موجب آن می شود و در واقع نشانه ای برای تشخیص این مشکل است، باقی ماندن در صفحه اول بایوس می باشد. تعمیر رم در چنین شرایطی کار ساده ای است و کافیست از ابزار شت مخصوص و یا باد و مسواک به تمیز کردن و غبار روبی RAM بپردازید.

یکی دیگر از این علائم عدم بالا آمدن سیستم و نیاز به ریست های پی در پی است، اگر چنین شد و سیستم عامل اصطلاحا فریز شد می توان به حافظه رم خراب شک کرد و اقدام به تعمیر رم کامپیوتر کرد.

سالم بودن RAM سیستم خود را بررسی کنید

برای اینکه بدانید رم خراب است یا خیر، می توانید به قسمت Windows Memory Diagnostic از قسمت کنترل پنل وارد شوید و مشکلات رم کامپیوتر را بشناسید. همچنین از یک طریق دیگر یعنی از منوی start وارد شوید و عبارت mdsched را تایپ کنید و به این قسمت وارد شوید. در این مرحله سیستم شما restart می شود و مشکلات رم کامپیوتر در صورت وجود نمایش داده می شود.

امتیاز 3.8 از 4 رای

نوشته های مشابه

‫12 نظرها

  1. بازتاب: 다시보기
  2. بازتاب: Study in Africa
  3. بازتاب: navigate here

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − سه =

دکمه بازگشت به بالا