اینترنت و شبکهفناوری

آشنایی با کابل شبکه لگراند

لگراند، برندی پیشرو

برند لگراند (Legrand) که دفتر مرکزی آن در شهر لیموژ کشور فرانسه واقع شده است، از بزرگ‌ترین و پیشروترین شرکت‌ها در عرصۀ تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی به شمار می‌آید. بر اساس آمارهای اعلامی این شرکت در سال 2011، 20% از سهم بازار تجهیزات شبکه به برند لگراند تعلق داشته است. محصولات این شرکت تنوع زیادی دارند و تولیداتش در زمینۀ تجهیزات شبکه فقط محدود به کابل شبکه لگراند نمی‌شود و از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به سوکت‌های شبکه، رک شبکه و پچ پنل اشاره کرد. فعالیت و خدمات لگراند محدود نیستند و بر اساس اطلاعات گزارش ذکرشده در بالا، این شرکت در عرصۀ مدیریت کابل‌کشی نیز مشغول به فعالیت است و 15% سهم از بازار جهانی به آن تعلق دارد که این مقدار، 75% درآمد این شرکت را تأمین می‌کند. از زمینه‌های فعالیت این شرکت جهانی می‌توان به تجهیزات نصب و سیم‌کشی، سیستم‌های ساختمانی و توزیع نیرو اشاره کرد که هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا به آن‌ها مشغول هستند.

تاریخچه‌ی شرکت

داستان شرکت لگراند از کارگاه چینی‌سازی در شهر لیموژ فرانسه در سال 1860 آغاز می‌شود. این کارگاه به همین صورت به کار خود ادامه می‌داده است تا این که در سال 1904، فردی به نام «فردریک لگراند»، این شرکت را خریداری می‌کند و نام خانوادگی‌اش را بر روی شرکت می‌گذارد. ورود این شرکت به زمینۀ تجهیزات برقی به سال 1919 و همکاری این شرکت با «جین مندات»، یک هنرمند لیموژی و صاحب کارگاه تولید کلید برق چینی، برمی‌گردد. در آن دوره، قبل از اختراع پلاستیک، بهترین عایق مواد چینی بودند. پس از آتش‌سوزی سال 1949 کارخانه، تمرکز شرکت منحصر به تولید تجهیزات الکتریکی شد و محصولاتی نظیر فیوز، کابل شبکه، ترانک و چراغ اضطراری را تولید کرد. هم‌اکنون محصولات تولید برند لگراند به بیش از 150000 قلم کالا می‌رسد و در بیش 180 کشور نمایندگی فروش دارد.

محصولات لگراند

محصولات تولیدشدۀ برند لگراند را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

1- سیستم‌های شبکه و ساختمانی

این دسته از محصولات به دو بخش تقسیم می‌شود:

تجهیزات روشنایی

این قسمت حس‌گرهای تشخیص نور و سیستم‌های کنترل هوشمند روشنایی ساختمان را شامل می‌شود.

تجهیزات شبکه

این شرکت طیف عظیمی از تجهیزات شبکه را ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به کابل شبکه لگراند، کانکتورها، کیستون‌ها و رک و اتاق‌های شبکه اشاره کرد.

2- تجهیزات سیم‌کشی

از جمله تجهیزاتی که در این دسته قرار می‌‌گیرند می‌توان کلیدهای خودکار و معمولی، پریز، سوکت‌های تلفن و تلویزیون را نام برد.

3- سیستم‌های خانگی

این دسته از تقسیم‌بندی شامل تجهیزاتی نظیر سیستم‌های امنیتی خانگی، کنترل دما، سیستم‌های ورود و خروج و انواع آیفون‌های پیشرفته می‌شود.

4- تجهیزات حفاظتی

انواع رله‌ها، محفظه‌های برق، سوکت‌ها و… در این دسته قرار می‌گیرند.

5- مدیریت کابل‌کشی

انواع تجهیزات کابل‌کشی سطحی و زیرسطحی، سیستم‌های توزیع نیروی زیرسطحی، تجهیزات و اتصالات سیم‌کشی دیواری و اکسس پوینت در ردۀ تجهیزات حفاظتی قرار می‌گیرند.

6- سیستم‌های برق اضطراری

از خصیصه‌های این سیستم‌ها می‌توان به امنیت و طیف توانی ۱۰ کیلوولت آمپر تا ۸۰۰ کیلوولت آمپر اشاره کرد.

7- تجهیزات اتصال

جعبه‌تقسیم‌های 2 تا ۴ راهه، انواع زاویه اتصال و لوله‌های انتقال کابل از جمله اجزای این دسته به شمار می‌آیند.

کابل شبکه لگراند

کابل شبکه لگراند

کابل شبکه کابل متصل‌کنندۀ وسایل الکترونیکی از جمله کامپیوتر، لپ‌تاپ، کنسول بازی یا دستگاه‌های دیگر به روتر شبکه است. از جمله مزیت‌های نسبت به اتصال Wi-Fi، امنیت و سرعت بالاتر و اختلال کم‌تر است.

کابل شبکه به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که همۀ آن‌ها خصیصه‌های ویژۀ خود را دارا هستند و عملکرد متفاوتی از خود در راندمان شبکه به جای می‌گذارند. کابل‌های شبکه را می‌توان به SFTP و UTP تقسیم کرد. کابل SFTP (Screened Fully shielded Twisted Pair) یا زوج تابیده‌شده تماماً روکش‌دار، از یک روکش فلزی اضافی با هدف کاهش اثر پارازیت بهره می‌برد. کابل SFTP به کابل FFTP شبیه است؛ هر کدام از زوج سیم‌های تابیده‌شده به صورت جداگانه با فویل محافظت می‌شوند. محافظ در FFTP به صورت فویل است و در SFTP از شیلد با بافتی انعطاف‌پذیر ساخته شده است. این نوع حفاظت باعث کاهش تداخل سیم‌های مجاور می‌شود. در اصطلاح عمومی به تمام کابل‌های با شیلد محافظ SFTP گفته می‌شود. کابل UTP (Unshielded Twisted Pair) یا زوج تابیده‌شده بدون روکش از یک یا چند جفت سیم عایق‌شده در یک محفظۀ پلاستیکی تولید می‌شود اما فاقد لایه حفاظتی اضافی برای سیم‌های تابیده‌شده است؛ به همین علت، UTP کابل شبکه ارزان‌تری است و نسبت به کابل‌ SFTP در برابر نویزها پایداری کمتری دارد.

کابل شبکه لگراند از بهترین کابل‌های شبکۀ بازار است که کیفیت مناسبی دارد. انواع مختلفی از کابل شبکه SFTP لگراند در بازار وجود دارند که شاید کابل شبکه لگراند CAT6 محبوب‌ترین آن‌ها باشد. چون که میزان فرکانس پشتیبانی‌شده در کابل‌های شبکه تفاوت دارد، میزان اطلاعات منتقل‌شده هم تفاوت دارد؛ بر همین مبنا، دسته‌بندی انواع کابل شبکه بر اساس فرکانس پشتیبانی‌شده صورت می‌گیرد که در آن، انواع کابل را به دسته‌های مختلف با نشان اختصاری Cat تقسیم می‌کنند که منظور از Cat مخفف‌شدۀ واژه Category است. با توجه به تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران، هزینۀ محصولات شرکت لگراند نسبت به سایر برندها بیشتر است اما باید دقت داشت که کیفیت محصولات این برند با توجه به سابقۀ آن در زمینه لوازم الکتریکی و شبکه با قیمت رابطۀ مستقیم دارد. کابل شبکه لگراند SFTP برای شبکه‌هایی با میزان نویز بالا توصیه می‌شود. حداکثر طول سگمنت هر کابل 100 متر است و روکش بیرونی آن‌ها می‌تواند از جنس PVC یا LSZH باشد. کابل LSZH به صورت عمومی به عنوان کابل ضد‌حریق شناخته می‌شود. این نوع کابل مقاومت زیادی در برابر سوختن دارد و به هنگام سوختن گاز سمی تولید نمی‌کند. به همین علت، می‌توان از کابل شبکه SFTP لگراند در محیط‌هایی مانند سقف‌های کاذب استفاده کرد.

خرید کابل شبکه لگراند

کیفیت بالای محصولات این برند سبب شده تا بعضی از افراد سودجو کابل‌هایی تقلبی تولید و به فروش آن‌ها اقدام کنند. در صورت استفاده از این محصولات، علاوه بر آسیب‌های مال، خریداران نسبت به برند بدبین می‌شوند. به همین منظور، توصیۀ ما به افراد این است که برای خرید کابل شبکه لگراند اصل خرید خود را از نمایندگی‌های کابل شبکه لگراند انجام دهند. سایت طیف سنتر یکی از نمایندگی‌های رسمی محصولات این شرکت است که آن‌ها را با گارانتی ارائه می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی شرکت لگراند فرانسه و بیان تاریخچۀ آن پرداختیم و دسته‌بندی کلی محصولات آن را بیان کردیم. در ادامه به معرفی کابل شبکه لگراند، ویژگی‌ها و علت افزایش قیمت کابل شبکه این برند در بازار ایران بر اثر تحریم‌ها پرداختیم. امیدوار هستیم که مطالب این مقاله برای شما راهگشا باشند.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫24 نظرها

  1. I have to thank you for the efforts you’ve put in penning this site.
    I really hope to see the same high-grade content by you later on as well.
    In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my very own website now ;
    )

  2. With havin so much content and articles do you ever run into any issues of plagorism or
    copyright violation? My website has a lot of exclusive content I’ve either created myself or outsourced
    but it looks like a lot of it is popping it
    up all over the web without my authorization. Do you know any ways to
    help stop content from being stolen? I’d definitely appreciate it.

  3. بازتاب: Engineering
  4. بازتاب: bonanza178
  5. بازتاب: buy identity card online
  6. Hello just wanted to give you a quick heads up. The words in your article seem to be
    running off the screen in Safari. I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with web browser compatibility but I figured I’d post to
    let you know. The design look great though! Hope you get the issue resolved soon. Cheers

  7. بازتاب: upx1688.com
  8. بازتاب: naakte tieten
  9. بازتاب: ข่าวบอล
  10. بازتاب: make-up verwijderaar
  11. بازتاب: spin238

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا