اینترنت و شبکهفناوری

کارایی فن رک شبکه + ویدئو نحوه اتصال آن به رک

کارایی Fan رک شبکه + ویدئو نحوه اتصال آن به رک

داخل یک رک شبکه تجهیزات مختلفی تعبیه شده است که این تجهیزات باعث تولید گرمای بالایی در داخل رک می شود. این گرما بر روی کارایی تک تک دستگاه های قرار گرفته در رک تاثیر منفی دارد و همچنین باعث کاهش عمر مفید تجهیزات شبکه می شود. برای جلوگیری از افزایش دما، رک های شبکه را به فن های مخصوص مجهز می کنند. فن رک شبکه در ابعاد مختلف و به شکل تکی یا جفتی در رک تعبیه می شوند. در ادامه به معرفی دو نوع از فن های شبکه خواهیم پرداخت و ویدئویی از نحوه اتصال آن به Rack را قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

انواع Fan رک شبکه

به طور معمول Fan رک شبکه را بر روی سقف و یا کف رک های ایستاده نصب می کنند. همچنین می توان این فن را به کمک فن یونیت در قسمت های دیگر Network Rack نصب کرد. فن ها با ولتاژ 220 ولت AC کار می کنند و در دو نوع فن بلبرینگی و فن بوشی تولید شده است.

فن بوشی

این نوع Fan رک شبکه پر استفاده ترین و ساده ترین نوع خنک کننده در رک های مختلف است. این فن در هنگام کار میزان نویز بسیار پایینی دارد و همین امر باعث استفاده گسترده از آن در رک های شبکه شده است. این Fan رک شبکه از سرعت بالا، طراحی ساده و قیمت پایین برخوردار است. برای بهبود عملکرد فن بوشی از روغن استفاده می کنند تا میزان اصطحکاک پره را کاهش دهد و باعث افزایش سرعت پره ها می شود.

فن بلبرینگی

این نوع فن نسبت به فن بوشی دوام بیشتری دارد اما دارای نویز بیشتری در هنگام کار کردن است. در فن بلبرینگی برای نگه داری پره ها از یک یا دو ردیف بلبرینگ استفاده می شود. این نوع فن در هر محوری می توان نصب کرد و هیچ گونه محدودیتی ندارد. گفتی است که طول عمر فن بلبرینگی در دمای بالا گاهش می یابد.

 

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا