نرم افزار و اپلیکیشننرم افزارهای ویندوزی

اکسل در آینده ای نزدیک به قابلیت فرمان صوتی مجهز می شود

اکسل در آینده ای نزدیک به قابلیت فرمان صوتی مجهز می شود

شرکت Microsoft قصد دارد تا در آخرین آپدیت نرم افزار اکسل ، این برنامه را به قابلیت فرمان صوتی مجهز کند تا کاربر بدون وارد کردن فرمول، درخواست خود را اعلام کرده و خروجی آن را دریافت کند. با طیف نیوز همراه باشید… .

امکانات جدید نرم افزار Excel

با توجه به گفته های شرکت مایکروسافت، نرم افزار اکسل به لطف استفاده از هوش مصنوعی به قابلیت های جدیدی از جمله دریافت فرمان صوتی، درک بهتر داده های ورودی و ارائه اطلاعات در خصوص اطلاعات جغرافیایی و سهام ارتقا خواهد یافت.

اکسل

در رابطه با موضوع فرمان صوتی؛ شرکت مایکروسافت فعلا این قابلیت را در دسترس تعدادی از کارمندان بخش آفیس قرار داده است تا این ویژگی مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. این ویژگی به افراد این توانایی را می دهد تا نرم افزار اکسل همانند یک فرد واقعی صحبت کنند. پس با استفاده از این قابلیت، کاربر می تواند سوالات خود را به نرم افزار Excel بگوید و در مقابل، برنامه اکسل در کمترین زمان و بدون نیاز به دریافت فرمولی پاسخ را به کاربر ارائه می دهد.

شرکت Microsoft در خصوص این ویژگی جدید، توضیحاتی را ارائه کرده است:

“قابلیت «پرسش و پاسخ به زبان طبیعی انسان» قدمی نو و رو به جلو برای بهبود دسترسی کاربر به داده می باشد. با وجود این ویژگی، کاربر تازه کار هم می تواند بدون نیاز به نوشتن فرمول های گوناگون، به داده های مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کند. همچنین کاربرانی که در سطح بالایی در استفاده از نرم افزار اکسل قرار دارند نیز با بهره گیری از این قابلیت، می توانند با سرعت بیشتری کارهای خود را به نتیجه برسانند و در وقت خود صرفه جویی کرده اند.”

گفتنی است که گوگل هم اکنون در برنامه Google Sheets، به کاربران خود دسترسی به قابلیتی مشابه به همین ویژگی را داده است. البته لازم توضیح است که در برخی از مواقع، برنامه گوگل شیت دچار اختلال نیز می شود و نمی تواند داده های مورد نیاز کاربر را ارائه کند. باید منتظر ماند و دید که نرم افزار اکسل عملکرد بهتری را در قیاس با گوگل شیت ارائه می دهد یا خیر.

امتیاز 4.5 از 2 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا