برنامه اندرویدنرم افزار و اپلیکیشن

اگر این چند برنامه مخرب اندرویدی را نصب کرده اید فورا آنها را حذف کنید!

اگر این چند برنامه مخرب اندرویدی را نصب کرده اید فورا آنها را حذف کنید!

نرم افزار های اندروید گاهی به اشتباه نصب می شوند و کاربر را گرفتار یک برنامه مخرب می کنند. در این مقاله با چند مورد از این بدافزار ها آشنا خواهید شد و قطعا اقدام به حذف نصب آنها خواهید کرد. با طیف نیوز همراه… .

آنچه لازم است بدانید

حائز اهمیت ترین برنامه مخرب اندروید که اتفاقا در پلی استور نیز وجود داشته و حدود چهارصد و هفتاد هزار بار بارگیری و نصب شده است. گوگل پلی فروشگاه نرم افزار های معتبر است اما با این وجود و با وجود تمام استانداردهایی که رعایت میکند، گاهی بعضی بدافزار ها پشت جلد برنامه های کاربردی مخفی شده و وارد پلی استور می شوند. کاربران نیز بدون داشتن اطلاعات کافی و با نصب برنامه مخرب اندرویدی گوشی خود را محلی برای ورود هکر ها و سارقان اطلاعاتی قرار می دهند.

نحوه دسترسی به اطلاعات اینگونه است که پس از نصب از کاربران اجازه دسترسی به حساب های کاربری و اطلاعاتی از این قبیل می خواهد و کاربر نیز با اعتمادی که به برنامه مخرب دارد و شناخت ناکافی خود این اجازه را صادر می کند.

برنامه مخرب

کدام اپلیکیشن ها را نصب نکنم؟

یک شرکت چینی به نام ترند مایکرو چندین برنامه مخرب مشکوک موجود در پلی استور را بررسی کرده و پراهمیت ترین بدافزار ها را معرفی کرده است. پس دقت کنید چنانچه هر کدام از این نرم افزار ها را نصب کرده بودید فورا آنها را حذف کنید.

برنامه مخرب مذکور در پوسته اپلیکیشن هایی همچون اسپید کلین یا سوپر کلین مخفی می شوند و در ظاهر اقدام به حذف و پاکسازی نرم افزار ها و اطلاعات اضافی و حجم گیر و در نتیجه موجب افزایش سرعت کارکرد گوشی یا تبلت با سیستم عامل اندروید شما می شود

نام و تعداد دفعات نصب این اپلیکیشن ها

Shoot Clean-Junk Cleaner,Phone Booster,CPU Cooler بیش از ده هزار بار نصب
Super Clean Lite- Booster, Clean&CPU Cooler بیش از پنجاه هزار بار نصب
Super Clean-Phone Booster,Junk Cleaner&CPU Cooler بیش از صد هزار بار نصب
Quick Games-H5 Game Center بیش از صد هزار بار نصب
Rocket Cleaner بیش از صد هزار بار نصب
Rocket Cleaner Lite بیش از ده هزار بار نصب
Speed Clean-Phone Booster,Junk Cleaner&App Manager بیش از صد هزار بار نصب
LinkWorldVPN بیش از هزار بار
H5 gamebox بیش از هزار بار

هر یک از این چند برنامه مخرب نه تنها فایل های اضافی را جهت پاکسازی گوشی، حذف نمی کنند بلکه موجب دسترسی جندین بدافزار جدید نیز می شوند. برای مثال این نرم افزار های نصب شده در سیستم عامل اندروید اطلاعات کاربر را از طریق نفوذ به فیسبوک و حساب های کاربری گوگل کاربر به سرقت می برد و به کمپانی های تبلیغاتی مختلف می فروشد.

با نصب یک برنامه مخرب در دستگاه اندروید ی خود پلی پروتکت حفاظتی توسط این بدافزار ها دور زده می شود و علاوه بر این اجازه نصب چندین و چند نرم افزار ویروسی و تخریبی دیگر نیز داده می شود.

جالب است بدانید

این چند برنامه مخرب نصب شده در سیستم عامل اندروید شما، به قدری هوشمندانه عمل می کنند که با دسترسی کامل به حساب کاربری شما وارد پلی استور شده و زیر بدافزار ها کامنت تأیید و تعریف و تمجید می گذارد تا تعداد دفعات نصب آن بالا رود. زیاد نگران نباشید این نرم افزار ها از پلی استور حذف شده اند اما سری به اپلیکیشن های داخل گوشی خود بزنید و در صورت وجود هر کدام، آنها را حذف کنید.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: 다시보기
  2. بازتاب: 토렌트 사이트
  3. بازتاب: irish driving license

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا