دوربینفناوری

راهنمای خرید دستگاه DVR و NVR

راهنمای خرید دستگاه DVR و NVR

در صورتیکه به فکر خرید دوربین مداربسته برای محیط کاری و یا منزل خود افتاده اید، باید بدانید که این دوربین ها به یک دستگاه ضبط کننده تصاویر هم نیاز دارند. ما در ادامه به معرفی این دیوایس های ضبط کننده تصاویر، یعنی دستگاه DVR و NVR می پردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

معرفی اولیه

در ابتدا می خواهیم دستگاه DVR و NVR را برای شما عزیزان معرفی کنیم. کلمه DVR مخفف عبارت Digital Video Recorder می باشد و معنی این عبارت به زبان فارسی، دستگاه دیجیتالی ضبط کننده تصویر است. همچنین کلمه NVR مخفف عبارت Network Video Recorder است و معنی آن هم، دستگاه ضبط تصویر تحت شبکه می باشد. پس هر دو دستگاه DVR و NVR برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته کاربرد دارند اما در نوع عملکرد و کارآیی، دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند.

تفاوت بین دستگاه دی-وی-آر و ان-وی-آر

 از لحاظ مشخصات فنی، دستگاه DVR و NVR با یکدیگر تفاوت هایی در نوع ضبط و پردازش تصاویر دوربین مداربسته دارند که در ادامه به آن می پردازیم.
اتصال دستگاه ضبط کننده DVR با دوربین مداربسته از طریق کابل صورت می گیرد، پس این تصاویر از کابل به دستگاه دی-وی-آر وارد شده و در داخل دیوایس DVR کدگذاری و پردازش می شود. پس می توان گفت که دستگاه ضبط کننده DVR یک دیوایس الکترونیکی می باشد.
در مقابل دستگاه ضبط کننده NVR یک دیوایس مبتنی بر برنامه نرم افزاری است که از طریق اینترنت، تصاویر دوربین مداربسته را دریافت می کند. در این نوع از ضبط کننده ها، کدگذاری و پردازش تصاویر توسط دوربین مداربسته صورت می گیرد و بعد از آن تصاویر برای ذخیره کردن و مشاهده از راه دور، به دستگاه ان-وی-آر انتقال داده می شود.

لازم به توضیح است که با توجه به تفاوت در کارآیی این دو دستگاه DVR و NVR ، دوربین هایی که به آن ها متصل می شوند نیز با یکدیگر متفات هستند. در دستگاه ضبط کننده NVR از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده می شود که تصاویر از طریق کابل شبکه منتقل می شود. در مقابل، از دوربین مداربسته آنالوگ برای دستگاه ضبط کننده DVR استفاده می شود و تصاویر نیز به وسیله کابل معمولی منتقل می شود.

مزایا و معایب دستگاه ضبط کننده دی-وی-آر و ان-وی-آر

بعد از ارائه اطلاعات اولیه و تفاوت های دستگاه DVR و NVR ، حالا نوبت به ارائه کردن مزایا و معایب این دو دستگاه می رسد که بعد از این شما می توانید برای خرید دوربین مداربسته و نوع دستگاه ضبط کننده آن اقدام کنید.

مزایا دستگاه ان-وی-آر

سهولت در جا به جایی
به دلیل اینکه این نوع دستگاه ضبط کننده، تصاویر را از طریق اینترنت دریافت می کند؛ در نتیجه هیچ گونه محدودیتی در قرار دادن دوربین های مداربسته در مکان های مختلف وجود ندارد، پس هر جایی که شبکه LAN باشد قابلیت نصب دوربین ها در هر جایی وجود دارد.

سهولت در اتصال کابل
در ضبط کننده NVR ما شاهد کابل کشی زیادی برای اتصال به دوربین نیستیم و فقط یک روتر بی سیم و اتصال PoE کافی است.

کیفیت ضبط بالا
به دلیل استفاده از دوربین های تحت شبکه، کیفیت تصاویر آن ها به مراتب بالاتر از دوربین های آنالوگ می باشد.

اتصال از راه دور
در این نوع از سیستم ها شما می توانید دوربین مدار بسته را بدون هیچ گونه محدودیت در مسافت، اقدام به نصب دوربین کرده و از آن استفاده کنید.

معایب ضبط کنند ان-وی-آر

سیگنال ناپایدار
به دلیل اینکه این سیستم مبتنی بر شبکه اینترنتی کار می کند، پس احتمال قطع شدن تصویر نیز وجود دارد.

اشکال در سازگاری
دوربین های مداربسته تحت شبکه به هر دستگاه ضبط کننده NVR وصل نمی شوند، پس حتما در هنگام خرید، یک نوع از دستگاه ان-وی-آر را انتخاب کنید.

مزایای دستگاه دی-وی-آر

قیمت مناسب
در صورتیکه می خواهید در خرید این سیستم ها، هزینه کمتری کنید؛ به شما دستگاه ضبط کننده DVR را پیشنهاد می کنیم.

ثبات در سیگنال
به دلیل استفاده نکردن از شبکه اینترنتی، این سیستم تصاویر را بدون قطعی نمایش می دهند.

استفاده آسان
به دلیل آنکه دوربین های آنالوگ نیازی به نرم افزار و برنامه نویسی ندارند، استفاده از آن ها بسیار آسان می باشد.

معایب دستگاه ضبط کننده دی-وی-آر

تصاویر با کیفیت پایین
با وجود بهبود کارآیی این نوع از ضبط کننده ها، اما باز هم کیفیت تصاویر آن ها پایین می باشد.

کابل کشی زیاد
به دلیل آنکه باید از هر دوربین یک سیم به دستگاه ضبط کننده DVR وارد شود، در نتیجه ما شاهد تعداد زیادی کابل خواهیم بود. و همچنین به دلیل استفاده از کابل، در نصب دوربین نیز محدودیت وجود خواهد داشت.

عدم دسترس به تصاویر از راه دور
به دلیل اینکه این سیستم ها تحت شبکه نیستند، کاربر در زمان نبودن در محل، امکان دسترسی به تصاویر را نخواهد داشت.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫10 نظرها

  1. بازتاب: 다시보기
  2. بازتاب: kupontoto
  3. بازتاب: this
  4. بازتاب: yehyeh.com
  5. بازتاب: superkaya 88 slot
  6. بازتاب: upx1688.com
  7. بازتاب: bilaad Alrafidain
  8. بازتاب: faceless niches

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا