اینترنت و شبکه

قفسه رک شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

قفسه رک شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

قفسه رک شبکه سازماندهی کننده و برقرار کننده نظم و مکان مناسب برای تجهیزاتی است که قرار است داخل رک شبکه جای داده شوند. در این بخش به لزوم و اهمیت وجود این قفسه ها داخل رک شبکه اشاره خواهیم کرد. با طیف نیوز همراه باشید… .

قفسه شبکه قسمتی اختصاصی برای رک است که با قرارگیری داخل آن می تواند یک فضای سازماندهی شد و کافی را برای تجهیزات مختلف داخل رک فراهم کند. وجود قفسه رک شبکه کمک می کند تا هیچ فضایی داخل رک بیهوده هدر نرود و همچنین تمام قطعات و تجهیزات در امنیت کامل جای داده شوند.

ناگفته نماند که این قفسه‌ها برای قرار دادن تجهیزات مختلفی مثل تجهیزات آی تی، پرینتر و لپتاپ ها نیز کاربرد دارد.

دقت در خرید

حتما پیش از خرید یک قفسه رک شبکه به نیاز های و موقعیت های مکانی و شرایط مختلف شرکت، منزل و یا محل کار خود توجه کامل داشته باشید. چه برای یک پایگاه داده و چه یک کمپانی شخصی باید به نوع قفسه‌ها پی از خرید دقت شود. عوامل متفاوتی در خرید باید مورد توجه قرار داده شوند. از جمله:


وزن

قبل از خرید دقت کنید چه قطعاتو تجهیزاتی قرار است روی قفسه قرار داده شود. این قفسه‌ها می توانند سنگین ترین وزن ها را نیز تحمل کنند. پس اگر قرار است جسم سنگینی روی آن قرار دهید حتما به این نکنه توجه کنید و به سراغ قفسه شبکه ضعیف نروید چون احتمال شکستی آن زیاد می شود و در نتیجه تجهیزات و قطعات دچار آسیب خواهند شد

نوع قفسه. متحرک یا ثابت

توجه داشته باشید، قصد شما چیست؟ آیا می خواهید قفسه ها به خارج و یا داخل و حتی بالا و پایین حرکت کنند؟ اگر چنین است باید بگوییم انتخاب خوبی کرده اید چون خارج و داخل رفتن قفسه ها کمک می کند تا برای رفع اشکالات فنی قطعات نیز راحتتر عمل کنید و به مشکلی جهت عدم دسترسی به تجهیزات، بر نخورید، علاوه براین نظافت نیز ساده تر می شود.

حرکت قفسه‌ها به بالا و پایین نیز به شما در انتخاب قطعات با ارتفاع مختلف و جای دادن آنها داخل رک شبکه آزادی عمل می دهد.

ظاهر و سایز

تنوع در این مورد زیاد است، اما اگر سایز و اندازه مناسب انتخاب شود شما می توانید خیلی راحت تر تجهیزات را انتخاب و جای دهید. جای دادن سرور ها، کلید ها و دیگر تجهیزات باید بهذآسانترین شکل ممکن انجام شود.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا