فناوریهوش مصنوعی

هوش مصنوعی به کمک بیماران دچار صرع می آید

هوش مصنوعی به کمک بیماران دچار صرع می آید

بر اساس گزارشات منتشر شده، محققین توانسته اند که با استفاده از هوش مصنوعی یا همان Artificial Intelligence به کمک بیمارانی که از بیماری صرع رنج می برند، بیایند. با طیف نیوز همراه باشید… .

اطلاعاتی درباره این فناوری جدید

امروزه با پیشرفت فناوری، زندگی انسان ها با تحولی جدی رو به رو شده است. بخشی از این فناوری ها به شاخه پزشکی مرتبط می شوند که برای مثال می توان به دستبند هایی که تعداد و نحوه ضربان قلب را بررسی می کنند و در صورت ایجاد اختلال در عملکرد قلب، به فرد مورد نظر آلارم داده می شود. اکنون محققان توانسته اند با استفاده از هوش مصنوعی، حملات صرع را با دقت 99.6 درصد تشخیص دهند و همچنین این AI توانایی تشخیص حمله صرع را تا یک ساعت قبل از ایجاد آن را دارد.

کارایی این Artificial Intelligence به بیمارانی که دچار حملات صرعی هستند، کمک می کنند که از یک ساعت قبل در جریان حمله قرار بگیرند و در نتیجه برای جلوگیری از این اتفاق، دارو های مورد نیاز را مصرف کنند تا مانع از ایجاد حمله صرعی شوند. با توجه به آمار مرکز بهداشت جهانی، هم اکنون نزدیک به پنجاه میلیون نفر از مردم سراسر جهان به بیماری صرع دچار هستند که حدود 70 درصد از این بیماران با مصرف دارو می توانند از حملات صرع جلوگیری یا کنترل کنند.

روش کار AI

هوش مصنوعی

روش هایی که اکنون برای پیش بینی حملات صرع وجود دارد، بر اساس آنالیز مغز که با کمک نوار مغزی صورت می گیرد، انجام می شود. بعد از دریافت داده های مربوط به آنالیز مغز، با استفاده از یکسری الگوها به پیش بینی حملات صرع می پردازند. اما در روش جدید که از یک Artificial Intelligence استفاده می شود، هوش مصنوعی تلفیقی از موارد ذکر شده را دارا می باشد که با استفاده از این توانایی، ابتدا با بهره گیری از یکسری الگوریتم های یادگیری شروع به ترسیم فعالیت های مغزی می کند و بعد از آن و با استفاده از الگوریتم های دیگر، کانال های الکتریکی که در هنگام حمللات صرع فعال می شوند را پیش بینی می کند.

البته باید گفته شود که این تکنولوژی به طور کامل تکمیل نشده است اما تلاش های انجام شده در این راستا، نتایج خوبی را داشته است و می تواند باعث تحولی در زندگی بیماران مبتلا به صرع باشد. محققان این پروژه فعلا در حال ساخت نوعی تراشه هستند که بتواند پردازش الگوریتم های ذکر شده را انجام دهد.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. بازتاب: 666클래스

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا