آموزش

تبدیل عکس به متن با کمک گوگل درایو

چگونه عکس را به نوشته تبدیل کنیم؟

تبدیل عکس به متن با کمک گوگل درایو

در عصر فناوری و تکنولوژی می توان گفت تقریبا هیچ کاری دیگر نشد ندارد. اگر عکس هایی دارید که پر از نوشته هستند می توانید تمام آن متون را روی یک تکه کاغذ پیاده کنید. در این مقاله با آموزش تبدیل عکس به متن به وسیله گوگل درایو می توانید به این هدف دست پیدا کنید. با طیف نیوز همراه باشید… .

گوگل درایو

با کمک Google Drive می توانید تمام کتاب های خود را تبدیل به فایل های نوشتاری کنید و حتی ویرایش انجام دهید. گوگل درایو با تبدیل عکس به نوشته شما را در رسیدن به این قابلیت یاری می دهد. اگر عکسی دارید که پر از نوشته باشد و یا کتابی دارید که از صفحات آن عکس با کیفیت گرفته اید می توانید این عکس ها را در Google Drive آپلود کنید تا خیلی راحت بتوانید روند تبدیل عکس به نوشته را انجام دهید.

به منظور تبدیل عکس به متن مراحل زیر را طی کنید

ابتدا به اینترنت متصل شوید و توسط مرورگر خود وارد سایت گوگل درایو شوید. حالا اطلاعات حساب کاربری تان را وارد کنید. صفحه ای که پیش روی شما باز میشود صفحه اصلی سرویس این برنامه است که شما باید برای ایجاد یک پوشه جدید گزینه New را انتخاب کنید.

تبدیل عکس به متن
حالا فولدر Folder را انتخاب کنید و اسم آن را وارد کنید. حالا Ok بزنید.

پوشه ای که تازه ساخته شده است را باز کنید و سپس عکسی که مدنظرتان است و حاوی نوشته است را با هدف تبدیل عکس به نوشته در این فضای Google Drive با درگ و دراپ کردن آپلود کنید.

روی عکس کلیک راست کنید، حالا از قسمت Open With تعیین کنید که عکس با گوگل داک باز شود، پس گزینه google docs را انتخاب نمایید.

 

در صفحه جدیدی که وارد می شوید می بینید که به هدف تبدیل عکس به متن نزدیک شده اید و نوشته های عکس تان نشان داده می شود. حالا خیلی راحت می توانید از روی نوشته ها کپی بگیرید. در این قسمت گزینه Fill را انتخاب کرده و بعد روی گزینه Download as و در نهایت Microsoft Word کلیک کنید.


وقتی تمام مراحل بالا را با موفقیت طی کنید تبدیل عکس به نوشته در گوگل درایو نیز انجام می گردد و به تمام متون موجود در عکسی که آپلود کرده اید دسترسی پیدا می کنید و با فرمت DOC قابل ذخیره سازی می باشد.
ناگفته نماند ترفندها و راهکارهای بالا را می توانید علاوه بر تبدیل عکس به متن برای تبدیل فایل های پی دی اف به متون نیز استفاده نمایید که در چنین شرایطی می بایست بعد از تبدیل پی دی اف به عکس نوشته ها را از عکس ها استخراج کنید.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫19 نظرها

  1. بازتاب: Recommended Reading
  2. بازتاب: faceless niches

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا