سخت افزار

تفاوت میان استابلایزر و یو پی اس

بررسی فرق میان استابیلایزر و منبع تغذیه

تفاوت میان استابلایزر و یو پی اس

دستگاه های استابلایزر و یو پی اس هر دو برای مصرف خاصی تولید می شوند که باید در رابطه با نوع مصرف اطلاع داشته باشیم. در این مقاله به بررسی تفاوت میان استابیلایزر و UPS خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

فرق بین استابیلایزر و منبع تغذیه بدون وقفه

از مهمترین وظایف استابلایزر و یو پی اس تثبیت ولتاژ برق است که با داشتن فیلترهای الکترونیکی و الکتریکی مانع از ایجاد نوسان برق در مدار می شوند و به تمامی دیوایس های متصل به مدار، برق یکنواخت و بدون نویز ارائه می شود. اصلی ترین تفاوت میان استابیلایزر و UPS ، مجهز بودن منبع تغذیه بدون وقفه به باتری است که در زمان قطع برق، دیوایس های متصل به آن از انرژی برخوردار خواهند بود.

Stabilizer

در توضیحی کوتاه می توان Stabilizer را این گونه تعریف کرد که این دیوایس وظیفه تثبیت ولتاژ برق را بر عهده دارد و در نتیجه از دستگاه متصل به برق در برابر نوسانات برق شهری محافظت می کند. به بیان دیگر، در زمانیکه جریان برق شهری دچار کاهش یا افزایش ولتاژ بیشتر از 220 ولت شود، ولتاژ برق را اصلاح کرده و همیشه آن را به مقدار 220 ولت نگه می دارد تا دیوایس های متصل به برق دچار آسیب نشوند. از مهمترین قابلیت های استابلایزر می توان به جبران تغییرات ولتاژ در حد 140 الی 240 ولت اشاره کرد و در صورت خروج ولتاژ از این محدوده، استابیلایزر به طور خودکار برق را قطع می کند.

UPS

در توضیح دیوایس یو پی اس می توان گفت که این دستگاه در زمان قطعی و نوسانات برق، انرژی خود را وارد مدار برق دستگاه های متصل به خود کرده و مانع از قطعی برق و یا آسیب رسیدن به آن ها می شود. برای مثال، سیستم های کامپیوتری یک بانک در صورت اتصال به UPS ، در زمان قطعی برق سیستم ها بدون برق نخواهند ماند و کارمندان می توانند کارهای مشتریان خود را انجام دهند.

با توجه به توضیحات داده شده، استفاده از یو پی اس و استابلایزر بستگی به نوع مصرف آن ها دارد. برای مثال، بیمارستان ها، مراکز مخابراتی و …. که در صورت قطعی برق دچار مشکلات بزرگی می شوند، به منبع تغذیه بدون وقفه نیاز دارند. در مقابل، از Stabilizer می توان در مصارف خانگی استفاده کرد چرا که قطعی برق باعث بروز مشکل و تاخیر در امری مهم نمی شود و این دیوایس به طور کامل از لوازم خانگی در برابر نوسانات برق محافظت می کند.

استابلایزر فاراتل مدل PRINCE AC50K

استابلایزر فاراتل مدل PRINCE AC50K

استابلایرز اتوماتیک فاراتل مدل AVR32F

استابلایرز اتوماتیک فاراتل مدل AVR32F

یو پی اس فاراتل مدل SDC2000X-RT

یو پی اس فاراتل مدل SDC2000X-RT

یو پی اس فاراتل مدل SDC6000X-RT-3U

یو پی اس فاراتل مدل SDC6000X-RT-3U

یو پی اس فاراتل مدل CAD10KX1-RT-4U ظرفیت 10000 ولت آمپر

یو پی اس فاراتل مدل CAD10KX1-RT-4U ظرفیت 10000 ولت آمپر

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. بازتاب: http://bonanza178.pl/
  2. بازتاب: 웹툰 사이트

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا