تازه های فناوریسخت افزار

معرفی تراشه Helio G80 از شرکت مدیاتک

معرفی تراشه Helio G80 از شرکت مدیاتک

تراشه جدید شرکت مدیاتک به نام Helio G80 با بهره مندی از فناوری هایپراینجین به منظور افزایش کارکرد در زمینه گیمینگ و جهت استفاده در گوشی های میان رده معرفی شد. با طیف نیوز همراه باشید… .

در تاريخ چهاردهم بهمن ماه سال جاری کمپانی مدیاتک از یک تراشه جدید به نام Helio G80 رونمایی کرد. پیش از این نیز چیپست های 90 و 70 از همین سری برای گوشی های میان رده گیمینگ از همین شرکت معرفی سد.

هلیو جی 80 از فناوری Hyper Engine بهره مند شده و جایگاه عملکردی میان دو مدل G70 و G90 قرار می گیرد. Helio G80 یک سطح پیشرفته تر از G70 است و از لحاظ پردازنده های مرکزی و گرافیکی برتریت دارد.

بررسی مشخصات فنی

تراشه Helio G80 با فناوری پردازش دوازده نانومتری ساخته می شود درست مانند دیگر چیپست های میان رده و پایین رده. از مشخصات دیگر م این محصول مدیاتک می توان به دو هسته Cortex-A75 و با سرعت کلاک دو گیگا هرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت کلاک یک و هشت دهم گیگاهرتز اشاره کرد. همچنین یک پردازنده دیگر در قسمت گرافیکی به نام Mali-G52 MC2 با سرعت نهصدو پنجاه مگاهرتز، هشت گیگابایت حافظه رم LPDDR4X هزارو هشتصد مگاهرتزی و همچنین پشتیبانی از یک حافظه کم سرعت تر به نام eMMC 5.1.

تراشه Helio G80 مدیاتک می تواند یک دوربین چهل و هشت مگاپیکسلی شانزده فریم برثانیه و یا دو دوربین شانزده مگاپیکسلی با همین نرخ فریم مدیریت نماید. چیپست هلیو جی 80 همچنين ماکسیمم کیفیت و وضوح تصویر صفحه نمایشی که پشتبانی می کند Full HD plus با نرم 60 فریم برثانیه می باشد.

ارتباطات و اتصالات

در بخش ارتباطات تراشه Helio G80 از شرکت مدیاتک می توان به پشتیانی از سیم کارت، نسل چهار LTE دوگانه، VoLTE دوگانه، VoWifi، wifi تک باند (WiFi 5)، Bluetooth نسخه‌ی 5.0، رادیو اف ام و GPS همراه GLONASS، Beidou و Galileo می‌شود. پشتیبانی از فناوری پاپ اکسپرس جهت انجام شارژ.

تراشه Helio G80 از یک شتاب دهنده ویژه هوش مصنوعی بهره مند نشده است اما امکان شناسایی اشیا در گوگل لنز و آلبوم عکس هوشمند و تشخیص صحنه و امکانات پرتره ای و تشخیص چهره و تقسیم صفحه با حذف بک گراند توسط پردازنده سیگنال وجود دارد.

چیپست هلیو جی 80 علاوه از فناوری‌های VoW، EIS، Rolling Shutter Compensation و موتور ناوبری INS پشتیبانی می کند. و علاوه بر اینها باید به فناوری Hyper Engine گیمینگ نیز اشاره کرد. با کمک فناوری Hyper Engine کیفیت اجرای بازی ها بهبود پیدا خواهند کرد

امتیاز 3.8 از 4 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − 5 =

دکمه بازگشت به بالا