بازیکنسول بازی

دسته بازی پلی استیشن 5 رونمایی شد

دسته بازی پلی استیشن 5 رونمایی شد

پس از مدت ها انتظار بلاخره از دسته بازی پلی استیشن 5 با نام DualSense رونمایی شد. در این بخش قصد داریم با ویژگی ها و ساختار این کنترلر آشنا شویم. با طیف نیوز همراه باشید… .

حدود هفت سال پیش، قبل از رونمایی از پلی استیشن چهار کنترلر آن کنسول معرفی شد و کاربران با مشخصات آن آشنا شدند. شرکت سونی این روند را برای کنسول نسل نهم خود نیز پیش گرفته است. این بار نیز قبل از رونمایی از Playstation 5 دسته بازی پلی استیشن 5 معرفی شده است. آنچنان که از مشخصات این محصول پیداست، خصوصیات کنترلر نسل قبلی نیز به دسته بازی پلی استیشن 5 منتقل شده است. علاوه بر این برخی قابلیت ها نیز تصحیح شده و طراحی نیز تغییر کرده است.

بررسی مشخصات

در طراحی جدید این محصول، لایت بار یا نوار روشن به کناره ها منتقل شده است، این ویژگی منجر می شود DualSense نیز حجم بیشتری دارد. از ویژگی های قابل مشاهده، کلید Share است که دیگر روی دستگیره وجود ندارد. به جای این کلید شاهد وجود کلید Create می باشد که نه تنها ویژگی های قبلی را دارد، قرار است ویژگی های بسیار جالب و جذابی نیز به آن اضافه شود.

Playstation 5

از دیگر تغییرات می توان به زاویه قرارگیری کلید ها نیز تغییراتی داشته است، همچنین در قسمت دستگیره کنترلر Playstation 5 نیز میکروفن هایی جهت تسهیل صحبت و ارتباط با دیگر گیمر ها تعبیه شده است. با این موارد می توان یافت که کنترلر Playstation 5 کیفیت بالاتری داشته است.

تطبیق پذیری

یک ویژگی بسیار جذاب این محصول این است که دکمه های R2 و L2 با توجه به ویژگی ها و شرایط بازی سفت تر و نرم تر می شوند. برای مثال در شرایط مختلفی همچون یک بازی اتومبیل رانی در مسیر های صعب العبور دکمه R2 سفت تر از قبل می شوند. جالب است بدانید در بازی هایی همچون تیر اندازی دکمه ها در کنترلر Playstation 5 نوع اسلحه و تیرکمان های مختلف، درجه سفتی و نرمی آن تغییر میکند.

با توجه به ادعای شرکت سونی حجم و سایز دسته بازی کمتر از آنچه که در تصاویر میبینیم می باشد. علاوه بر این وزن این کنترلر کم تر شده و مدت نگهداری شارژ در آن نیز افزایش پیدا کرده است.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 2 =

دکمه بازگشت به بالا