فناوریلپ تاپ

جدیدترین لپ تاپ سامسونگ، Galaxy Book S رونمایی شد

جدیدترین لپ تاپ سامسونگ، Galaxy Book S رونمایی شد

کمپانی نامدار سامسونگ به تازگی جدیدترین مدل لپ تاپ خود، Galaxy Book S را معرفی کرد. این اولین لپتاپی است که مجهز به پردازنده لیک فیلد اینتل است. در این بخش به معرفی این گلکسی بوک خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

Galaxy Book S لپتاپ فوق قابل حمل است که به تراشه اینتل ایکس 86 مجهز است. در این محصول به جای استفاده از پردازنده آرم برای بار اول در میان لپتاپ های دنیا، از پردازنده نسل جدید اینتل یعنی لیک فیلد استفاده شده است. گلکسی بوک اس هیچ فن خنک کننده ای ندارد پس پردازنده باید به گونه ای باشد که حرارت بالایی برای سایر قطعات ایجاد نکند.

تراشه لیک فیلد

در روز های پایانی سال گذشته شرکت اینتل رسما تراشه جدید خود را معرفی کرد. این محصول از خانواده لیک فیلد و با فناوری تجمیع سه‌بعدی Foveros می باشد. با وجود این فناوری پکیج های اس او سی کوچکتر قابل ساخت خواهند بود و تولید کنندگان می توانند پلتفرم ها و pc ها را با فرمی جدید تولید کنند. شرکت اینتل قصد دارد با تولید پردازنده های خانواده لیک فیلد بر خلاف توقع و تصور عموم، پیشرفت بزرگی کرده و در نسل جدید تفاوتی شاخص ایجاد کند.

اهمیت استفاده از پردازنده لیک فیلد

تراشه مذکور در Galaxy Book S سامسونگ به علت اینکه روی یک دای، هسته‌ های پردازشی اتمی و کور وجود دارد یک پردازنده هیبریدی به شمار می آید. در کل معرفی لیک فیلد توسط اینتل نشان می دهد که این کمپانی قصد دارد تا حدودی از پردازنده های مبتنی بر هسته اتم فاصله گرفته و به کارهای خود تنوع دهد. همچنین با استفاده از این فناوری خاص در گلکسی بوک اس سامسونگ مصرف برق تراشه نیز در زمان بیکار بودن کاهش پیدا می کند. این یک موضوع بسیار ارزشمند برای کاربرانی است که مدام لپتاپ متصل به اینترنت و روشنی دارند.

گلکسی بوک اس فعلی از تراشه اسنپدراگون 8cx استفاده کرده است و عمر باتری آن تا 25 ساعت ماندگاری دارد و می توان گفت فوق العاده عمل می کند. شرکت اینتل با پردازنده های لیک فیلد در حال رقابت با کوالکام است و برای بار اول در لپتاپ Galaxy Book S سامسونگ از این تراشه استفاده کرده تا میزان استقبال کاربران را بسنجد.

Galaxy Book S
نقطه ضعف استفاده از پردازنده لیک فیلد

عدم بهره مندی از مودم یکی از نقاط ضعف این تراشه است که بر همین اساس نیز سامسونگ تصمیم گرفته است تا در گلکسی بوک اس جدید خود از یک مودم مستقل و البته نه چندان معروف Cat 16 استفاده کند. پس در میان دو Galaxy Book S مذکور لپتاپ با پردازنده کوالکام به خاطر تراشه های کمتر عملکرد بهتری نیز دارد.

بررسی مشخصات و قابلیت های لپ تاپ جدید سامسونگ

ظاهرا در ساخت گلکسی بوک اس جدید از همان بدنه قبلی استفاده شده است. صفحه نمایش این لپتاپ 13.3 اینچی بوده‌ و در کناره ها دارای دو پورت یو اس بی-سی می باشد یعنی درست مشابه با نسخه پیشین. همچنین در هردو از باتری 42 وات ساعتی استفاده شده است که مسلما وجود پردازنده اینتل لیک فیلد موجب دوام و طول عمر بیشتر می شود. تفاوت این دو محصول در وزن می باشد. Galaxy Book S جدید ده گرم سبک وزن تر می باشد. این مدل برخلاف مدل قبلی که 960 گرمی بود 950 گرم وزن دارد.

این لپتاپ به علت بهره مندی از تراشه لیک فیلد تنها دارای یک کانفیگ با هشت گیگابایت رم است و به علاوه مجهز به ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی فلش eUFS است. این یعنی نهایت تلاش اینتل برای قرار دادن دیوایس های با لیک فیلد در گروه فوق قابل حمل ها. ناگفته نماند حافظه ذخیره سازی گلکسی بوک اس نیز با درگاه میکرو اس دی قابلیت ارتقا دارد.

Galaxy Book S از وای فای 6 بهره مند می شود و مانند نسخه قبلی در آن بلوتوث 5 بکار گرفته شده است. علاوه بر این از دیگر خصوصيات قابل ذکر می توان به وب کم با وضوح 720 پیکسل، اسپیکر های استیرو دالبی اتموس و میکروفن داخلی اشاره کرد.

قیمت نهایی لپ تاپ جدید سامسونگ با تراشه لیک فیلد هنوز توسط این شرکت اعلام نشده است ولی آنچه می دانیم قیمت نسخه قبلی با تراشه کوالکام است که با قیمت پایه 999 دلار عرضه شده بود.

امتیاز 3.5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. بازتاب: trustbet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا