سخت افزارمانیتور

کنسول مانیتور چیست؟

کنسول مانیتور چیست؟

در این بخش قصد داریم با ابزاری بسیار کاربردی و هدفمند به نام کنسول مانیتور و کاربردها و مزیت های استفاده از آن آشنا شویم. با طیف نیوز همراه باشید… .

همانطور که می دانید سرور روم ها حجم اطلاعات بسیار بالایی دارند و تبادل داده ها در این سیستم ها آنها به صورت بسیار گسترده ای انجام می گیرد. عموما در شرکت های مختلف تعداد سرور ها از یکی بیشتر است، در نتيجه اگر قرار باشد برای هرکدام یک سیستم با یک ماوس و کیبورد و مانیتور تهیه شود هم بسیار هزینه بردار است و هم جاگیر بوده و فضای زیادی را اشغال خواهد کرد. در این مواقع کنسول مانیتور می تواند بسیار تأثیر گذار باشد و خود نقش چندین ماوس و صفحه کلید و مانیتور را بازی کند.

بررسی مشخصات

کنسولهای مانیتور شامل سه قطعه اصلی، مانیتور، کیبورد و ماوس می شوند و عموما مجهز به صفحه نمایش هفده و یا نوزده اینچی از نوع LCD یا TFT می باشند. به طور معمول این ابزار فقط یک یونیت از فضای رک را به خود اختصاص می دهد. همچنین قابلیت اتصال به سوئیچ KWM با خروجی های مختلف را دارند.

یکی از مشخصات دیگر انواع درگاه ها هستند. کنسول مانیتور از پورت های یو اس بی و PS/2 به منظور کنترل کیبورد وماوس و از پورت های VGA، HDMI و DVI جهت انتقال تصویر مانیتور استفاده می کند. به این کنسولها از سیستم عامل های لینوکس و ویندوز نیز پشتیبانی می کنند. بعضی از نمونه ها می توانند مجهز به آی پی و کنترل به وسیله شبکه داخلی یا اینترنت را دارند، ماژول آی پی برای این نوع از کنسول مانیتور ها یا به صورت داخلی وجود دارد و یا اینکه جداگانه خواهد بود.


مزیت ها

پس استفاده از کنسول مانیتور دو کاربرد خواهد داشت. یک اینکه در هزینه ها و فضاهای مختلف اتاق سرور صرفه جویی به عمل می آید و دوم اینکه به جای داشتن چندین قطعه از یک سیستم تنها یک ابزار کامل و کابردی خواهیم داشت و این یعنی مدیریت چند سرور، تنها با وجود یک کنسول مانیتور.

انواع کنسول مانیتور

کنسول های مانیتور دو مدل تک ریلی و دو ریلی دارند. در نمونه های تک ریلی ماوس، مانیتور و کیبورد همگی باهم و یکجا از استراکچر بیرون می آیند ولی کنسول مانیتور دو ریلی به گونه ای طراحی شده است که مانیتور یک ریل داشته و کیبورد و ماوس نیز دارای ریلی مجزا می باشند. این یعنی می توان خیلی راحت مانیتور را به تنهایی خارج کرد بدون اینکه احتیاجی به تغییر وضعیت و خارج کردن کیبورد و ماوس باشد.

کنسول مانیتور

نگاهی دیگر به انواع مختلف

مدل اول تک پورتی ها هستند که تنها دارتی کیبورد و ماوس و مانیتور می باشند و در فضای داخل رک تنها یک یونیت را اشغال می کنند. و مدل دوم علاوه بر سه قطعه مذکور مجهز به سوئیچ KWM نیز می باشند. سوییچ در پشت دستگاه قرار میگیرد و یک یونیت از فضای داخل رک را اشغال می کنند

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫17 نظرها

  1. بازتاب: 티비위키
  2. بازتاب: additional info
  3. Hey I know this is off topic but I was wondering
    if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something
    like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

  4. بازتاب: Buy marlin guns

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − شش =

دکمه بازگشت به بالا