اینترنت و شبکهفناوری

فیبر های سینگل مود و مالتی مود چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

فیبر های سینگل مود و مالتی مود چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

سینگل مود و مالتی مود پیوند های اینترنتی مبتنی بر فیبر هستند که به عنوان یک روش پر سرعت و دقیق برای جا به جایی اطلاعات محسوب می شود. در ادامه به تفاوت single mode و multi mode خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

با افزایش ارتباطات میان رایانه ها و گوشی های هوشمند، این که در یک کسب و کار از از کدام یک از شبکه های فیبر نوری مالتی مود و سینگل مود استفاده شود اهمیت زیادی دارد. در ادامه این بخش از طیف نیوز با این تفاوت ها آشنا خواهید شد.

فاصله و پهنای باند در فیبر single mode

این نوع کابل جهت برقراری ارتباط در فواصل طولانی انتخاب می شود. فیبر نوری سینگل مود موجب حرکت سیگنال های نوری در حد فواصل بالای ده مایلی را فراهم می کند. این مسیر بسیار طولانی تر از مالتی مود است.

همچنین single mode از لحاظ پهنای باند نیز بسیار بیشتر از فیبر نوری multi mode می باشد و طبق گزارشات اعلام شده این میزان اختلاف به صد هزار گیگاهرتز نیز می رسد.

توجه داشته باشید قطر بسیار کم و حدود 9 میکرونی در این کابل نوری نیاز به مزاقبت بسیار دارد و کوچکترین ذرات گردو غبار می تواند مانع از ارسال دقیق سیگنال ها شود.

بررسی فاکتور فواصل و پهنای باند در فیبر multi mode

مالتی مود مناسب برای ارتباطات در فواصل کم و حدود دوازده مایلی طراحی شده است.

پهنای باند در فیبر مالتی مود حداکثر یک گیگاهرتز می شود و این میزان بسیار از سینگل مود کمتر است ولی جهت تبادل صوت و تصویر مناسب است.

این نوع کابل ها قطره هسته حدود 50 الی 62.5 میکرونی دارند که از قطر هسته سینگل مود بسیار بیشتر است و در نتیجه خطرات احتمالی برای آن کمتر خواهد بود.

سینگل مود

 

راهنمای انتخاب

برای داشتن بهترین انتخاب ابتدا باید به نوع نیاز های خود بنگرید. اگر شرکت شما دارای وسعت زیادی است و از بخش های متعددی تشکیل شده است، شما باید به فکر تهیه فیبرنوری Single Mode باشید. در صورتیکه اگر محیط کاری شما ساده و کوچک است، بهترین انتخاب برای شما کابل Multi Mode خواهد بود. اما به هر حال هر کدام از این نوع فیبرنوری، در سرعت انتقال اطلاعات موثر هستند.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫62 نظرها

  1. بازتاب: 주식커뮤니티
  2. Have you ever thought about adding a little bit more than just your
    articles? I mean, what you say is valuable and all. Nevertheless
    just imagine if you added some great photos or videos to give your posts
    more, “pop”! Your content is excellent but with images and videos, this website
    could certainly be one of the most beneficial in its niche.
    Very good blog!

  3. بازتاب: dispensary new jersey

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا