حافظه ذخیره سایز

راهنمای خرید یک ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) مناسب

راهنمای خرید یک ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) مناسب

در دنیای امروز به دلیل حجم بالای فایل ها، امکان نگهداری این حجم از اطلاعات در یک کامپیوتر شخصی امکانپذیر نیست. ما در ادامه قصد داریم که به شما برای خرید یک دستگاه ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) که مناسب برای محیط خانگی و کاریتان باشد، کمک کنیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

کارآیی دستگاه ذخیره کننده اطلاعات

از دستگاه ذخیره ساز تحت شبکه (NAS)، می توانید در محیط کاری خود و برای به اشتراک گذاشتن فایل های Word که دارای اطلاعات و صفحات متعدد هستند و یا ذخیره اسناد مهم اداری و… استفاده کنید. به غیر از استفاده های کاری، شما می توانید از این استوریج در محیط خانگی خود نیز بهره ببرید. برای مثال شما می توانید تمامی عکس ها و فیلم های شخصی خود را با ایجاد فایل بندی های مناسب، ذخیره کنید و آن را با دیگر اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید. این ذخیره سازها همانند سایر وسایل الکترونیکی دیگر، از لحاظ حافظه، پردازنده و امکانات شبکه ای با یکدیگر متفاوت هستند؛ پس حتما در زمان خرید این دیوایس به نیازهای خود و مشخصات فنی ذخیره ساز توجه داشته باشید تا خرید مناسبی را انجام دهید.

تعداد ورودی های هارد دیسک

برخی از ذخیره سازها فقط دارای یک ورودی برای هارد دیسک هستند که این نوع ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) را برای مصارف خانگی و ادرای پیشنهاد نمی کنیم؛ دلیل آن هم این است که امکان خرابی هارد دیسک وجود دارد و نداشتن یک هارد دیسک پشتیبان کننده که با هارد دیسک دیگر RAID شده باشد، عملا باعث از بین رفتن اطلاعات می شود. ما برای مصارف خانگی، انتخاب استوریج دو تا چهار ورودی هارد دیسک را پیشنهاد می کنیم.

ذخیره ساز تحت شبکه (NAS)

البته بستگی به میزان اطلاعات شما دارد که به چه تعداد هارد دیسک احتیاج دارید. برای مصارف تجاری استوریج های چهار ورودی به بالا پیشنهاد می شود. جالب است بدانید که برخی از شرکت ها مانند Seagate و Western Digital به دلیل تولید هارد دیسک، دستگاه های ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) خود را با هاردهای خود که با یکدیگر نیز RAID شده اند، به فروش می رسانند. در مقابل شرکت های Synology و Qnap که تولید کننده هارد دیسک نیستند، دستگاه استوریج خود را بدون هارد عرضه می کنند.

از چه نوع هارد دیسکی استفاده کنید

باید بدانید که شرکت هایی که دستگاه ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) خود را بدون هارد به بازار عرضه می کنند، دارای لیستی از هارد دیسک هایی هستند که دستگاه استوریج آنها از این هاردها پشتیبانی می کند. پس حتما در زمان خرید دیوایس ذخیره ساز، به هاردهایی که می تواند از آنها پشتیبانی کند نیز توجه کنید. شاید خودتان از قبل یک هارد خریداری کردید و می خواهید آن را داخل دستگاه ذخیره ساز استفاده کنید، این قابلیت وجود دارد اما بهتر است به گفته شرکت سازنده توجه کنید تا در آینده با مشکل رو به رو نشوید.

ذخیره ساز تحت شبکه (NAS)

علت آن هم این است که شرکت ها در زمان تولید دستگاه استوریج خود، آن را تحت یکسری از آزمایشات قرار می دهند تا به بهترین حالت از دستگاه خود برسند. برای مثال شرکت Seagate به خریدارن دستگاه های ذخیره ساز خود، دو مدل هارد دیسک IronWolf و IronWolf Pro را پیشنهاد می دهند. این دو مدل هارد دیسک دارای ظرفیتی بین 1 تا 14 ترابایت می باشند. همچنین شرکت Western Digital هاردهای WD Red که دارای ظرفیتی بین 1 تا 10 ترابایت می باشند را توصیه می کنند.

پخش هر نوع فایل چندرسانه ای

باید بدانید که یک دستگاه ذخیره ساز تحت شبکه (NAS) قابلیت پخش هر نوع فایلی را از طریق تلویزیون یا دیوایس دیگری را ندارد، چرا که هر فایل، فرمت مخصوص به خود را دارد و ممکن است دستگاه ذخیره ساز قابلیت پشتیبانی از این فرمت را نداشته باشد. شما می توانید برای حل این مشکل از نرم افزار و یا سخت افزار خاصس در کنار استوریج استفاده کنید. برای مفهوم بودن این موضوع یک مثال ساده می زنیم، گوشی آفون قابلیت پخش ویدئو با فرمت AVI را ندارد و باید آن را به فرمت MP4 تبدیل کنید تا گوشی بتواند آن ویدئو را پخش کند.

برخی از استوریج ها با نرم افزار VLC Media Player، Roku، Apple TV، Chromecast، گوشی ها و تبلت های اندرویدی و یکسری از سخت افزارها کارمی کنند. حتما قبل از خرید دستگاه ذحیره ساز به فرمت هایی که قابلیت پشتیبانی از آنها را دارد توجه کنید. گفتنی است که دستگاه های ذخیره سازی که جدیدا عرضه می شوند، قابلیت پشتیبانی از پخش ویدئوهای 4K را دارند. همچنین برخی از آنها به دلیل مجهز بودن به پردازنده های قوی، می تواند در زمان پخش ویدئوی 4K، به طور همزمان آن را به فرمت های دیگر تبدیل کند.

درگاه اتصالات

ذخیره ساز تحت شبکه (NAS)

معمولا دستگاه ذخیره ساز تحت شبکه (NAS)، به یک یا دو درگاه USB مجهز است که باعث اتصال استوریج به یک چاپگر یا یک فلش می شود. برخی از ذخیره سازها دارای یک دکمه کپی هستند که با زدن این دکمه، اطلاعات موجود در یک فلش یا یک هارد اکسترنال به سرعت در داخل استوریج ذخیره می شود. همچنین مجهز به درگاه اترنت برای انتقال اطلاعات تا سرعت 10Gb/s هستند. برخی از آنها به پورت HDMI مجهزاند که اجازه مدیاسرور شدن یک استوریج را می دهد.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

  1. بازتاب: Oregon mushroom shop
  2. بازتاب: 방콕변마
  3. بازتاب: nagaqq bandar
  4. بازتاب: Click Here
  5. بازتاب: Related Site
  6. بازتاب: Find Out More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 5 =

دکمه بازگشت به بالا