آموزشسخت افزار

آموزش نحوه نصب منبع تغذیه کامپیوتر

آموزش نحوه نصب منبع تغذیه کامپیوتر

برای راه اندازی یک سیستم کامپیوتری به جریان برق نیاز است. برای داشتن جریان برق در کیس، به قطعه منبع تغذیه کامپیوتر نیاز است. در این مقاله قصد داریم تا روش نصب آن را آموزش دهیم و همچنین ویدئویی از نحوه نصب کردن آن قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

علت و نحوه تعویض پاور

از عواملی که سبب تعویض منبع تغذیه می شود می توان به: سوختن کامل پاور، سوختن ورودی کابل منبع تغذیه و همچنین کاهش کارایی آن به علت کار کردن طولانی مدت اشاره کرد.

نحوه تعویض آن:

قدم اول:

مهمترین کاری که باید قبل از هر چیز انجام دهید، قطع کردن برق سیستم کامپیوتر است. حالا پیچ هایی که منبع تغذیه کامپیوتر را که باعث اتصال آن به کیس هست را باز کنید. بعد از این کار، به آرامی کابل هایی را که از یک طرف به پاور و از یک طرف به مادربرد، هارد دیسک و درایو نوری متصل است را جدا کنید. در هنگام جدا کردن کابل متصل به مادربرد به این نکته توجه داشته باشید که باید زائده که بر روی این کابل قرار گرفته را فشار دهید تا بتوانید آن را از مادربرد و پردازنده جدا کنید.

منبع تغذیه

قدم دوم:

در این مرحله با یک دستگاه دمنده شروع به گرد و غبارگیری از داخل کیس کنید. از سشوار به هیچ عنوان استفاده نکنید، چرا که احتمال آب شدن سیم ها وجود دارد.

قدم سوم:

حالا منبع تغذیه جدا شده را به آرامی از داخل کیس خارج کنید و مراقب باشید که به سایر قطعات آسیبی وارد نشود. سپس پاور جدید را به داخل کیس وارد کرده و در جایش قرار دهید و پیچ های آن را محکم ببندید تا سر جایش محکم شود.

قدم چهارم:

حالا کابل های پاور جدید را باز کنید و کابل 24 پین را به مادربرد متصل کنید و مطمئن شوید که درست در جای خود فیکس شده باشد. حالا کابل مربوط به پردازنده و هارد درایو و درایو نوری را نیز به آن ها متصل کنید. همچنین فن را باید با کابل Molex به منبع تغذیه کامپیوتر متصل کرد تا خنکی سازی فضای داخل فن انجام شود.

قدم پنجم:

پس اتصال تمام کابل ها، مجددا تمامی اتصالات را چک کنید تا درست در جای خودشان فیکس شده باشند. بعد از این کار، کابل برق را به پاور متصل کرده و سیستم را روشن کنید.

در ادامه هم ویدئویی مربوط به نحوه اتصال منبع تغذیه کامپیوتر را قرار می دهیم:

 

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: Institutional Repository
  2. بازتاب: blote tieten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا