آموزشسخت افزار

آموزش نصب پردازنده بر روی مادربرد

نحوه نصب CPU در کامپیوتر

آموزش نصب پردازنده بر روی مادربرد

در این مطلب قصد داریم تا روش نصب پردازنده را بر روی مادربرد را آموزش دهیم تا خودتان هم بتوانید، تراشه CPU را به راحتی به سیستم کامپیوتری خود نصب کنید. با طیف نیوز همراه باشید… .

پردازنده در واقع مرکز پردازش اطلاعات موجود در کامپیوتر است. هر چه عملکرد تراشه CPU سریعتر باشد، به همان مقدار رام سیستم نیز سریع عمل می کند. برای انجام جایگذاری پردازنده در رایانه می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

قدم اول

اول از نوع پردازنده نصب شده بر روی پردازنده خود مطلع شوید. این کار را می توانید با یک نرم افزار و یا نگاه کردن به صفحه شروع کامپیوتر انجام دهید و یا پس از باز کردن کیس، نوشته روی سی پی یو را که نشان دهنده نوع آن است را مشاهده کنید. در صورتیکه بر روی CPU یک فن خنک کننده قرار گرفته، ابتدا باید آن را باز کنید تا بتوانید اطلاعات روی پردازنده را بخوانید.
نکته: حتما قبل از باز کردن کامپیوتر از دفترچه راهنمای کامپیوتر را مطالعه کنید و مطمئن شوید که سی پی یو اختصاصی است یا خیر.

قدم دوم

سیستم را شات دان کنید و کلید منبع تغذیه را روی Off قرار داده و کابل برق را از کامپیوتر جدا کنید. پردازنده

قدم سوم

پنل جانبی کیس را باز کرده تا بتوان به داخل محفظه سیستم کامپیوتر دسترسی داشت.

قدم چهارم

برای جلوگیری از ایجاد جریان الکتریسیته، یک کفش پلاستیکی به پا کنید و همچنین الکتریسیته ساکن بدن خود را با لمس کردن وسیله ای که به زمین اتصال دارد، خالی کنید. پردازند

ه

قدم پنجم

پردازنده بر روی مادربرد و در داخلی یک سوکت تعبیه می شود که این سوکت در مادربردهای مختلف، شکل متفاوتی دارد.
نکته: برخی از مادربردها با سی پی یو اختصاصی عرضه می شوند، این بدان معناست که تراشه CPU بر روی Motherboard لحیم شده است و قابلیت تعویض ندارد و یا برای تعویض باید کل مادربرد را خارج کنید.

قدم ششم

اگر برای رسیدن به پردازنده نیاز به باز کردن قطعات دیگر همانند هارد دیسک است، این کار را انجام دهید.

قدم هفتم

در صورت قرارگیری فن خنک کننده بر روی پردازنده، باید آن را باز کرده تا به CPU دسترسی پیدا کنید. پس از پدیدار شدن پردازنده، اهرم محفظه سوکت را با دقت و محکم به سمت بالا هل دهید.

قدم هشتم

در صورتیکه که می خواهید CPU را در جایگاهش قرار دهید، حتما به پین های محل قرارگیری آن توجه کنید که درست بر روی آن ها سوار شود. پس نصب پردازنده در جایگاهش، چسب حرارتی مخصوص را روی بخش بالایی آن بریزید و سپس فن خنک کننده را بر روی آن قرار دهید.

 

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫12 نظرها

  1. بازتاب: discover this info here
  2. بازتاب: order Black Runtz Strain
  3. بازتاب: penis fillers
  4. بازتاب: WEDDING
  5. بازتاب: Trustbet
  6. بازتاب: auto swiper

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + یازده =

دکمه بازگشت به بالا