سخت افزارکامپیوتر رومیزی

آشنایی با اندروید باکس ( Android Box )

آشنایی با اندروید باکس ( Android Box )

اندروید باکس دستگاهی کوچک و پرطرفدار است که می توان گفت نوعی مینی پی یی یا کامپیوتر کوچک است. این دستگاه به نام تی وی باکس نیز معروف است. در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

معرفی اندرویدباکس

برای تعریف اندروید باکس android box به زبان ساده می توان گفت، این دستگاه یک کامپیوتر کوچک حدود 15 در 15 سانتی متری قابل انتقال و حمل است که سیستم عامل اندروید روی آن نصب شده است و قابلیت هایی مشبابه با گوشی ها و تبلت های اندرویدی دارد. این اندروید می نی پی سی در میان مردم به تی وی باکس هم معروف است. این دستگاه همچنین دارای درگاه های یو اس بی، HDMI و امکان اتصال به تلوزیون و مانیتورها، ورودی و خروجی صدا می باشد و علاوه بر این ها از امکاناتی همچون جی پی اس، بلوتوث، کارت شبکه wifi و امکان نصب کارت حافظه برخوردار می باشد.

 

استاپ باکس و اندرویدباکس چه تفاوتی باهم دارند؟

استاپ باکس ها امکانات و قابلیت های محدود تری نسبت به اندروید باکس ها دارند. ستاپ باکس ها سیگنالهای شبکه های دیجیتال را گرفته و به تلویزیون منتقل می کنند، در واقع تنها برای تماشای تلویزیون مناسب هستند و حداکثر کاری که انجام می دهند این است که ویدئو ها یا موسیقی های روی فلش یا سی دی و دی وی دی را اجرا کنند. تی وی باکس ها قابلیت اتصال آنتن ندارند اما با داشتن قابلیت اتصال به شبکه وای فای و درصورت داشتن سرعت اینترنت حداقل دومگابایت در ثانیه می توانند بدون هیچ تأخیری برنامه های تمام تلویزیون های دنیا را آنلاین نمایش دهند.

از لحاظ امکانات نرم افزاری android box و stop box به هیچ وجه قابلیت مقایسه ندارند چراکه این مینی پی سی اندروید یا همان اندروید باکس همان طور که از اسمس پیداست با سیستم عامل اندرویدی که دارد می تواند خیلی از برنامه‌های اندرویدی که روی گوشی و تبلت قابل نصب و اجرا هستند را اچرا کند. در نتیجه تی وی باکس بسیار هوشمند تر، پیشرفته تر و مجهزتر از ستاپ باکس می باشد.

قابلیت اتصال به تلویزیون

اندروید باکس با داشتن درگاه اتصالی اچ دی ام آی می تواند تصاویر را به تلویزیون منتقل و به نمایش گذارد. البته هنوز هم هستند تی وی باکس هایی که با داشتن AV می توانند به تلویزیون های قدیمی تر وصل شوند. اما اگر یک android box آخرین مدل و پیشرفته داشته باشید AV را در آن مشاهده نخواهید کرد. در واقع اندرویدباکس می تواند لذت تماشای برنامه ها از یک تلویزیون هوشمند را به شما منتقل کند. شاید خیلی ها توان خرید این تلویزیون ها را نداشته باشند و از طرفی تماشای تصاویر عادی و روتین همیشگی نیز در دنیای پیشرفت تکنولوژی‌ و فناوری امروزی قانعشان نکند، این افراد می توانند با خرید یک اندروید باکس تلویزیون خود را به یک تلوزیون هوشمند با حداقل هزینه تبدیل کنند.

اندروید باکس

معرفی قابلیت های اندروید باکس

مالتی مدیا

یکی از ارزشمند ترین کارهایی که می توان با کمک مینی پی سی اندروید انجام داد این است که یک سیستم کامل مدیاسنتر راه انداخت. سیستم عامل اندروید موجود در این تی وی باکس می تواند خیلی راحت طیف وسیعی از انواع فایل های صوتی و ویدئویی را با کمک نرم افزار هایی مثل XBMC اجرا کند، برخلاف خیلی از دی وی دی پلیرها. android box سرعت بالا و کیفیت تصاویر بهتری نسبت به دیگر پلیر ها دارد.

وبگردی

وب گردی و جست و جوی مطالب و عکس های مختلف کاریست که تقریبا هرروز توسط کاربران گوشی ها و تب لت های اندرویدی و غیراندرویدی انجام می شود. اما برخی اوقات اینکار و نگاه مداوم به صفحه نمایش کوچک خسته کننده می شود در نتیجه وبگردی ها با صفحه نمایش بزرگ و با کمک اندروید باکس به چشم فشاری نمی آورد و محدودیت مکانی برای کاربر ایجاد نخواهد کرد.

بازی

بازی های اندروید زیادی هستند که می توان به وسیله اندروید باکس یا همان تی وی باکس آنها را اجرا کرد و شبیه به بازی با ایکس باکس از دسته ها و کنترلر ها استفاده کرد و لذت برد. توجه داسته باشید به علت وجود تفاوت در کانفیگ android box های مختلف ممکن است یک مینی پی سی اندرویدی برخی بازی ها را اجرا و برخی دیگر را اجرا نکند.

امتیاز 5 از 3 رای

نوشته های مشابه

‫24 نظرها

  1. Hi there! This post couldn’t be written any better!Going through this post reminds me of my previousroommate! He always kept talking about this. I will send this article to him.Fairly certain he’ll have a great read. Thanks forsharing!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − شش =

دکمه بازگشت به بالا