سخت افزار

برای انتخاب بهترین ماوس این مقاله را از دست ندهید.

برای انتخاب بهترین ماوس این مقاله را از دست ندهید.

حتما شما نیز تایم زیادی را هنگام استفاده از کامپیوتر با بهره گیری از ماوس میگذرانید. این مقاله می تواند شما را در انتخاب بهترین ماوس یاری دهد. با طیف نیوز همراه باشید… .

راهنمای استفاده

ماوس ها اغلب در همان مدل های معمول و رایج سه دکمه ای نزد کاربران یافت می شوند. اما واقع امر این است که هر کار با هر زمینه ی تخصصی که دارد نوع خاصی از ماوس ها را نیازمند است. در این قسمت به این موضوع به صورت تخصصی تر به انواع مختلف خواهیم پرداخت.

ماوس های گیمینگ

دقت بالای این ابزار باعث می شود کاربر از بازی لذت بیشتری ببرد و تایم طولانی تری را مشغول شوند. یک گیمر حرفه ای همیشه باید به دنبال انتخاب بهترین ماوس باشد و از یک موشواره گیمینگ استفاده کند چرا که می تواند تمام جزئیات بازی را اینگونه تحت تسلط خود درآورد. می تواند دکمه ای را مخصوص یک کار روتین در بازی قرار دهد. برای مثال یک دکمه را مخصوص شلیک در بازی های استراتژیک تعیین کند تا هربار فقط با یک کلیک این عمل را انجام دهد و سایر موارد را نيز خود تنظیم کند.
همچنین تعداد زیادی از ماوسهای گیمینگ امکان سوییچ بین دی پی آی های بالاتر و پایین تر را نیز فراهم میکنند.

ماوس های مسافرتی

این دسته مناسب کیف های با جیب های کوچک و شرایط مسافرت در مسیر هاس طولانی رادارند. هم انواع سه دکمه ای و هم دو دکمه ای موجودند. به طور رایج بدون هیچ گونه دیزاین آرگونومیک می باشند.

نمونه های ارگونومیک

بهترین نمونه برای استفاده های طولانی مدت و کارهای سخت است. اگر مدت زیادی مجبور به در دست گرفتن ماوسها هستید بهتر است از این نمونه ها کمک بگیرید تا بتوانید از تمام دکمه های موجود استفاده کرد و بهره مند شوید. اندازه و نحوه طراحی متنوع است و میتوانید پیش از خرید چند نمونه را تست کرده تا سایز متناسب با دست خود را برگزینید.

مورد دیگر که میبایست در انتخاب بهترین ماس بدان توجه شود نویز است. بهتر است به این آیتم توجه کنید. با این شرایط دیگر مجبور نیستید صداهای ایجاد شده از ماوس را تحمل کنید.

آیا دی پی آی بالا نشانه ی برتریت است؟

موردی که همیشه در هنگام خرید و انتخاب بهترین ماوس به گوش می خورد دی پی آی است. دی پی آی یعنی میزان تغییر موقعیت مکانی موشواره در هر اینچ.
برای نمونه برای صفحه نمایش 4K باید یک ماوس چهارصد دی پی آی حدود ده اینچ روی سطح کار حرکت کند.
با این اوصاف دی پی آی سرعت حرکت ماوس را مشخص می کند ولی همیشه سرعت بالا نمی تواند ویژگی برتر باشد.
توجه داشته باشید اگر یک کاربر با محدوده فعالیت های روزانه، روتین و معمولی دارید نیازی به بالا بودن این عدد نیست. دی پی آی بالا در شرایطی که صفحه نمایش رزولوشن خیلی بالا دارد و در مواقع چند مانیتوری می تواند مناسب باشد.
گیمر ها به دی پی آی بالا و افرادی که کارهای فتوشاپی انجام می دهند به دی پی آی پایین نیاز دارند.

دقت بالا و نمونه برداری بالا

نرخ نمونه برداری در ماوس ها یعنی موشواره در هر ثانیه چند مرتبه موقعیتش را به رایانه اطلاع می دهد. در این مورد هر چه میزان این نرخ بالاتر باشد نشان از کیفیت بالاتر دارد. گیمرها باید هنگام انتخاب بهترین ماوس به دقت 500 هرتز به بالای موس توجه داشته باشند.

نمونه های لیزری و اپتیکال چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت میان این دو ماوس در این است که اپتیکالی ها از سطول ال ای دی، مات و صاف استفاده می کنند ولی لیزری ها همانطور که از اسمشان پیدا‌ست در سطوح لیزری، مثل شیشه قابل استفاده اند.

لیزری ها حساس ترند و نرخ های دی پی آی بالاتری را می توانند داشته باشند.

بی سیمی ها

در هنگام انتخاب بهترین ماوس بی سیمی ها از آن جهت در اولویت هستند که دیگر هیچ نگرانی از بابت در هم تنیده شدن سیم ها نباشید. همچنین فاصله ها محدود به میزان طول سیم نخواهند بود و شما می توانید در هر فاصله معقولی از مانیتور قرار بگیرید و حتی به راحتی از صفحه نمایش تلویزیون و پروژکتور ها نیز استفاده کنید. در صورتی که از نمونه های بلوتوثی نیز استفاده کنيد دیگر بهترین انتخاب است و نگران اشغال فضای یو اس بی و پورت ها نخواهید بود. همچنین اشتراک گذاری نیز در میان چند رایانه ساده تر است.

استفاده از این موشواره بسیار ساده تر است. تنها ایراد اشغال یو اس بی است که این فضا به طور کامل به دانگل ماوس تعلق میگیرد.
مشکل دیگر این است که بلوتوثی ها به نویز ها و تداخلات حساسیت نشان می دهند.

ماوسهای صفحه لمسی

این گروه گرچه طرفداران زیادی ندارند اما جزو جدایی ناپذیر لپتاپ ها محسوب می شوند و گاها مورد استقبال گیمرها و ادیتور های عکس ها و فتوشاپیست ها قرار می گیرند.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫11 نظرها

  1. بازتاب: 호두코믹스
  2. بازتاب: ขายบ้าน
  3. بازتاب: raptor789.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 12 =

دکمه بازگشت به بالا