تازه های فناوریسخت افزار

آشنایی با تراشه گلکسی اس 20 و مقایسه با گلکسی اس 10

آشنایی با تراشه گلکسی اس 20 و مقایسه با گلکسی اس 10

در این بخش قصد داریم چندین مورد از مشخصات تراشه گلکسی اس 20 یا همان اسنپدراگون 865 را که به تازگی اطلاعات آن منتشر شده است، بررسی کرده و به مقایسه آن با اسنپدراگون 855 بپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

پردازنده های گرافیکی و اصلی تراشه اسنپدراگون 865 در قیاس با نسل قبلی خود یعنی چیپست اسنپدراگون 855 که در خانواده اس 10 بکار گرفته شده اند حدود بیست درصد پیشرفت داشته است. شرکت چوالکام ادعا دارد که، CPU اصلی تراشه گلکسی اس 20 فرکانس کاری مشابه با اسنپدراگون 855 دارد اما با این وجود از لحاظ کارکرد 25 برابر برتر خواهد بود. همچنین از مشخصات برجسته دیگر مربوط به پرچمداران جدید کمپانی سامسونگ با چیپست اسنپدراگون 865 می توان به مواردی چون، پشتیبانی از حسگر های دوربین ها با وضوح تصویر فوق العاده و صفحه نمایش های دارای نرخ تازه سازی 144 هرتز اشاره کرد.

بررسی بیشتر

تصور می شود که مثل سابق، تراشه گلکسی اس 20 سامسونگ توسط شرکت کوالکام بصورت اختصاصی برای چین و آمریکا ساخته شود. در سایر کشورها این چیپ اگزینوس 990 خواهد بود.
تراشه گلکسی اگزینوس 990 در برخی موارد نسبت به چیپست اسنپدراگون 865 مزیت هایی دارد. برای مثال مودم شبکه 5G با آن یکپارچه خواهد بود، این در حالی است که برای وجود امکان استفاده از شبکه 5G توسط تراشه اسنپدراگون می بایست ماژول مودم X55 را به صورت سوا استفاده کرد. در نتیجه طراحی گوشی های سامسونگ اینگونه سختتر می شوند و ظرافت نیز کاهش می یابد.

تراشه گلکسی

پیشتر تراشه گلکسی های پرچمدار غالبا نسخه اگزینوس بود و از اسنپدراگون استفاده ای نمی شد اما سامسونگ به این روال ادامه نداد و در نهایت اکنون چیپست غالب متعلق به شرکت کوالکام شده است. قابل پیش بینی است که، در سال میلادی جدید نیز شاهد این قدرتنمایی اسنپدراگونی خواهیم بود چرا که شرکت کوالکام در زمان رونمایی از اسنپدراگون 865 اعلام کرد که دومین نسل از پروسه دیزاین و تولید هفت نانومتری کمپانی تی اس ام سی را در تراشه جدید خود بکار گرفته است.

جالب است بدانید در سال گذشته تفاوت میان دو نسخه گوشی های سامسونگ با دو چیپست متفاوت اگزینوس و اسنپدراگون بسیار زیاد بود. چراکه کوالکام از تراشه های دست ساز هفت نانومتری یا همان اسنپدراگون 855 استفاده می کرد، درحالی که تراشه گلکسی اختصاصی یا همان اگزینوس 9820 هشت نانومتری بود. که البته این مسئله خیلی زود با طراحی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس مرتفع شد.

بررسی جوانب رتبه دهی Benchmark به تراشهSnapdragon 865

سایت رسمی درویدشات عکس هایی مبنی بر تست اول تراشه گلکسی اس 20منتشر کرد و پس از آن تفاوت های آن با تراشه های خانواده اس 10 سامسونگ مطرح کرد که نشان می دهد اظهار نظر کوالکام مبنی بر بهبود 25 درصدی عملکرد چیپست اسنپدراگون 865 کاملا صحت داشته است. البته بیشتر از این بهبود کارکرد پردازنده اصلی پشتیبانی از حافظه رم DDR5 است که در کارکرد کلی گوشی مؤثر خواهد بود. از دیگر مسخصات Galaxy S20 می توان به وضوح تصویر بسیار بالتی سنسورهای دوربین عکاسی و قابلیت پشتیبانی از فیلم برداری 8k اشاره کرد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا