سخت افزار

چند راهکار برای رفع مشکلات قطع شدن وای فای روتر ها

چند راهکار برای رفع مشکلات قطع شدن وای فای روتر ها

قطع شدن وای فای آزار دهنده ترین مشکلی است که می تواند برای هر کاربری هنگام استفاده از اینترنت اتفاق بیفتد، اگر شما نیز با قطی مکرر روتر خود مواجه شدید این مقاله را از دست ندهید. با طیف نیوز همراه باشید… .

حالات مختلف مربوط به قطعی RUTER

روتر های بی سیم دستگاه هایی مکانیکی هستند که ممکن است به هر علتی دچار مشکلات مختلفی از جمله قطعی های مکرر شوند. این شرایط برای مواقعی که مشغول به انجام فعالیت های مهم مثل بارگذاری و بارگیری های ضروری یا ارسال ایمیل و مسایل کاری مختلف هستیم بسیار دردسر ساز می شود. این مشکلات ممکن انواع متفاوتی داشته باشند.

در برخی مواقع wifi قطع می شود وشبکه یا سیگنال به هیچ عنوان دریافت نمی شود. مشکل دیگر زمانی است که WIFI موجود است اما نمی توان به آن متصل شد. در حالت سوم این اتصال برقرار است ولی اینترنت قابل دسترسی نیست و در حالت آخر برای مشکلات مربوط به ruter وای فای و اینترنت هردو قابل دسترسی هستند ولی داده ها منتقل نمی شوند. در این قسمت از طیف نیوز مشکلات مربوط به روتر را بررسی میکنیم و راهکارهایی ارائه خواهیم داد.

وای فای

1. ریستارت

در این حالت وای فای دچار قطعی شده و سیگنالها وحتی نام شبکه مشاهده نمی شود. اگر چراغ مربوط به شبکه وایرلس روتر قرمز شود، چند حالت به وجود می آید، یا جریان برق آن منطقه نوسان دارد و قطع است و ولتاژ دچار اختلاف شده است، احتمال دوم این است که Firmware ruter مشکل دار شده و تنظیمات دستگاه به ریخته است و یا روتر شما هک شده است.

چه باید کرد؟

برای مشخص کردن علت بروز مشکلات ذکر شده، ابتدا چک کنید که مشکل از سیستم شماست و یا از روتر؟ با چند دستگاه اتصال را امتحان کنید اگر با هیچ کدام امکان برقراری اتصال نبود مشکل از دستگاه است. در غالب مواقع با خاموش و روشن کردن و یا ریستارت کردن دستگاه و سیستم می توانید این مشکلات را برطرف کنید. مشکلات قطعی wifi همچنین می تواند به مشکلات نوسانات برق و شرایط جوی نامساعد نیز مربوط باشد.

2. پنل مدیریتی

چنانچه با خاموش و روشن کردن دستگاه روتر و شبکه وای فای و همچنین سیستم متصل شده به آنها، مشل برطرف نشد، به پنل مدیریتی ruter مراجعه کنید و تنظیمات شبکه وایرلس را بررسی نمایید. گاهی ممکن است یک باگ مزاحم موجب غیر فعال شدن wifi شود.

به قسمت SSID در تنظیمات مراجعه کنید، بررسی کنید در رمز عبور و یا باند رادیویی تغییراتی به وجود نیامده باشد. پس از آن به تنظیمات پیشرفته روتر بروید، در این قسمت توجه کنید پنهان یا هیدن سازی نام شبکه غیر فعال باشد. اگر شبکه مخفی باشد نمی توانید توسط دستگاه های مختلف به ruter وصل شوید و وای فای دریافت کنید.

3. آپدیت Firmware

چنانچه هنوز مشکلات قطعی پابرجا باشند، به وب سایت مرجع روتر بروید، چک کنید به روز رسانی جدید یا خبر مهمی از طرف شرکت سازنده منتشر شده است یا خیر، گاهی مشکلات بزرگ امنیتی و یا اختلالات در سخت افزار ruter موجب غیرفعال شدن شبکه وای فای می شود. در این مواقع شرکت سازنده یک میان افزار یا Firmware جهت حل این مشکل ارائه می کند. به بیانی ساده تر این میان افزار گویی سیستم عاملی است برای روتر در نتیجه مشکل در این سیستم عامل موجب اختلال در وای فای خواهد شد.

4. از شبکه بی سیم صرف نظر کنید

گاهی تداخل در فرکانس ها و سیگنالهای مزاحم اجازه دسترسی به شبکه وای فای را نمی دهد. برای لررسی این موضوع روتر را با سیم به دستگاه وصل کنید چنانچه هنوز در برقراری ارتباط مشکل داشتید مشکل از ruter نیست و برای برقراری اتصال wifi باید با شرکت خدماتی آن تماس بگیرید.

5. تماس با شرکت سازنده

اگر انجام تمام مراحل بالا مشکلات قطعی وای فای را برطرف نکرد، به احتمال بالا باید با شرکت خدماتی سازنده تماس برقرار کرد و مشکلات را در بخش سخت افزاری روتر بررسی کرد. هیچ گاه خودتان دستگاه را باز و اقدام به تعمیرات نکنید، ممکن است این کار گارانتی را باطل کند و نتوانید از خدمات شرکت سازنده بهره مند شوید

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫74 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا