آموزش

آموزش تمیز کردن نمایشگر لپ تاپ و کامپیوتر

آموزش تمیز کردن نمایشگر لپ تاپ و کامپیوتر

یکی از مهمترین عواملی که بر روی کیفیت نمایشگر لپ تاپ و کامپیوتر تاثیر منفی دارند، وجود لکه بر روی آن می باشد. در این مطلب قصد داریم با ارائه راهکاری ساده، شما را در تمیز کردن نمایشگر لپ تاپ و کامپیوتر تان کمک کنیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

 لوازم مورد نیاز

تمیز کردن نمایشگر لپ تاپ و کامپیوتر

شما برای پاکسازی صفحه نمایش لپ تاپ و کامپیوتر خود، به یکسری لوازم احتیاج دارید که شامل، یک پارچه بدون پرز (میکرو فیبر) و یک اسپری تمیز کننده. در صورتیکه به مواد تمیز کننده دسترسی ندارید، می توانید از آب مقطر یا سرکه سفید نیز برای پاکسازی صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ استفاده کنید؛ همچنین در صورت نداشتن پارچه میکرو فیبر، می توانید از پارچه های بدون پرز دیگری استفاده کنید؛ در صورت وجود پرز بر روی پارچه، احتمال ایجاد خط و خش بر روی صفحه نمایش وجود خواهد داشت. استفاده از دستمال کاغذی، اسفنج و دستمال مرطوب توصیه نمی شود.

روش پاکسازی صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ

بعد از این لوازم مورد نیاز را تهیه کردید، حالا نوبت به پاکسازی صفخه نمایش لپ تاپ و کامپیوتر می رسد. در قدم اول شما باید لپ تاپ یا نمایشگر خود را خاموش کنید. در صورتیکه قبلا برای پاکسازی صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ خود، مواد تمیز کننده را به صورت مستقیم بر روی نمایشگر اسپری می کردید، این کار کاملا اشتباه بوده است.

تمیز کردن نمایشگر لپ تاپ و کامپیوتر

دلیل آن هم این است که، احتمال ورود قطرات مواد تمیز کننده به داخل صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ وجو دارد و در نتیجه احتمال آسیب رسیدن به دستگاه شما وجود دارد. به جای اسپری کردن مواد تمییز کننده بر روی نمایشگر، این مواد را بر روی دستمال بدون پرز اسپری کنید و بعد دستمال را به حالت دایره ای وار بدون وارد کردن فشار زیاد، بر روی صفحه نمایش بکشید. این کار را تا تمیز شدن کامل تمام نقاط نمایشگر ادامه دهید. بعد از اینکه احساس کردید تمام سطح نمایشگر تمیز شد، اجازه دهید تا خود به خود خشک شود و وسیله ای خشک کننده استفاده نکنید.

روش پاکسازی صفحه نمایش لمسی

در صورتیکه نمایشگر لپ تاپ شما مجهز به تکنولوژی فرمان لمسی است، در نتیجه مقدار لکه و جای اثر انگشت بر روی آن ها بیشتر بوده و پاکسازی آن ها نسبت به پاکسازی صفحه نمایش لپ تاپ و کامپیوتر باید بیشتر انجام شود. برای پاکسازی این نوع از نمایشگرها، به هیچ وجه از پارچه های دارای پرز استفاده نکنید چرا که امکان ایجاد خط و خش بر روی آن ها بسیار زیاد است. همچنین برا تمیز کردن آن ها نیازی به مواد تمیز کننده نیست و فقط مقداری آب و پارچه بدون پرز برای تمیز کردن آن، کافی می باشد. در صورتیکه از یک لایه محافظ بر روی نمایشگر آن استفاده کرده اید، می توانید برای پاکسازی صفحه نمایش، به دلیل وجود لایه محافظ از مواد تمیز کننده استفاده کنید.

روش پاکسازی مانیتورهای CRT

این نوع مانیتورها دیگر به شکل گسترده وجود ندارد اما باز هم کم و بیش می توان از این نوع مانیتورها در مکان های مختلف مشاهده کرد. در صورتیکه هنوز از این نوع مانیتور استفاده می کنید، برای تمیز کردن آن به یک پارچه ضد الکتریسیته، پارچه بدون پرز و مواد تمیز کننده نیاز است. ابتدا شروع به تمیز کردن صفحه نمایش مانیتور با پارچه ضد الکتریسیته می کنیم تا گرد و غبار آن از بین برود. بعد از آن مواد تمیز کننده را را بر روی پارچه بدون پرز اسپری کرده و بر روی مانیتور بکشید تا تمام نقاط آن تمیز شود.

امتیاز 4.5 از 2 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا