اینترنت و اشیاءفناوری

خانه هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد؟

خانه هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در این مطلب می خواهیم به یکی از تکنولوژی های روز که رفته رفته در حال گسترده شدن است بپردازیم. این تکنولوژی نوین، خانه هوشمند است که قابلیت های فراوانی دارند و در جهت رفاه و آسایش اعضای خانواده حرکت می کند. در ادامه به معرفی یکسری از کاربردهای اسمارت هوم می پردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

کاربردهای Smart Home

اصلی ترین هدف تکنولوژی خانه هوشمند، ایجاد آرامش و امنیت برای ساکنین خانه است و از جمله کارایی های آن می توان به کنترل نور، کنترل دما، سیستم های امنیتی و … اشاره کرد. همچنین سیستم های اتوماسیون خانه ها (BMS) دارای کاربردهای دیگری مانند آبیاری گیاهان، کنترل مالتی مدیا و مواردی از این دست است. استفاده از اتوماسیون در منزل، باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه های نگهداری ساختمان خواهم شد. در ادامه یکسری از امکانات خانه هوشمند را ارائه می دهیم.

سیستم روشنایی

از مهمترین مواردی که باعث کاهش میزان مصرف انرژی در یک Smart Home می شود، کنترل میزان روشنایی یک ساختمان است که با استفاده از سیستم اتوماسیون ساختمان این اتفاق می افتد. این سیستم به اعضای ساختمان این امکان را می دهد که روشنایی منزل را با روشن و خاموش کردن خوردکار، تنظیم میزان نوردهی، کم و زیاد کردن تعداد آن ها و همچنین مشاهده وضعیت و خاموش و روشن کردن آن ها از راه دور، کنترل کند.

سیستم های امنیتی و حفاظتی

با استفاده از سیستم BMS در اسمارت هوم می توان سیستم های آتشنشانی ساختمان، محافظ جان، دوربین مدار بسته و … را از راه دور کنترل کرد.

سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان

از طریق سیستم اتوماسیون خانه هوشمند می توان سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان را نیز کنترل کرد. این نوع سیستم ها دارای دو بخش مرکزی و وسایل محیطی هستند که بخش مرکزی از تجهیزاتی مانند چیلر، دیگ آبگرم، پمپ سیستم و … تشکیل شده و در بخش محیطی هم شاهد قرارگیری دریچه و پنل کولرها، فن کوئل ها هستیم. با استفاده از قابلیت اتوماسیون Smart Home ، این تجهیزات را می توان از بیرون از منزل خاموش و روشن کرد و همچنین این سیستم قابلیت تنظیم خودکار دمای محیط را دارا است.

خانه هوشمند

سیستم صوتی و تصویری

از دیگر قابلیت های یک خانه هوشمند می توان به ایجاد یک آرشیو صوتی اشاره کرد که به اعضای منزل این امکان را می دهد تا با پلی کردن موسیقی مورد علاقه خود از محیط منزل لذت ببرند.

نظارت بر سیستم عبور و مرور ساختمان

سیستم هوشمند سازی ساختمان این قابلیت را دارد که در ساختمان های مسکونی تصویر میهمان یا فرد مراجعه کننده را بر روی صفحه نمایش نشان دهد و یا در صورت نبودن در منزل تصویر فرد و تاریخ مراجعه او را ثبت کند و همچنین با ایجاد ارتباط اینترنتی می توان با این شخص مکالمه کرد. در مورد ساختمان های ادرای هم تمامی عبور و مرور افراد کنترل و تصویر چهره تمام میهمانان و مراجعه کنندگان ثبت می شود.

نظارت بر تمام وسایل الکترونیکی

با استفاده از سیستم BMS در اسمارت هوم می توان از وضعیت تمامی وسایل الکترونیکی اطلاع داشت و همچنین آن ها را از راه دور کنترل کرد.

آبیاری هوشمند گیاهان

از دیگر قابلیت های سیستم اتوماسیون خانه هوشمند ، آبیاری گیاهان ساختمان به طور خودکار و از قبل برنامه ریزی شده است. پس با استفاده از این سیستم دیگر اعضای منزل نگران وضعیت گیاهان در هنگام مسافرت نخواهند بود.

 

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. بازتاب: Get More
  2. بازتاب: find more
  3. بازتاب: superkaya88
  4. بازتاب: 웹툰 미리보기
  5. بازتاب: jarisakti
  6. بازتاب: Click Here

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا