اینترنت و اشیاءفناوری

آشنایی با مفهوم BMS

معرفی سیستم مدیریتی ساختمان

آشنایی با مفهوم BMS

به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، ساختمان ها هم به سمت هوشمند شدن حرکت کردن و حالا یکی از شاخه های علمی-مهندسی در ساختمان ها، BMS است. با استفاده از سیستم مدیریتی ساختمان و یا همان بی ام اس ، می توان میزان مصرف انرژی ساختمان را کاهش داد و تمامی موارد مانند سرمایش و گرمایش، روشنایی، امینت و …. را با سیستم مدیریت ساختمان کنترل کرد. در ادامه به بررسی بیشتر این مفهوم BMS خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

نوع عملکرد بی ام اس در ساختمان

BMS هم، مانند سایر سیستم های پیشرفته کنترلی شامل سه قسمت مهم به شرح زیر است:

سنسورها: سنسورها وظیفه بررسی شرایط محیط ساختمان و انتقال این داده ها به سیستم مرکزی را بر عهده دارند. این داده ها می تواند مربوط به شرایط دمایی محیط داخل و یا بیرون ساختمان، روشنایی ساختمان، رطوبت محیط، تردد افراد در محیط داخل و خارج ساختمان و اطلاعاتی از این دست باشد.

کنترلرها: این بخش از سیستم BMS ، پس دریافت اطلاعات از سنسورها شروع به بررسی آن ها می کند تا در صورت نیاز پاسخ درستی را به عملگرها ارسال کند.

عملگرها: سیستم بی ام اس برای انجام درست وظایف خود به عملگرها نیاز دارد. در واقع عملگرها دستورات ارسال شده توسط کنترلرها را دریافت و بر همین اساس اقدام به عملیاتی کردن این دستورات می کنند. برای مثال، برای کاهش دما محیط، سنسورها به کنترلرها اطلاعات محیط را ارسال می کنند و در ادامه کنترلرها با بررسی داده های دریافتی و برای کاهش دما، دستوراتی را به سیستم سرمایشی می دهد تا میزان دمای محیط را تا مقداری مشخص کاهش دهد.

این سه بخش سیستم مدیریت ساختمان یا همان BMS از طریق یک سیستم ارتباطی که خود این سیستم از دو بخش تشکیل شده است، با یکدیگر در ارتباط هستند. روش ارتباط سیستم از طریق ارتباط Media مانند فیبرنوری، امواج رادیویی و پروتکل ارتباطی مانند LonWorks و BacNet صورت می پذیرد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. بازتاب: buy rifles online

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا