دوربینفناوری

قبل از خرید دوربین مداربسته برای منزل این مقاله را مطالعه کنید

قبل از خرید دوربین مداربسته برای منزل این مقاله را مطالعه کنید

امنیت بالا با پیشرفت تکنولوژی‌ این روز ها دیگر برای همه قابل دسترسی است. دوربین مداربسته سیستمی است که همیشه مورد استقبال قرار گرفته و راه نفوذ مجرمین و سارقان را به محل امن زندگیمان صعب العبور می کند. در این مقاله می توانید با دوربین های مداربسته بیشتر آشنا شوید. با طیف نیوز همراه باشید… .

ضرورت و اهمیت

جلوگیری از وقوع جرایم و محافظت از محیط امن خانه امری ضروری است که به راحتی می توان رسیدن به این هدف را با اقداماتی همچون نصب دوربین مداربسته آسانتر کرد. قیمت خریداری این سیستم ها در مقابل سرقت های احتمالی یک قطره در دریاست، پس جهت پیشگیری ارزش خریدش را دارد.

CCTV

دوربین هایی که در سیستم دوربین های مداربسته CCTV به کار رفته اند، دو نوع وایرلس و با سیم دارند. این دوربین ها می توانند به صورت بی سیم به هم وصل شوند، همچنین تعدادشان بنا به محلی که نصب میشوند و نیازی که وجود داشته باشد متغیر است. علاوه بر این کیفیت و قیمت ها نیز متفاوت خواهد بود. چنانچه لازم باشد در خرید دوربین مداربسته برای منزل نیز می توان دوربین تحت شبکه سفارش داد. دوربین تحت شبکه IP قیمت بیشتری دارد اما برای منازل مناسب است و کیفیت تصاویر بسیار خوبی نیز دارد.

راهنمای خرید و نکاتی که باید پیش از خرید از آنها مطلع بود

با توجه به نیاز محیط و فضای زندگی، دوربین مداربسته دید درشب یا مادون قرمز نصب شود
خرید دوربین های مداربسته گردان یا PTZ
دوربین مدار بسته حرکات را کاملا می تواند ردبابی کند
کیفیت تصویر ها بر اساس TV‌ Line در آنالوگ و یا بر اساس مگاپیکسل است
سیستم صوتی در آن می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد

دوربین مداربسته

PTZ

اگر جویای افزایش دقت ثبت تصاویر در دوربین های مداربسته هستید در این راهنمای خرید می گوییم که از دوربین مداربسته گردان یا چرخشی PTZ استفاده کنید. علاوه بر این می توانید همه دوربین های گردان را با کمک برد کنترلی و دسته فرمان جوی استیک و دی وی آر و یا حتی از طریق کنترل از راه دور و با ارسال فرمان با کامپیوتر مدیریت و کنترل کنید.

دیگر موارد مربوط به راهنمای خرید

دوربین مداربسته خارجی بهتر است که دارای قابلیت دید در شب باشد. همچنین برای دوربین مدار بسته نصب شده در فضای بیرونی اطراف منزل باید نکاتی مانند قطع برق و عدم وجود نور در خیابان در نظر گرفته شود ودوربین دارای LUX پایین باشد. اشعه مادون قرمز موجب می شود بخشی از نور که توسط شخص قابل دیدن نیست را می توان دید و تابش نور را به یک تصویر حرارتی قابل مشاهده تبدیل می کند. جالب است بدانید در تاریکی مطلق نیز این دوربین ها می توانند تصاویر را ثبت کنند.

راهنمای خرید دوربین مدار بسته وایرلس و با سیم

در سیم و کابل کشی این دوربین ها باید توجه شود که هم برق رسانی به دوربین انجام شود و هم سیگنال به سمت دی وی آر ارسال شود. توجه داشته باشید جابه جایی دوربین نباید ساده باشد پس سیم ها بهتر است که زیر زمین و یا روی دیوار ها نصب شوند. کابل و سیم کشی به شکل سوا برای فروشگاه ها و مکان های بزرگی که دارای چند ورودی هستند مناسب است.

در رابطه با برد سیگنال وایرلس باید به این نکته توجه کنید که، دامنه محدود است و برای مسیر های طولانی تر تداخل امواج برای سیگنالی که ارسال شده، ایجاد می گردد. سیستم امنیتی CCTV بی سیم و انالوگ می تواند در بهترین وضعیت ها تا نود متر سیگنال را ارسال نماید. که برای منازل مسکونی این پوشش فاصله بیشتر از مقدار مورد نیاز است.

دوربین تحت شبکه

دوربین مدار بسته IP غالبا روی شبکه خصوصی و خاص سیگنال ارسال و دریافت می کند. از دورترین فواصل جغرافیایی نیز می توان با اتصال به شبکه تصاویر را مشاهده کرد، توجه داشته باشید این دوربین های مدار بسته بیشتر برای ملک های بسیار بزرگ مناسب تر است.

البته پروژه های امنیتی بزرگ نیز از این نوع دوربین تحت شبکه IP استفاده می کنند و موجب جلوگیری از آسیب رساندن گیرنده یا ضبط کننده توسط افراد آن منطقه می شود. مدیران امنیتی تمام وضعیت حاضر را می توانند از راه دور کنترل و مدیریت کنند.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫69 نظرها

  1. Unquestionably believe that which you said. Your favorite justification seemed to be on the internet the easiest thing to be aware of.

    I say to you, I definitely get annoyed while people think about worries that they plainly do not know about.

    You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing
    without having side effect , people could take a signal.

    Will probably be back to get more. Thanks

  2. بازتاب: Golden Teachers Mushroom

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا