دوربینفناوری

آشنایی با دوربین مداربسته AHD

آشنایی با دوربین مداربسته AHD

دوربین مداربسته AHD یا AHD CCTV یک دوربین مدار بسته آنالوگ با رزولوشن بالاست، قابلیتی که در دوربین های آنالوگ سنتی خبری از آن نبود. در این بخش با مشخصات این دوربین بیشتر آشنا خواهیم شد. با طیف نیوز همراه باشید… .

اساس کار تکنولوژی ای اچ دی

تکنولوژی ای اچ دی بر پایه انتقال تصاویر دوربین مداربسته فعالیت دارد و بر مبنای سیستم DTV می باشد. انتقال اطلاعات در این تکنولوژی نیز به شکل آنالوگ انجام می شود ولی نحوه کدگذاری توسط چیپ ای اچ دی تی ایکس به شکلی است که اطلاعات بیشتری امکان انتقال خواهند داشت و در نتیجه تصاویر با رزولوشن بالاتر در دوربین مداربسته AHD ثبت می شوند.

چیپ AHD TX داده های دیجیتال را از دوربین می گیرد و به شکل ای اچ دی کدگذاری می کند. در قسمت DVR نیز چیپ AHD RX اطلاعات کدگذاری شده را می گیرد و دوباره به شکل دیجیتال آنها را برای ضبط در می آورد.

وضوح تصویر

نسل اول دوربین مداربسته AHD تنها رزولوشن یک مگاپیکسلی داشتند ولی در نسل بعد دوربین مدار بسته آنالوگ ای اچ دی با رزولوشن دو مگاپیکسلی تولید شدند. اما این دو نسل با یکدیگر از لحاظ کد گذاری هم خوان نیستند و نمی توان هم زمان از هردوی آنها استفاده کرد.

کابل ها و وضعیت کابل کشی

یکی از مهمترین و شاخص ترین ویژگی های مثبت دوربین مداربسته AHD این است که در رابطه با کیفیت و طول کابلی که استفاده می شود حساسیت زیادی وجود ندارد و با کابل های معمولی RG59 سیگنال دوربین مدار بسته آنالوگ AHD تا پانصد متر نیز به آسانی قابل انتقال می باشد و با کابل RG60 این مسافت تا هزار متر نیز می رسد.

علاوه بر این دوربین مدار بسته آنالوگ AHD قادرند با کابل یو تی پی با ویدیو بالن تا فاصله 320 متر و با کابل CAT5 تا فاصله 290 متر پوشش دهی کند.

دوربین AHD چه تفاوتی با دوربین های HDtvi و HDcvi دارد؟

اختلاف اصلی و تفاوت بزرگ این دوربین ها در رزولوشن تصویرشان است. اصولا بالاترین میزان وضوح تصویر دوربینهای ای اچ دی دو مگاپیکسل است. اما در HDtvi و HDcvi رزولوشن تا دوازده مگاپیکسل نیز وجود دارد.

آیا می توان دوربین های TV لاینی به دی وی آرهای AHD نصب کرد؟

اغلب دی وی آر های ای اچ دی قادر به پشتیبانی از دوربین های تی وی لاین نیز هستند. این دیوایس ها اغلب مواقع حتی دوربینهای تحت شبکه در تعداد و وضوح تصویر محدود پشتیبانی می کنند اما هرگز نمی توانند از دوربین های HDSDI، HDTVI و HDCVI پشتیبانی کنند.

هزینه خرید دوربین مداربسته AHD از دوربین تحت شبکه بسیار مقرون بصرفه تر است و قیمتی مشابه با یک دیوایس آنالوگ دارد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا