فناوریموبایل

آشنایی با دوربین مدار بسته آنالوگ + ویدیو نحوه اتصال آن

آشنایی با دوربین مدار بسته آنالوگ + ویدیو نحوه اتصال آن

یکی از انواع دوربین های مدار بسته که برای امنیت ساختمان های تجاری و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد، دوربین مدار بسته آنالوگ است. در ادامه به بررسی این نوع دوربین حفاظتی پرداخته و همچنین ویدئویی از نحوه اتصال آن به دستگاه DVR قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

دوربین های حفاظتی Analog

دوربین های مدار بسته آنالوگ از زمان ظهور دوربین های تحت شبکه، از اقبال کمتری برخوردار شدند و در همین راستا، شرکت های تولید کننده این نوع از دوربین های حافظتی اقدام به تولید دوربین های آنالوگ با کیفیت HD کردند تا بتوانند با دوربین های تحت شبکه رقابت کنند. همانطور که می دانید، دوربین های اولیه آنالوگ تصاویر را با کیفیت پایین ارائه می کرد و از زمان تولید دوربین مدار بسته آنالوگ HD ، کیفیت تصاویر بسیار افزایش پیدا کرده است. تفاوتی که بین دوربین های قدیمی و HD آنالوگ وجود دارد، دوربین های قدیمی را می توان بدون هیچ گونه واسطی (دستگاه DVR) به یک تلویزیون متصل کرد، اما تصاویر از کیفیت بالایی بهره نمی برند.

دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین حافاظتی آنالوگ HD را نمی توان به طور مستقیم به تلویزیون متصل کرد و برای داشتن تصاویر، نیاز به یک دستگاه DVR است. دستگاه ضبط کننده DVR با تغییر فرکانس خروجی، فشرده سازی تصاویر و استفاده از سیستم های انتقال سیگنال چند لایه، این امکان را به دوربین مدار بسته آنالوگ داد که تصاویر را با کیفیت بالاتری ضبط کنند. از نکات قابل توجه در مقایسه دوربین حافظتی آنالوگ قدیمی و HD، نداشتن اختلاف قیمت خیلی زیاد است. پس با توجه به این نکته، بهتر است به جای خرید یک دوربین مدار بسته Analog قدیمی، اقدام به خرید یک دوربین آنالوگ HD کرد تا از تصاویر با کیفیت تری بهره برد.

نکته

از نکات منفی که می توان در مورد دروبین مدار بسته Analog ذکر کرد، نمی توان یک دوربین با تکنولوژی خاص را به یک دستگاه DVR با تکنولوژی دیگر متصل کرد که این عدم تطابق مانع از دریافت هر گونه تصویری می شود. این مورد باعث می شود که در آینده با مشکل گسترش سیستم دوربین های حافظتی رو به رو شد. فعلا هیچ گونه راه حلی برای رفع این مشکل ارائه نشده است اما احتمال می رود که این مشکل هم در آینده ای نزدیک بر طرف شود.

دوربین آنالوگ یا تحت شبکه؟

با توجه به افزایش کیفیت دوربین حفاظتی Analog اما نمی توان گفت که این نوع دوربین قابلیت جایگزین شدن با دوربین تحت شبکه را دارد، چرا که در پروژه های عظیم و تخصصی الویت با دوربین های تحت شبکه است. البته ناگفته نماند که دوربین مدار بسته Analog به دلیل داشتن قیمت پایین نسبت به دوربین مدار بسته تحت شبکه برتری دارد.

 

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. Did you write the article yourself or you hired someone to do it?
    I was wondering because I am a site owner too and struggle with
    writing new content all the time. Someone told me to use AI to do create
    articles which I am kinda considering because the output is almost written by human. Here is the sample content they sent me – https://sites.google.com/view/best-ai-content-writing-tools/home

    Let me know if you think I should go ahead and use AI.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا