حافظه ذخیره سایزسخت افزار

آشنایی و معرفی کامل ذخیره ساز ها

آشنایی و معرفی کامل ذخیره سازها

ذخیره سازها امروزه با توجه به افزایش اطلاعات ثبت شده و بالارفتن میزان داده ها به طبعیت از میزان بالای استفاده از دنیای مجازی و حتی ثبت فوری و ساده عکس ها و ویدئو ها توسط دوربین های گوشی های هوشمند، از اهمیت زیادی برخوردارند. در این بخش از طیف نیوز به انواع مختلف ذخیره ساز ها مانند Qnap ، NAS و… می پردازیم و آنها را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نحوه ی انتخاب مناسب ترین دستگاه با توجه به نیازهای شخصی

بکاپ گیری اطلاعات امری بسیار ضروری است که در هر شرایطی مدام مورد استفاده واقع می شود. شاید بسیاری از ما قبل از رخ دادن یک حادثه ی بسیار ناراحت کننده مثل حذف اشتباهی تمام داده ها به فکر انتقال داده ها به یک منبع ذخیره نباشیم. و درست پس از این اتفاق به فکر فرو رویم. قبل از انجام فرآیند ذخیره سازی لازم است مشخص کنید که، اطلاعاتتان از چه نوع هستند و در چه نوع منبع ذخیره سازی میبایست انتقال داده شوند.

بگذارید با مثالی قضیه را روشن کنیم.

مثلا در یک کارخانه، بیمارستان و یا دانشگاه نیاز به دسترسی هر روز به یک پرونده امکان دارد. یا برخی اطلاعات روزانه چندین بار به طور مرتب میبایست در دسترس باشند مثل برخی ایمیل ها یا داده های شبکه و… . و برخی دیگر داده های سیستم شما مانند نرم افزار ها و اپلیکیشن های متفاوت هستند. هر یک از موارد گفته شده در نوع ذخیره ساز مخصوص و مناسب به خود ذخیره می شند. پس حتما باید ابتدا نوع نیاز و استفاده خود را مشخص کنید.

معرفی نمونه های مختلف تجهیزات ذخیره سازی

Tape
ذخیره کننده ی مبنی بر نوار یا Tape می تواند با فشرده سازی، حجم زیادی از اطلاعات را در فضایی کم ذخیره کنند. در شرایطی که افراد نیاز ندارند تا هر روز اطلاعات شان را بررسی کنند و در دسترس قرار بدهند، استفاده از این نوع برای بایگانی و آرشیو گزینه بسیاری مناسبی می باشد.

کدام را انتخاب کنم؟ SAN یا NAS

در یک شرکت اطلاعات شبکه ای نیاز به یک ذخیره ساز درجه یک دارند. در این شرایط کاری همیشه انتخاب بین دو منبع ذخیره ای SAN و NAS کار دشوار و سردرگم کننده ای است. در ادامه این دو نوع را در طیف نیوز بررسی خواهیم کرد.

SAN

در این دستگاه فناوری ها و تکنولوژی های پیشرفته تری به کار گرفته شده که همین باعث می شود قیمت آن نیز به مراتب بالاتر رود. SAN به شبکه ای از راه یک کابل متصل می شود و کاربر نیز به جای دسترسی به فایل ها، به بلوک داده ها متصل می شود.
در واقع این دستگاه وابستگی کامل به شبکه ندارد، به طور متمرکز منیج می شود و مقیاس پذیری بهتر و ضریب اطمینان بالاتری دارد.

NAS

ذخیره ساز NAS را می توان یک سرور شبکه نامگذاری کرد.
در مواردی مثل به اشتراک گذاری اطلاعات و یا بکاپ گیری و انتقال داده ها از این دستگاه استفاده می‌شود.
برای انتقال دادن فایل ها این دستگاه سرعت خوبی دارد؛
اما نمی توان گفت به خوبی سرعت NAS. البته قیمت آن نیز مناسب تر یا بهتر است بگوییم ارزان تر است.
کارکرد NAS مستقل از شبکه نیست.

QNAP

ذخیره ساز

کیونپ یکی از درجه یک ترین برند های زیر مجموعه ی NAS می باشد که نکته مثبت آن این است که در کشور ما نیز نمایندگی و دفاتر خدماتی، پشتیبانی دارد. این دستگاه در واقع یک سیستم است که می تواند چند هارد دیگر را در خود جای دهد. کیونپ هر نوع فایل تصویری، ویدئویی و موسیقی را در خود ذخیره می کند.

به زبانی ساده می توانیم بگوییم که:

ذخیره ساز کیونپ را می توانید بدون حمل و نقل و جا به جایی در هر مکان و موقعیتی در دسترس داشته باشید. شما می توانید هر جا که هستید اطلاعاتتان را در کیونپ از طریق شبکه مدیریت کنید؛ در حالی که کیونپ در خانه یا دفتر شما سر جای خود باقی مانده است. پس QNAP درست مثل یک درایو هارد اکسترنال است؛ با این تفاوت که همه جا بدون جابه جایی دستگاه با شماست.

کیونپ یک دستگاه ارائه دهنده خدمات شبکه با کیفیت است.

شرکت تولدی کننده ذخیره ساز کیونپ یک شرکت تایوانی الاصل است که؛ در سال 2004 میلادی شروع به فعالیت کرده است و در میان رقیبان خود وجهه شاخص، نمونه و برتری دارد.

قابلیت ها و دسته بندی

قابلیت افزودن ذخیره سازی در اندازه و میزان بسیار زیاد
کاربری ساده
توانایی و کارکرد فوق العاده
از انواع مختلف کیونپ می توان SOHO ، SMB ، ENTERPRISE را نام برد.

دستگاهی برای مصارف ساده و خانگی به نام SOHO

با کمک این ذخیره ساز می توانید یک مرکز ذخیره ای اطلاعات چند رسانه ای در خانه خود برای همه ی اعضای خانواده به منظور ذخیره ی تمام اطلاعاتی مانند عکس ها، ویدئو ها و داده هایی از این قبیل در اختیار داشته باشید. شما با کمک دیوایس هایی مانند Chromecast، AirPlay، DLNA می توانید به تک تک داده ها، عکس ها و ویدئویی هایتان دسترسی پیدا کنید و آن ها را بررسی کنید.

دستگاهی برای مصارف صنعتی و ذخیره اطلاعات در سطح کارگاه ها و شرکت های کوچک و خصوصی به نام SMB

اگر قصد دارید فایل ها و اطلاعات را بین کاربر ها و دیوایس های مختلف share کنید این ذخیره ساز کارکرد فوقالعاده ای در این زمینه دارد.
با کمک فناوری پشتیبانی از SMB/CIFS ، AFP و NFS قادر خواهید بود تا اطلاعات را بین رایانه های همکارانتان و حتی در رایانه های با سیستم عامل متفاوت بی هیچ ایراد و نقصی share کنید.

دستگاهی برای مصارف سازمان ها و کمپانی های بزرگتر به نام ENTERPRISE

ذخیره ساز QNAP تمام جوانب را سنجیده است.
شما با کمک این دستگاه می توانید ظرفیت و حجم بالایی از فضای مورد نیاز برای ذخیره اطلاعات را در اختیار داشته باشید و در عین حال از سرعت بالای انتقال داده ها نیز لذت ببرید.
با این امکانات این ذخیره ساز به یک کانون تهیه پشتیبان اطلاعات تبديل شده است.

چرا کیونپ؟

گاهی یادمان می رود به ذخیره ی فایل ها و داده هایمان فکر کنیم و اقدام به انتقال اطلاعات کنیم. با تهیه یک دستگاه ذخیره ساز کیونپ می توانیم علاوه بر ذخیره ی مداوم تمام اطلاعاتمان همواره آنها را مرور و بازبینی کنیم. و از فضا دوباره استفاده کنیم. شما می توانید به جای ذخیره اطلاعات در فضای عمومی cloud، در یک فضای ذخیره سازی شخصی و ایمن به نام کیونپ با خیال راحت تمام اطلاعاتتان را بایگانی کنید.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫14 نظرها

  1. بازتاب: Charter arms
  2. بازتاب: slot88
  3. بازتاب: look at here

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا