اینترنت و شبکهفناوری

راهنمای نصب و آرایش کابل رک شبکه

راهنمای نصب و آرایش کابل رک شبکه

در این مطلب به بررسی نحوه چیدمان تجهیزات رک شبکه و کابل کشی آن می پردازیم و در انتهای مطلب، ویدئویی از نصب تجهیزات شبکه قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

از مهمترین عوامل مرتب بودن یک رک شبکه، نحوه کابل کشی و مسیر عبور کابل های شبکه است که در صورت رعایت نکردن این نکته، مشکلاتی برای تجهیزات نصب شده در رک پیش می آید که می توان به ایجاد اختلال در اتصال کابل ها به تجهیزات و همچنین ایجاد آسیب های جدی به تجهیزات موجود در رک سرور اشاره کرد. تمامی تجهیزات شبکه بکار رفته در Server Rack گرما تولید می کنند، در نتیجه باید برای ایجاد یک تهویه مناسب به نحوه قرار دادن تجهیزات و کابل ها در داخل رک شبکه توجه داشت.

نکاتی که در هنگام نصب تجهیزات باید رعایت کرد

مشخصات رک

عرضی که در بیشتر موارد برای رک ها در نظر گرفته می شود چیزی در حدود 19 اینچ یا 48.26 سانتی متر است. ارتفاع در رک ها توسط بخش هایی به نام U که هر کدام از آن ها برابر 1.75 اینچ یا 4.45 سانتی متر تقسیم بندی می شوند. همچنین در بخش عمق Server Rack نیز قابلیت تنظیم محدود وجود دارد.

تهیه الگو برای نحوه چیدمان در رک

پیش از آنکه شروع به چیدمان تجهیزات در رک سرور کنید، یک نقشه راه را برای خود ترسیم کنید چرا که این الگو در محیط های پر تراکم از اهمیت بالایی برخوردار است. پس حتما تعداد تجهیزات را لیست کرده و محل قرار گیری آن ها را در داخل رک بررسی کنید، برای مثال UPS ها به دلیل سنگینی باید در پایین ترین مکان در داخل رک شبکه قرار گیرند. در صورت نداشتن یک الگوی مناسب، در آینده و در زمان تعویض تجهیزات قرار گرفته در رک، با مشکل مواجه خواهید شد.

نحوه کابل کشی

برای مرتب بودن کابل ها در رک سرور، از پچ پنل ها استفاده کنید که به وسیله آن ها می توان از سوییچ های بزرگ تر و پورت های بیشتر استفاده کرد. نتیجه آن که پچ پنل عامل اصلی در مدیریت کابل ها به شمار می روند که معمولا استفاده از پچ پنل 24 پورتی از پرکاربردترین آن ها به شمار می رود. از دیگر مواردی که در مرتب کردن کابل ها تاثیر دارند می توان به مدیریت کننده کابل افقی و عمودی، کمربند کابل و برچسب کابل اشاره کرد.

خنک سازی رک

به دلیل قرارگیری تجهیزات مختلف در رک سرور، خنک سازی آن از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که وجود چندین دستگاه در داخل رک باعث تولید گرما زیادی می شود که در نتیجه این امر باعث افزایش مصرف برق و همچنین کاهش عمر تجهیزات می شود. پس حتما در هنگام کابل کشی به نحوه قرارگیری کابل ها و همچنین گردش هوا و توزیع مناسب هوای خنک توجه داشته باشید. در راستای همین موضوع، بکارگیری وسیله مدیریت کننده افقی و عمودی کابل ها در سازماندهی کابل های شبکه و کابل های برق تاثیر به سزایی داشته و در خنک سازی رک موثر است.

در ادامه می توانید ویدئو مربوط به نحوه چیدمان تجهیزات رک را مشاهده کنید:

 

امتیاز 4.5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. بازتاب: 티비위키
  2. بازتاب: Craigslist
  3. بازتاب: erectile dysfunction
  4. بازتاب: kel tec ksg
  5. بازتاب: ข่าวบอล
  6. بازتاب: Anya Belcampo scandal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا