اینترنت و شبکهفناوری

تهویه هوای رک سرور به چه میزان اهمیت دارد؟

تهویه هوای رک سرور به چه میزان اهمیت دارد؟

جریان نامناسب داخل رک سرور می تواند به مرور زمان موجب خرابی سخت افزار ها شود. با ایجاد شرایط ایده آل برای تهویه هوای رک شبکه می توان مانع از بروز مشکلات احتمالی شد. با طیف نیوز همراه باشید… .

گاهی پرداخت یک هزینه بیشتر برای تأمین شرایط ایده آل و مناسب ارزشش را دارد و حتی می تواند سال ها از ایجاد خرابی سخت افزارها ممانعت کند. رک شبکه بدون دیواره یا قاب باز برای تهویه هوای رک مناسب است و گزینه مناسبی برای فضاهای با جریان هوای نامناسب می باشد.

دمای محیط

جالب است بدانید دمای محیطی که رک سرور در آن قرار میگیرد تعیین کننده دمای مناسب برای رک در حین کار است. این دو با هم رابطه مستقیمی دارند. با افزایش دمای محیط، دمای عملیاتی هم بیشتر می شود. اما اگر محیط قادر به جبران این افزایش دما باشد. کاملا واضح است که دمای بالای محیط و حرارت اطراف به دستگاه ها آسیب می رساند. چنانچه تهویه هوای رک شبکه شرایط ایده آلی داشته باشد فشار کمتری به سرور وارد می شود و در نتیجه کابل ها و سایر قطعات آسیب کمتری خواهند دید.

تهویه

نصب دستگاه های تهویه هوا در اتاقی که تجهیزات سرور در آن قرار دارند کاری مرسوم است ولی این نوع تعدیل دما کل محیط را خنک می کند. در حالی که تهویه هوای رک شبکه فقط همان محیط رک سرور را خنک می کند و هزینه های برق مصرفی را نیز کاهش می دهد.

گردش هوا

جریان هوا گاهی می توان برای سخت افزارهای رایانه ها بخاطر وجود عناصر هوا، دردسر ساز شود و آسیب برساند. این تجهیزات سیستم فن دارند که این سیستم مرتبا هوا را از بک سمت به سمت دیگر میراند. نتیجه این عمل این است که هر آنچه همراه با آن هوای در حال گردش است نیز جابه جا می شود مثل ذرات گردوغبار یا رطوبت. با تجمعذاین ذرات معلق در برخی قسمت ها، گاهی شاهد خرابی تجهیزات و یا به اطلاح خفگی آنها می شویم. با استفاده از تهویه هوای رک سرور به راحتی می توان از وجوداین ذرات معلق در امان ماند و طول عمر تجهیزات را بالا برد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: bonanza178
  2. بازتاب: vigrxplus
  3. بازتاب: find more info

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا