فناوریلپ تاپ

بین سیستم عامل مک یا ویندوز کدامیک را انتخاب کنیم؟

بین سیستم عامل مک یا ویندوز کدامیک را انتخاب کنیم؟

شرکت IBM با توجه به بررسی عملکرد کارمندان خود، به یکسری از اطلاعات در رابطه با عملکرد مک و ویندوز دست پیدا کرده است. ما در ادامه به بررسی تحقیقات این شرکت در رابطه با سیستم عامل مک و ویندوز، می پردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

بررسی تحقیقات صورت گرفته توسط کمپانی IBM

با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط شرکت آی بی ام، کارمندانی که از سیستم عامل Mac استفاده می کنند، چیزی در حدود 22 درصد از عملکرد بهتری در قیاس با کارمندانی که از سیستم عامل Windows استفاده می کنند، دارند. پس با توجه به این رقم، کاربران مک عملکرد خیره کننده ای داشته اند.

یکی از مدیران ارشد شرکت آی بی ام در رابطه با این موضوع چنین توضیح می دهد:

این شرکت در نظر دارد که بهترین شرایط ممکن را برای کارمندانش فراهم آورد و با توجه به این نکته، دست کارمندان خود را برای نیازهایی که دارند باز گذاشته است. بر اساس بررسی های صورت گرفته، کارمندانی که از سیستم عامل Mac استفاده می کنند، 17 درصد احتمال کمتری دارد تا این شرکت را ترک کنند. به علاوه این کارمندان از برنامه های موجود بر روی سیستم های خود رضایت کامل را دارند و فقط 5 درصد از آن ها خواستار برنامه های اضافی برای سیستم خود شده اند. اما 11 درصد از کارمندانی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند، خواستار دریافت نرم افزارهای اضافی برای سیستم خود هستند.

از نکات دیگری که می توان به آن اشاره کرد، سرویس و نگهداری 200 هزار سیستم مک به هفت مهندس نیاز دارد، اما در مقابل برای سرویس و نگهداری سیستم ویندوز ، به بیست مهندس احتیاج است. همچنین کارمندانی که با سیستم عامل مک کار می کنند، در زمان اجرای آن فقط 2 درصد از کاربران دچار مشکل می شوند، اما کاربرانی که با سیستم عامل ویندوز کار می کنند، در زمان راه اندازی سیستم، 14 درصد از آن ها با مشکل مواجه می شوند. کارمندانی که با سیستم ویندوزی کار می کنند، چیزی نزدیک به 5 برابر بیشتر در قیاس با کارمندانی که با سیستم مک کار می کنند، به کمک تکنسین احتیاج دارند.

البته باید گفت این نتایج نمی تواند یک مرجع اصلی برای مقایسه این دو سیستم عامل باشد، چرا که امکان دارد کارمندان شرکت IBM با سیستم های ویندوزی مشکل داشته باشند و کار کردن با آن برایشان دشوار است.

امتیاز 4.3 از 3 رای

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. Excellent blog! Do you have any suggestions for aspiring writers?
    I’m planning to start my own website soon but I’m a little lost on everything.
    Would you propose starting with a free platform like WordPress or
    go for a paid option? There are so many options out there that I’m totally
    confused .. Any ideas? Thanks a lot!

  2. بازتاب: 웹툰 미리보기

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا