دوربینفناوری

راه اندازی سیستم مدار بسته چه نکاتی دارد؟

راه اندازی سیستم مدار بسته چه نکاتی دارد؟

اگر قصد دارید یک سیستم مدار بسته راه اندازی کنید، پیش از هر اقدامی با متخصص خبره مشورت کنید و به موارد اشاره شده در این مقاله و نکات کاربردی اشاره شده جهت نصب دوربین مدار بسته دقت کنید. با طیف نیوز همراه باشید… .

نکات جمع بندی شده و راهنمای انتخاب و خرید دوربین مدار بسته

1. دقیقا همان دوربینی را بخرید که نیاز دارید

طبق شغلی که دارید و محل کار یا سکونتی که قرار است نصب دوربین مدار بسته در آنجا انجام شود سیستم مدار بسته مناسب را انتخاب و خریداری کنید. برای مثال اگر مغازه طلا فروشی یا یک فروشگاه بزرگ دارید حتما بهترین مورد را انتخاب کنید، این فروشگاه ها حتما باید دارای چند دوربین باشند در حالی که برای مثال آرایشگاه ها ذر ایران شاید تنها به یک دوربین در درب ورودی نیاز داشته باشند. پس نوع و تعداد را پیش از خرید در نظر بگیرید.

2. تمام قسمت های مهم را بررسی کنید

قسمت هایی از شرکت یا فروشگاهتان را که قصد دارید تصاویر آن مناطق ثبت شود را مشخص کنید، قبل از نصب دوربین مدار بسته باید باید زوایای دید مشخص شوند. اینکه قصد دارید سیستم مدارربسته به بخش های روبروی مشتری ها دید داشته باشد و یا از پشت سر تصاویر را ثبت کند مهم است. توجه داشته باشید دوربین های مانیتورینگ باید بالاتر از سطح چشمی نصب شوند و در غیر این صورت برای تشخیص و شنایایی چهره ها بهتر است در سطح چشم نصب شود تا دقت بالا رود.

3. کیفیت دوربین و لنز

قبل از خرید به این نکته دقت کنید که سیستم دوربین مداربسته دارای لنز های گسترده داخل پکیح خریداری شده هستند که نمی توان آنها را تنظیم کرد و اغلب مانیتورینگ هستند و همان طور که میدانید نصب دوربین مدار بسته اهمیت چندانی در تشخیص چهره افراد ندارد. نکته دیگر اینکه حتما قبل از خرید به رزولوش و کیفیت وضوح تصویر نیز دقت کنید.

4. توجه به DVR

اگر میخواهید تصاویر با کیفیت عالی ثبت شوند حتما رزولوشن در برابر سرعت ثبت تصاویر تنظیم شود. مینیمم وضوح تصویر 25 فریم بر ثانیه جهت ثبت تصاویر با کیفیت ضروری است. نکته دیگر که قبل از راه اندازی سیستم مدار بسته لازم است به آن دقت شود این است که، حافظه و میزان آن و دیگر امکانات ضبط کننده ویدئو دیجیتال DVR بررسی شوند.

5. خودسرانه وارد عمل نشوید

فناوری های دوربین مداربسته و یا مختصرا CCTV روز به روز وسعت بیشتری پیدا می کند، به روز رسانی ها در خصوص سیستم مدار بسته علم نو و بروزی نیاز دارد که قطعا تنها از پس یک متخصص و خبره در این حرفه کاری بر می آید. پس حتما از این متخصصان کمک گرفته و تنها وارد عمل نشوید. توجه داشته باشید فرآیند نصب دوربین برای این اشخاص شاید در چند ساعت و بدون هیچ مشکلی انجام گیرد در حالی که این اقدامات توسط فرد عادی ممکن است تا یک هفته به طول انجامد و کیفیت کار نیز بالا نباشد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا