اینترنت و شبکهفناوری

قفسه رک و کشو ها چه نقشی در رک و تجهیزات شبکه دارند

قفسه رک و کشو ها چه نقشی در رک و تجهیزات شبکه دارند

قطعات مختلفی از تجهیزات شبکه داخل رک قرار داده می شوند که لزوما نیاز به سازماندهی و اعمال نظم خاصی هستند. در این بخش قصد داریم به معرفی بخش هایی مثل قفسه رک و کشوها بپردازیم و با مزیت های آن بیشتر آشنا شویم. با طیف نیوز همراه باشید… .

مزیت ها

داخل قفسه رک یا کشوها می توان موارد مختلفی از تجهیزات شبکه مثل مانتور، مودم، قسمت های پشتیبان گیری، روتر و قطعاتی امثال اینها قرار داد. یکی از مزیت ها این است که مدیریت تجهیزات شبکه آسان می شود و میتوانید به سلیقه و میل خودتان مکان و نحوه قرارگیری قطعات را تنظیم کنید. همچنین ناگفته نماند که جهت افزایش امنیت می توانید از قفسه رک قفل دار استفاده کنید.

با وجود قفسه رک کاربر می تواند سیستم کامپیوتر را درون قسمت های مشخص قرار داد و و مستقیما به آن دسترسی پیدا کرد. در نتیجه از بخش های مختلف اتاق سرور و دیتا سنتر استفاده بهینه تری می شود. مهم‌ترین نکته نیز در اتاق سرور سازماندهی تجهیزات شبکه است که وجود قفسه رک شبکه و کشو نیز مهمترین نکته در این سازماندهی می باشد. قفسه ها نیز برای کاربران مختلف تنوع زیادی دارند که با توجه به سطح نیاز و هزینه در دسترس کاربران می توانند انتخاب کنند.

آشنایی با یونیت رک

رک با واحد اندازه گیری یونیت مشخص می شود که برای مشخص کردن ارتفاع رک سرور و دیگر رک ها با ابعاد 19 یا 23 اینچ مشخص می شود. ارتفاع یونیت به طور دقیق 44.45 میلیمتر می باشد که معادل با 1.75 اینچ است. یک واحد با 1U و و واحد قفسه رک 2U میباشد که ارتفاع تجهیزات شبکه نصب شده و تعداد یونیت اشغال شده را مشخص میکند.

بر همین اساس نیز تجهیزات و قطعات مختلف همیشه به منظور سهولت در قرار گیری و نصب با اندازه های استاندارد و مشخص ساخته و تولید می شوند. تجهیزات نیمه یونیت فقط نیمی از عمق رک را اشغال می کند.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: magic boom bars legal​
  2. بازتاب: LAVA555

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا