تازه های فناوری

راهکارهای جدید مرورگر گوگل کروم برای مدیریت مصرف شارژ باتری

راهکارهای جدید مرورگر گوگل کروم برای مدیریت مصرف شارژ باتری

طبق اخبار منتشر شد، مرورگر گوگل کروم امکانات پیشرفته ی صرفه جویی در مصرف شارژ باتری را به زودی به مرورگر Edge اضافه می کند. در ادامه با جزئیات خبر همراهتان هستیم. با طیف نیوز بمانید… .

یک قابلیت و امکان خیلی پیشرفته و جدید که در مرورگر google chrome رؤیت کردیم، امکان صرفه جویی در مصرف شارژ باتری و در اصل بالابردن میزان طول عمر باتری است. این یک امکان کاملا پیشرفته به حساب می آید و توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است.

لازم به ذکر است که مرورگر جدید مایکروسافت با توجه به وجود پروژه متن باز کرومیوم به پیشرفت هایی در همین زمینه رسیده است، حالا Google می خواهد تا از این موفقیت ها در مرورگر گوگل کروم نیز استفاده کند و بهره مند شود. پس چیزی باقی نمانده تا از قابلیت های کاربردی امکان صرفه جویی در مصرف انرژی این مرورگر استفاده کنیم و لذت ببریم

سایر قابلیت ها

از دیگر امکاناتی که در مرورگر گوگل کروم موجود است، امکان لغو ذخیره کردن اطلاعات غیر ضروری در حافظه cash هارد دیسک است. قبلا با مشاهده ویدئو ها تمام داده ها در حافظه هارد دیسک ذخیره می شدند و حجم زیادی را اشغال می کردند حالا این امکان افزوده شده که این داده ها در حافظه رم ذخیره سازی شوند. در نتیجه با همین راهکار عمر باتری زیادتر می شود.

یک امکان دیگر که موجب صرفه جویی در مصرف شارژ باتری می شود این است که، مرورگر google chrome نحوه تأمین کردن برق و انرژی مصرف لپتاپ از طريق برق شهری و یا باتری را بررسی می کن تا اگر احتیاج بود مدیریت و صرفه جویی انرژی انجام شود.

مرورگر گوگل کروم امکانات پیشرفته دیگری از جمله، میزان حجم محتوای پاسخ اچ تی تی پی سایت را با ماکسیمم حجم فایل backend مقایسه می نماید و اجازه نمیدهد حجمی بالاتر از ظرفیت این فایل ذخیره سازی شود. حالا باید کمی منتظر بود تا مشخص شود چه زمانی قابلیت های صرفه جویی در مصرف شارژ ارائه می شوند. این یک رقابت میان مرورگر Edgeمایکروسافت و مرورگل کروم Google خواهد بود.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − دو =

دکمه بازگشت به بالا