پردازندهسخت افزار

شرکت انویدیا از روی کار آمدن پردازنده گرافیکی هفت نانومتری خبر داده است.

شرکت انویدیا از روی کار آمدن پردازنده گرافیکی هفت نانومتری خبر داده است.

کمپانی آمریکایی انویدیا در آخرین رویدادی که حاضر شد، از مجموعه محصولات آینده خود اخبار جدیدی را اعلام کرد. در ادامه برای بررسی جزئیات بیشتر روی کار آمدن پردازنده گرافیکی هفت نانومتری با طیف نیوز همراه باشید… .

این کمپانی در جواب به سوالی که نقشه مسیر پردازنده گرافیکی هفت نانومتری را مطرح کرده بود، پاسخ داد که برای جذابیت موضوع هیچ نظری نخواهد داد تا شگفت انگیز تر باشد. انویدیا در حال حاضر در حال تولید محصولات NOD 12 NFF خود است. البته این یک ابتکار نیست و در واقع می توان گفت یک طراحی دوباره و باز تولید دوباره پردازنده 16NMFF است. به همین دلیل است که اغلب منتظر همان تراشه 7نانومتری هستند. لازم به ذکر است که، این کار چندین وقت پیش نیز توسط شرکت ای ام دی آغاز شده بود.

 

همیشه یک اتفاق مرسوم و رایج این بوده که، اخبار مربوط به اطلاعات تراشه های گرافیکی قبل از معرفی و عرضه کامل و رسمی توسط شرکت تولید کننده، لو می رود. برای نمونه نسل جدید معماری انویدیا یعنی، تورینگ، موردی بود که قبل از منتشر شدن اخبار زیادی مبنی بر اطلاعات این معماری لو رفت. انتظار می رود مثل روال همیشه این بار نیز درباره پردازنده گرافیکی هفت نانومتری چنین اتفاقی رخ دهد هر چند تا کنون اطلاعات کاملی به بیرون درز نکرده است.

در یک کنفرانس و نشستی که یک سمت آن NVIDIA حضور داشت تحلیل گری اینگونه سوال می پرسد که:

در کنفرانس اخیر شرکت شما هیچ اطلاع و اطلاعاتی از نقشه راه برای وصول به پردازنده گرافیکی هفت نانومتری به بیرون درز نداد. ما تا چه مدت دیگر می توانیم اخبار و اطلاعات رسانه ای و معتبر را در دسترس داشته باشیم؟ و این تولیدات و فناوری های حاصل از آن تا چه میزان در قبال تمام راهکار های عرضه شده به مشتریان حائز اهمیت است؟

پردازنده گرافیکی هفت نانومتری

جواب هوشمندانه شرکت انویدیا:

معماری کمپانی ما همیشه در ساخت و توسعه پویا بوده است. نگران نباشید، مراحل بهینه سازی از گیم ها گرفته تا کاربری حرفه ای بصری و تولیدات مرکز داده انجام می پذیرند. و این امر به این علت است که ما همواره در حال تلاش و فعالیت بر روی فناوری های خود می باشیم. همانطور که در جریان هستید، ابتکارات خلاقانه و فناوری های ما خاص و منحصر به فرد بود. همچنان گوش به زنگ بمانید چون همواره اخبار ما منتشر خواهد شد، ولی این برای ما ارجح است که با اعلام یک نقشه جامع و کلی همه را شگفت زده کنیم.

هم اکنون شرکت ما بر روی فعالیت های کلی متمرکز است و ما برای توسعه و پردازش کلی نقشه ریخته ایم. رقیبان نیز در مسیر پردازش درحال رقابت هستند. تراشه های کمپانی انویدیا همیشه از همه جهات در لیست بهترین ها بوده. یقینا این موضوع نیز قابل کتمان نیست که تمام راهکارهای تولیدی ما همچنان به بهبودی و بهینه سازی نیازمند است.

انویدیا در ادامه افزود:

انویدیا در مسیر گردشی توسعه دائمی قرار گرفته است، و مدام در تلاش است تا هوشمندانه ترین تصميم را جهت شروع فعالیت های بازاری خود بگیریم. این اتفاق نیز با هرچه بهتر کردن تولید فعلی و راه های تولید جدید قابل اجراست. این یک روال کاری معمول است که در ارائه معماری پردازشی به بازار موجود است. اینکه در مسیر تولید، نود تغییری داشته باشد یا خیر، یک تصمیم بسیار ارزشمند در مسیر شغلی ما است.

نرم افزارهای ما از همه لحاظ توسعه پیدا کرده و این خود راه ورود در کل صنعت بود. با توجه به پیشرفت و توسعه ی هوش مصنوعی، این امر بسیار طبیعی و ملزم است. برنامه نویسی برای اشخاص فعال در حوزه صنعت بسیار ارزشمند است، به این منظور که بتوانند سرمایه خوبی را به حوزه فعالیت های خود بازگردانند.

این پاسخ های هوشمندانه ذهن عده ای را همچنان پر از سوال نگاه داشت و موجبات قناعت آنان را فراهم نساخت. اما به طور کل انویدیا با این تصمیم شگفت زده کردن مخاطب در راستای تولید پردازنده گرافیکی هفت نانومتری مسیر جالب و قابل تفکری را پیش گرفته است.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا