چاپگر و اسکنرسخت افزار

پرینتر لیزری بهتر است یا جوهرافشان؟

پرینتر لیزری بهتر است یا جوهرافشان؟

چنانچه قصد دارید برای منزل و یا محل کارتان یک چاپگر تهیه کنید پیش از خرید حتما از قابلیت های آن آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه پرینتر لیزری و جوهرافشان بپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

بررسی های اولیه

در ابتدا لازم است بگوییم این دو چاپگر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، پرینتر لیزری مشابه دستگاه کپی عمل می کند و تنها متون سیاه سفید را چاپ می کنند اما جوهرافشان ها چاپ رنگی تحویلمان می دهند و تغاوت قیمتی آنچنانی هم با یکدیگر ندارند.

هزینه های جانبی

اگر یک چاپگر خریداری کرده اید برای استفاده از آن حتما به چند مورد مهم احتیاج پیدا خواهید کرد. کاغذ، جوهر و تونر مواردی هستند که اگر مدام از دستگاه استفاده کنید باید اقدام به خریداری آنها کنید. چنانچه با دستگاه های جوهرافشان چاپ سیاه و سفید انجام دهید هزینه های جانبی شما کاهش پیدا می کنند. جالب است بدانيد پرینتر لیزری بزرگ در مقایسه با چاپگر جوهر افشان هزینه های جانبی بیشتری دارد. برای مثال برای این پرینترها فیوز کارتریج اضافی و یا جایگزین کردن قطعات مختلف لازم است.

مقایسه کاربرد ها و سرعت و کیفیت

اگر از لحاظ چاپ متن های سیاه و سفید این دو دستگاه را مقایسه کنیم، پرینتر لیزری اولویت خواهد داشت. این چاپگر در یک دقیقه می تواند بیست برگه چاپ کند و این یعنی از سرعت خوبی برخوردار است، در مقابل جوهرافشان ها در هر دقیقه تنها شش برگه چاپ می کنند. در مقایسه با سایز و کیفیت متون چاپ شده هر دو از کیفیت یکیان و مشابهی برخوردارند، اما لازم به ذکر است که پرینتر لیزری برای چاپ متون با فونت ریز کیفیت عملکردی بالاتری دارند.

چاپ عکس های رنگی

اگر قصد دارید عکس یا نمودار و جدول رنگی چاپ کنید، قطعا چاپگرهای جوهرافشان گزینه بهتری خواهند بود و کیفیت چاپ تصاویر رنگی نیز در این دستگاه بهتر می باشد. پرینتر لیزری هم می تواند چاپ رنگی کند اما این دستگاه ها ابعاد بزرگتر و به همان تناسب قیمت بالاتری نیز دارند و اصلا برای منازل و یا دفتر و شرکت های کوچک مناسب نیستند.

سایز و قیمت

چانچه میخواهید برای محل زندگی خود و یا دفتر شخصی خود یک چاپگر خریداری کنید که فضای زیادی را اشغال نکند، پیشنهاد ما در طیف نیوز به شما پرینترهای جوهرافشان می باشند. چنانچه قصد اسکن و کپی نداشته باشید، پرینتر لیزری معمولی تک کاره مناسب تر خواهد بود.
اگر میخواهید یک پرینتر با قیمت مناسب تهیه کنید چاپگر جوهرافشان مخصوص چاپ متن های سیاه و سفید مناسب تر خواهد بود.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫60 نظرها

  1. Heⅼlo! Thiѕ iѕ my first visit to your Ƅlog! We are a team of vlunteers and starting a new initiative in aconmunity in the ѕame niche. Your blog provided us beneficial information to wokrk on. You have dⲟne a wonderful job!

  2. Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s really informative. I am going to watch out for brussels. I’ll appreciate if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

  3. بازتاب: buy vigrx plus
  4. بازتاب: stapelstein

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا