آموزشآموزش کامپیوتر

پیش نیاز های برنامه نویسی

پیش نیاز های برنامه نویسی

دنیای بزرگ برنامه نویسی مسیری دارد که شاید هر فرد علاقه مند به کامپیوتر ، به فکر طی کردن آن باشد. ذوق و استعداد فردی قطعا در سیر موفقیت تأثیرگذار است اما مسلما برای برنامه نویس شدن تسلط بر مراحل اولیه علوم کامپیوتر و داشتن درکی کامل از برنامه های کامپیتری و ساختارشان ضروری و لازم است. در ادامه با چند گام اولیه و لازم جهت درک پیش نویس های برنامه نویسی با طیف نیوز همراه باشید….

گام اول: تعیین هدف

ابتدایی ترین و مهم ترین گام، اراده ای پایدار است که برای شروع لازم است. کافیست تصمیم جدی بگیرید که نمیخواهم فقط شروع کنم و قصد دارم تا انتهای این مسیر ثابت قدم رو به جلو پیشرفت کنم. این گام بزرگی است که اگرچه ساده بنظر می آید اما در تمام پستی بلندی ها و سختی های احتمالی حرفه ی برنامه نویسی نیرو محرکه ی قوی برای ادامه مسیر شماست.

گام دوم: دست از تلاش برندارید

حتی یک خیاط ماهر بارها و بارها نخ های دوخته شده بر روی لباسش را بارها و بارها شکافته اما در نهایت به با کیفیت ترین لباس رسیده. شاید شما نیز در این مسیر لازم باشد بارها و بارها زحمات خود را دوباره تکرار کنید. شاید تمام اطلاعاتی که وارد کرده اید و تمام داده ها به یکباره حذف شوند یا مشکلی پیش بینی نشده سر راهتان بیاید. تنها زمانی میتوانید در برنامه نویسی موفق باشید که دست از تلاش برندارید.

گام سوم: اطلاعات خود را بروز کنید

اصلی که در تمام مراحل برنامه نویسی لازم است اطلاعات تازه و بروز شماست. پس همیشه با اساتیدتان یا دوستان برنامه نویس و ماهر خود در ارتباط باشید. اگر به هیچ کدام دسترسی ندارید بهترین منبع پابرجا و همراهتان کتاب و فایل های آموزشی هست که زبان برنامه نویسی شما را به طور مستمر زنده و سرحال نگاه میدارد. هیچ گاه در این مسیر خود و اطلاعاتتان در گذشته باقی نمانید چون رقیبان شما همیشه گام سوم را جدی میگیرند.

راه دیگر اینکه:

از ویدئوهای آموزشی برنامه نویسی استفاده کنید، اگر فرصت کافی برای کلاس رفتن ندارید. گذراندن این دوره ها در کلاس علاوه بر زمان اضافه برای جابجایی و هزینه ای که دارد یک مورد دیگر هم دارد که شاید استادی که تدریس میکند به اندازه اساتید برتر جهان تبحر و تسلط نداشته باشند پس ریسک نکنید و برای بروز شدن دنبال برترین ویدئوهای آموزشی باشید.

گام چهارم: OOP

تحولی بزرگ در علم برنامه نویسی مدیون OOP یا شی گرایی است که اگر میخواهید ماهر باشید حتما این گام را بردارید. برای تسلط بر برنامه نویسی شی گرا میتوانید از دوره های آموزش جاوا اسکریپت هم کمک بگیرید.

گام پنجم: تک روی نکنید

مدام در طول زمان برنامه نویسی با اساتیدتان در ارتباط باشید و کدها را با دیگر صاحب نظران نیز به اشتراک بگذارید. اینکار میتواند اعتماد بنفس تان را بیفزاید و علاوه بر آن با پی بردن به اشکالاتتان شما را حرفه ای تر کند.

گام ششم: پیچیدگی نیازی نیست

بهترین زبان زبانی ساده است. پیچیدگی شما را حرفه ای نمیکند. در برنامه نویسی سعی کنید از کدهای ساده و قابل فهم استفاده کنید. و در صورت لزوم  توضیحات ضروری را نیز ضمیمه کنید تا مشخص باشد هدفتان از آن کدها چیست. و درنهایت طبقه بندی خوب کدها را نیز درنظر بگیرید.

گام آخر: تنوع و تبحر

یک مسیر مستقیم را طی نکنید. مراحل کار دیگران را کپی برداری نکنید. با صبر و تلاش سعی کنید به روش کار خودتان برسید و با آن قدرت را بدست بگیرید. پس به کدهایتان تنوع بدهید. و برنامه نویسی خود را به یک رشته و شاخه محدود نکنید. تمام مسیر ها را امتحان کنید. این همان تیر آخر است که میتواند شما را به هدفتان برساند.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا