فناوریموبایل

مقایسه مشخصات گوشی شیائومی می نوت 10 با هواوی P30 Pro و اوپو Reno 2

مقایسه مشخصات گوشی شیائومی می نوت 10 با هواوی P30 Pro و اوپو Reno 2

در این مطلب قصد داریم تا سه گوشی شیائومی می نوت 10 با هواوی P30 Pro و اوپو Reno 2 را از لحاظ مشخصات فنی و ظاهری و همچنین با زوم بیشتر بر روی دوربین های این سه گوشی به مقایسه آن ها بپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

مقایسه سه گوشی

معمولا کاربران در هنگام خرید یک گوشی، به جای توجه به مشخصات سخت افزاری آن بیشتر نگاهشان متوجه کیفیت دوربین گوشی مد نظرشان است. اینک ما می خواهیم به مقایسه گوشی شیائومی نوت 10 با هواوی P30 Pro و اوپو Reno 2 در زمینه های مختلف اما با زوم بیشتر بر روی دوربین آن ها بپردازیم تا بتوانیم انتخاب مناسبی را داشته باشیم.

ساختار ظاهری

گوشی هواوی پی 30 پرو نسبت به دو گوشی دیگر، کیفیت ساخت بهتری دارد و با توجه به داشتن استاندارد IP68 قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب(عمق 2 متری به مدت سی دقیقه) و گرد و غبار را دارا می باشد. اما گوشی اوپو رینو 2 از یک طراحی جدید و چشم نواز بهره می برد که به دلیل داشتن دوربین سلفی پاپ آپ دار، دارای نمایشگر تمام صفحه می باشد. گوشی Mi Note 10 نیز دارای شکل ظاهری زیبا می باشد. صفحه نمایش این گوشی دارای لبه های خمیده، پنل پشتی از نوع شیشه ای و دور قاب نیز از یک فریم آلومینومی استفاده شده است. گوشی شیائومی می نوت 10 به دلیل داشتن بریدگی در صفحه نمایش، فاقد استاندارد IP98 می باشد.

صفحه نمایش

گوشی شیائومی Mi Note 10 و هواوی P30 Pro به دلیل داشتن استاندارد HDR10 و پوشش DCI P3 بالا دارای کیفیت صفحه تقریبا یکسانی در زمان اجرای برنامه ها می باشند اما در قیاس با گوشی اوپو Reno 2 دارای کیفیت تصویری بیشتر هستند. همچنین هر سه مدل آن ها از حسگر اثر انگشت درون صفحه ای برخوردار هستند.

مشخصات سخت افزاری

در بخش سخت افزاری گوشی هواوی پی 30 پرو به دلیل داشتن پردازنده قدرتمند Kirin 980 از عملکرد و سرعت بالایی برخوردار است، همچنین این گوشی به 8 GB رم و 512 GB حافظه داخلی مجهز می باشد و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD را نیز دارا می باشد. در مقابل، گوشی شیائومی و اپو به پردازنده Snapdragon 730G مجهز هستند که دارای عملکرد قابل قبولی هستند اما در قیاس با گوشی هواوی در زمینه کارآیی و سرعت عقب می مانند.

دوربین

در این بخش، گوشی شیائومی می نوت 10 گوی سبقت را از باقی رقبا ربوده و در جایگاه نخست قرار می گیرد. این گوشی در پنل پشتی خود به پنج دوربین مجهز است که دوربین اصلی آن دارای سنسور 108 مگاپیکسلی با توانایی عکسبرداری با کیفیت بسیار بالا می باشد. همچنین این دوربین قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 5 را دارا می باشد، به غیر از دوربین اصلی ما شاهد یک دوربین ماکرو و یک دوربین Ultrawide هستیم. گوشی هواوی P30 Pro با داشتن چهار دوربین در پنل پشتی خود که دوربین اصلی آن مجهز به سنسور 40 مگاپیکسلی است، در مقاوم دوم می ایستد. دوربین های دیگر این گوشی دارای لنز پریسکوپی با بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری و قابلیت 3D ToF می باشند. گوشی اوپو Reno 2 با وجود داشتن دوربین با کیفیت، اما در مقام سوم قرار می گیرد.

باتری

گوشی شیائومی Mi Note 10 به دلیل داشتن باتری 5260mAh در جایگاه اول قرار می گیرد اما مانند هواوی پی 30 پرو قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم و شارژ معکوس بی سیم را ندارد.

قیمت

قیمت گوشی شیائومی می نوت 10 در بازار اروپا چیزی در حدود 599 یورو می باشد، اما گوشی هواوی دارای قیمت بالاتری نسبت به دو گوشی دیگر دارد و با قیمت 620 یورو عرضه می شود و در آخر گوشی اوپو با قیمت 499 یورو در دسترس علاقمندان می باشد. شما می توانید با کنار هم قرار دادن مشخصات این سه گوشی، اقدام به خرید یکی از آن ها کنید.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: No Code Testing Tools
  2. بازتاب: Anya Fernald Belcampo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا