فناوریموبایل

مقایسه گوشی هواوی نوا 7i با گوشی ردمی نوت 8 پرو

مقایسه گوشی هواوی نوا 7i با گوشی ردمی نوت 8 پرو

در این مقاله به بررسی مشخصات فنی دو گوشی هواوی نوا 7i و گوشی ردمی نوت 8 پرو می پردازیم و در ادامه هم ویدئویی از مقایسه این دو گوشی هوشمند قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

مشخصات فنی گوشی Nova 7i و Note 8 Pro

صفحه نمایش

در قاب جلویی گوشی هواوی نوا 7i از یک نمایشگر 6.4 اینچی LTPS IPS LCD با رزولوشن 2310*1080 پیکسل و تراکم 398ppi استفاده شده است. بر روی نمایشگر این گوشی هوشمند و در قسمت سمت چپ بالا، یک روزنه قرار گرفته است که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی عریض در آن تعبیه شده است. در مقابل، گوشی ردمی نوت 8 پرو به یک صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS LCD با کیفیت وضوح 2340*1080 پیکسل و تراکم 395ppi تجهیز شده است. نمایشگر گوشی Note 8 Pro از نوع Infinity-V است که دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی آن در ناج قطره ای (V شکل) جای گرفته است. این گوشی هوشمند از فناوری محافظ صفحه گوریلا گلس 5 برای مقابله با ضربه و خط و خش بهره می برد.

تراشه

گوشی هواوی Nova 7i برای پردازش داده ها به تراشه 7 نانومتری Kirin 810 تجهیز شده است که توسط رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی همراهی می شود. پردازنده گرافیکی بکار رفته در گوشی نوا 7i از نوع Mali-G52 MP6 است. در مقابل، گوشی ردمی Note 8 Pro از تراشه 12 نانومتری Mediatek Helio G90T  بهره می برد. در بخش حافظه، این گوشی هوشمند به رم 6/8 گیگابایتی و حافظه داخلی 64/128/256 گیگابایتی مجهز است. هر دو گوشی برای افزایش فضای ذخیره سازی خود از درگاه کارت حافظه خارجی پشتیبانی می کنند.

دوربین

گوشی نوا 7i در قاب پشتی خود به یک ماژول دوربین مربعی شکل تجهیز شده که میزبان چهار لنز دوربین است. دوربین اول به لنز 48 مگاپیکسلی Wide، دوربین دوم به لنز 8 مگاپیکسلی Ultrawide، دوربین سوم به لنز 2 مگاپیکسلی macro و دوربین چهارم به لنز 2 مگاپیکسلی Depth مجهز شده است. در مقابل، گوشی ردمی Note 8 Pro نیز به چهار لنز دوربین مجهز است که دوربین اول از لنز 64 مگاپیکسلی عریض، دوربین دوم از لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین سوم از لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و دوربین سوم از لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق بهره می برد. تصویربرداری HDR و Panorama و فلش LED از دیگر ویژگی های دوربین این دو گوشی هوشمند است.

دیگر مشخصات:

گوشی هواوی نوا 7i برای تامین انرژی خود به یک باتری 4200 میلی آمپر ساعت با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 40 واتی تجهیز شده است. در مقابل، گوشی ردمی نوت 8 پرو از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت که از فناوری شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند. حسگر اثر انگشت در گوشی Huawei Nova 7i در حاشیه کناری جای گرفته است اما گوشی Redmi Note 8 Pro در قاب پشتی آن تعبیه شده است. گوشی نوا 7i با سیستم عامل اندروید 10 و گوشی ردمی Note 8 Pro با سیستم عامل اندروید 9.0 پای به بازار عرضه می شود.
در ادامه می توانید ویدئوهای مربوط به مقایسه این دو گوشی هوشمند را مشاهده کنید:

امتیاز 3.4 از 5 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + شش =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا