آموزشآموزش گوشی هوشمند و تبلتموبایل

چگونگی رجیستری در گوشی های کارکرده

چگونگی رجیستری در گوشی های کارکرده

به دنبال اجرای طرح رجیستری در کشور مراکز خدماتی مخابراتی تنها به گوشی هایی سرویس می دهند که از طریق قانونی وارد شده باشند. از همان بدو ورود یک گوشی هوشمند جدید به داخل کشور در گمرک کد IMEI روی جعبه گوشی در مرکز همتا ثبت می گردد. با این اوصاف دیگر هیج گوشی جدیدی امکان ورود با قاچاق، دزدی یا موارد این چنینی نخواهد داشت. اما شرایط برای گوشی هایی که پیش از راه اندازی این طرح خریداری، وارد و استفاده شده اند و یا گوشی های کارکرده و دست دوم چگونه خواهد بود؟ طیف نیوز به بررسی این مسئله پرداخته و مو به مو جزئیات را ارائه می دهد. با ما بمانید… .

آیا شما نیز نگران گوشی های دست دوم تان هستید؟

خیالتان راحت باشد. اختلالی در عملکرد گوشی هایی که تا پیش از آغاز طرح رجیستری جعبه گشایی شده بودند ایجاد نخواهد شد. تنها نکته ای که وجود دارد این است که، اگر میخواهید از گوشی های کارکرده آیفون خرید انجام دهید. حتما پیش از نهایی کردن خرید و قبل از استفاده از ثبت بودن گوشی در سامانه همتا اطمینان حاصل کنید. برای این منظور کافیست کد #7777* را شماره گیری نمایید. با دریافت جواب پیامک اگر گوشی کد IMEI روی جعبه ثبت شده ای داشته باشد متوجه خواهید شد.

موبایل دست دوم من هیچ جعبه ای ندارد. چگونه کد IMEI را بررسی کنم؟

این مشکل نیز راه حل دارد. #06#* کد دستوری است که با شماره گیری آن می توانید کد IMEI گوشی های کارکرده را پیدا کنید. با این فرآیند می توانید ثبت بودن یا نبودن کد روی جعبه را بررسی کنید. البته پیشنهاد ما در هر صورت به شما کاربران طیف نیوز عدم خریداری گوشی های بدون جعبه به جهت بالا بودن احتمال سرقتی بودنشان است.

تغییر و انتقال مالکیت گوشی های دست دوم چگونه انجام میگیرد؟

کاربران گرامی وب سایت طیف نیوز حتما توجه داشته باشید، در صورتی که به سراغ خرید گوشی های کارکرده می روید، حتما و حتما مالکیت گوشی را به نام خودتان منتقل نمایید، این کار میبایست توسط خود فروشنده صورت گیرد و شما نیز پس از راه اندازی قطعی سیم کارت خود فرآیند خرید را نهایی کنید. در صورتی که مراحل انتقال مالکیت صورت نگیرد و سیم کارت شما نیز فعال نشود، نمی توانید هیچ استفاده ای از گوشی تازه خریداری شده تان داشته باشید. شبکه مخابراتی اجازه راه اندازی و استفاده از آنتن را نخواهد داد و گوشی عملا کاربرد تزئینی پیدا خواهد کرد!

نکته

اگر بدون انجام فرآیند رسمی فروش، گوشی خود را به دوست یا آشنایتان دهید یا تنها قصد دارید سیم کارت را تغییر دهید، منتقل کردن مالکیت نیازی نیست.

انتقال مالکیت گوشی کارکرده من هیچ شرایطی ندارد؟

قطعا اینچنین نیست. شرایطی که پیش از انتقال مالکیت لازم است مورد توجه قرار گیرد این است که، اگر شما گوشی خود را قبل از راه اندازی طرح رجیستری خریداری کرده و استفاده کرده باشید، یا حتی اگر آن را فقط روشن کرده باشید، آن گوشی ابتدا باید مالک یک سیم کارت شود. برای این منظور میبایست از طریق اپلیکیشن یا سایت همتا و یا با کمک کد دستوری #۷۷۷۷* مراحل افزودن دستگاه را انجام داده و گوشی را تحت مالکیت سیم کارت خودتان قرار دهید و پس از آن مراحل انتقال مالکیت را پیش بگیرید.

آموزش گام به گام انتقال مالکیت گوشی های کارکرده

گوشی های کارکرده

گام نخست
برای قدم اول لازم است با خطی که به نام مالک گوشی است، کد دستوری #۷۷۷۷* شماره گیری گردد.
گام دو
شماره ای که (شماره 3) در گزینه های ارائه شده انتقال مالکیت را نشان می دهد انتخاب کنید.
گام سه
در این قسمت هر تعداد کد IMEI گوشی های کارکرده که به اسم مالک آن خط باشد نشان داده می شود. شما در این گام می بایست همان شماره ای را برگزینید که مربوط به گوشی است که تصمیم به منتقل کردن مالکیت آن را دارید.
نکته:

ممکن است در این مرحله هیچ شناسه ای مشاهده نکنید. در چنین شرایطی شماره صفر یا همان افزودن دستگاه را انتخاب نمایید، و در نهایت شماره پانزده رقمی IMEI روی جعبه گوشی خود را وارد کنید. (بدون هیچ گونه علامت های اضافه)

گام چهار
طبق آنچه از شما خواسته شده شماره خط خریدار را (برای مثال: 76*******09) وارد کنید. یعنی شماره سیم کارتی که قصد انتقال به آن را دارید.
گام پنج
این گام جهت تأیید است. شماره سیم کارت فرد خریدار و شماره کد IMEI دستگاه دوباره نمایش داده می شود و شما جهت تأیید لازم است عدد یک را انتخاب نمایید.
در نهایت
پیامی را در انتها دریافت می کنید مبنی بر اینکه، کد فعال سازی به خط فردی که گوشی به نام وی منتقل شده است، ارسال شده.
بدین صورت:
جهت تکمیل فرآیند انتقال، کد فعال سازی به تلفن 76*******09 از طریق پیامک ارسال شد.

نکته بسیار مهم
تمام مراحل این فرآیند باید توسط سر شماره ی سامانه ی همتا با حروف HAMTA ارسال و دریافت گردد.
گام های بالا مراحل غیر مستقیم انتقال مالکیت است، بدین معنی که خریدار پس از دریافت کد فعال سازی از فروشنده، باید گوشی خریداری شده را برای خط خود فعال نماید.

انجام فرآیند انتقال مالکیت از طریق وب سایت همتا یا از طریق اپلیکیشن مربوطه به صورت مستقیم

روش مستقیم روشی است که در پروسه انتقال مالکیت، کد شناسه گوشی، بدون واسطه از مالکیت خط شخص فروشنده به مالکیت خط شخص خریدار منتقل می گردد. پس باید در جهت عدم بروز خطا در ارقام شماره ی خط فرد خریدار جدا دقت نمود.

قدم نخست
در قدم اول برای انتقال مستقیم گوشی های کارکرده لازم است به سامانه پیامکی همتا وارد شده انتقال مالکیت را انتخاب کنید.
حالا پیغامی دریافت می کنید مبنی بر اینکه:
میخواهید مالکیت همین گوشی که با سیم کارت آن وارد سامانه پیامکی شده اید را انتقال دهید؟
در صورتی که چنین باشد این مرحله را تأیید کنید، در غیر اینصورت گزینه شماره سیم کارت جدید را انتخاب و شماره خط را وارد کنید.
حالا اگر در وب سایت همتا رمز کارتابل خود را تعیین کرده باشید؛ در این قسمت لازم است آن را وارد کنید.
در غیر این صورت به وب سایت بروید و رمز را مشخص کرده و مراحل را از پیش بگیرید.
در ادامه….
در ادامه این مراحل با ارسال رمز عبورتان، لیست گوشی های کارکرده ای که تحت مالکیت همان سیم کارت است نشان‌داده می شوند. گوشی مدنظر را انتخاب و کد فعال سازی را دریافت نمایید.
حالا از طرف سامانه HAMTA پیامی مبنی بر (انتقال مالکیت دستگاه… به شماره خط…) دریافت می کنید.

درنهایت
پس از این پیام، گزینه تأیید را انتخاب نمایید. با این روش گوشی خریداری شده بدون اقدامی دیگر از جانب مالک جدید گوشی، فعال می گردد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫12 نظرها

  1. بازتاب: cartel disposable
  2. بازتاب: look at more info
  3. بازتاب: url
  4. بازتاب: read
  5. بازتاب: click this site
  6. بازتاب: bodycreme

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا