آموزشآموزش گوشی هوشمند و تبلت

چگونه می توان از اطلاعات گوشی اندرویدی پشتیبان گیری کرد؟

چگونه می توان از اطلاعات گوشی اندرویدی پشتیبان گیری کرد؟

حجم بالای اطلاعات و فایل های مختلف در حافظه گوشی هوشمند این روز ها تبدیل به دغدغه ای برای کاربران شده است. آنچه بسیار اهمیت دارد حفظ و پشتیبان گیری از این داده ها می باشد. ما در این بخش سه روش جهت بک آپ گیری از داده های گوشی اندرویدی را بررسی کرده ایم. با طیف نیوز همراه باشید… .

بک آپ گیری با کمک حساب کاربری گوگل

اکثر گوشی های با سیستم عامل اندروید با توجه به استفاده از پلتفرم موبایل گوگل اطلاعات مختلف مثل شماره تلفن ها را کاملا خودکار داخل سرویس های ابری ذخیره ساز، ذخیره می کنند. اما قطعا بهتر است خودتان نیز اطلاعات را همگام سازی کنید و این روند ذخیره سازی به‌وسیله‌ی گوگل را بررسی کنید.

همگام سازی

برای شروع فرآیند پشتیبان گیری در گوشی هوشمند اندرویدی خود در قدم اول وارد حساب کاربری یا همان اکانت، Account خود شوید و سپس گزینه گوگل را انتخاب نمایید. حالامی توانید مشاهده کنید که چه مواردی در لیست بکاپ گیری از اطلاعات گوشی شما وجود دارند. چنانچه فرآیند همگام سازی بعضی اطلاعاتی که به تازگی ثبت شده اند انجام نشده باشد می توانید از گزینه Sync Now، که البته در هر گوشی در قسمت های مختلفی قرار دارد استفاده کنید.

پشتیبان گیری با روش بکاپ و ریست

برای بک آپ گیری از فایل های مختلف در گوشی هوشمند خود می توانید از قابلیت Backup and Reset گوگل کمک بگیرید. این قابلیت گوگل می تواند برخی فایل ها، اطلاعات برنامه ها و تنظیمات را روی سرور ابری گوگل پشتیبان گیری کند و در شرایط مورد نیاز آنها را بازگرداند. جالب است بدانید گوشی های پیکسل به غیر از موارد ذکر شده می توانند با این قابلیت و سرویس گوگل از پیامک های خود نیز بکاپ گیری کنند.

چگونه از روش بکاپ و ریست استفاده کنیم؟

ابتدا در قسمت تنظیمات گوشی هوشمند اندریوید خود گزینه Backup and Reset را جست و جو کنید. حالا با دو گزینه رو به رو می شوید. Backup my data یا همان پشتیبان گیری اطلاعات و گزینه Automatic Restore یا همان بازیابی اوماتیک اطلاعات. هردو این گزینه ها را فعال کنید. پس از فعال کردن این دو گزینه از انتخاب حساب کاربری گوگل مد نظرتان با رجوع به Backup account اطمینان حاصل کنید.

گوگل فوتو و بک آپ گیری از تصاویر

اپلیکیشن اندرویدی گوگل فوتو امکان ذخیره سازی و پشتیبان گیری از تصاویر را از طریق وب فراهم می کند و به طور پیش فرض عکس ها را در سرور ابری گوگل ذخیره می کند. اگر این گزینه را غیر فعال کرده باشید از منو تنظیمات وارد شوید و جهت فعال سازی، مطمئن شوید که گزینه Back up and sync فعال شده باشد.

مزیت

روش بکاپ و ریست به این دلیل کاربردی است که خود به صورت خود کار از اطلاعات پشتیبان گیری می کند و کار را برای مخاطب بسیار ساده می کند. البته محدودیت هایی نیز دارد و آن تهیه تنها یک نسخه بکاپ به ازای هر گوشی و نهایت ذخیره سازی 25 گیگابایت اطلاعات می باشد.

پشتیبان گیری دستی

به غیر از بک آپ گیری ابری شما می توانید از روش دستی نیز استفاده کنید برای تهیه نسخه پشتبان استفاده کنید. برای اینکار یک حافظه فلش را به گوشی هوشمند خود وصل کرده و و فایل هایی که مدنظرتان است را ذخیره کنید. البته اینکار را با انصال یک کابل یو اس بی به کامپیوتر تان نیز می توانید انجام دهید. در ادامه به چند نکته مهم اشاره خواهیم کرد.

پشتیبان گیری

اگر یک عکس را با دوربین گوشی ثبت کرده باشید در فولدر DCIM می توانید آن را بیابید.
تصاویر و فیلم های ذخیره شده از برنامه پیام رسان واتس اپ در فولدر مدیا Media ذخیره می شوند. ولی اگر این اطلاعات از برنامه های تلگرام، ردیت و توییتر ثبت شده باشند در فولدری با نام همان اپلیکیشن ذخیره می شوند.
عکس هایی که از صفحه گوشی ثبت می کنید در پوشه ای به نام Screenshots و احتمالا داخل همان فولدر DCIM ذخیره می شوند.
فایل های دانلود شده از دانلود منیجر ها و مرورگرها نیز داخل فولدر Downloads ذخیره سازی می شوند.

برنامه ها و اپلیکیشن های دیگر نیز اطلاعات را هر کدام در فولدر مربوط به خود ذخیره می کنند که برخی را بررسی می کنیم.

پشتیبان گیری از داده های مخاطبان

بیشتر برنامه های کانتکت یا مدیریت مخاطبان گوشی هوشمند یک مسیر جهت تهیه اکسپورت یا خروجی از لیست مخاطبان و برگرداندن دوباره آنها به لیست ایمپورت را دارا می باشند. برای بکاپ گیری از اطلاعات مخاطبان تنها لازم است از منو اصلی یا از قسمت تنظیمات Export را پیدا کنید و به همین وسیله از لیست مخاطبینتان یک نسخه فایل خروجی تهیه نمایید و در فلش یا کامپیوتر ذخیره کنید. پس از آن نیز با گزینه Import می توانید این اطلاعات را دوباره به لیست مخاطبان باز گردانید.

در زیر تصاویر Import و Export در رابط کاربری MIUI، EMUI،OxygenOS را مشاهده می کنید:

بک آپ گیری به وسیله برنامه dr.fone

پشتیبان گیری با این اپلیکیشن امکان مشاهده یک پیش نمایش از فایل های ذخیره شده را نیز فراهم می کند، با این کار می توانید تنها بخشی از اطلاعات بکاپ گیری شده را بازیابی کنید.

دریافت نسخه ویندوزی اپلیکیشن dr.fone
دریافت نسخه اندرویدی اپلیکیشن dr.fone

حالا که این اپلیکیشن را نصب کردید گوشی هوشمند اندرویدی خود را به کامپیوتر وصل کنید و این برنامه را روی کامپیوتر اجرا کنید. حالا گزیته Backup and restore را انتخاب کنید و ویژگی Debugging داخل گوشی هوشمند اندرویدی خود فعال نمایید. فعال کردن این گزینه به روش زیر است.

وارد گزینه About phone از قسمت تنظیمات شوید. گزینه Build Number را پیدا کنید و هفت بار روی آن ضربه بزنید. با اینکار Developer Options روی گوشی هوشمند شما فعال می شود. حالا در همان منو تنظیمات Developer Options را سرچ و انتخاب کنید. حالا گزینه USB Debugging را فعال کنید.

پشتیبان گیری

گزینه Back up را از قسمت Backup and restore انتخاب کنید. حالا در صفحه پی رو می توانید آیتم مورد نظر از جمله، اپلیکیشن ها، پیام ها، تماس ها عکس ها و ویدئو ها جهت پشتیبان گیری انتخاب کنید. علاوه بر این می توانید از بخش Backup Path مسیر ذخیره سازی فایل ها را نیز انتخاب کنید. در آخر نیز برای شروع فرآیند بکاپ گیری گزینه Backup را انتخاب کنید.

جهت بازیابی دوباره اطلاعات بک آپ گیری شده گوشی هوشمند را به کامپیوتر تان وصل کنید و در اپلیکشن مذکور قابایت Backup and Restore را انتخاب کرده و پس از آن با کمک گزینه Restore داده ها را بازیابی کنید.

پشتیبان گیری با اپلیکیشن G Cloud Backup

بک آپ گیری از اطلاعات روی سرور گوگل با کمک اپلیکیشن G Cloud Backup امکان پذیر خواهد بود. ابتدا این برنامه را از این لینک دانلود کنید و یک اکانت بسازید. حالا اطلاعاتی که میخواهید از آنها بکاپ بگیرید را انتخاب کنید. و بعد فرآیند بکاپ گیری را با انتخاب گزینه Back up شروع کنید. برای بازیابی نیز مانند موارد قبل گزینه Rstore را انتخاب کنید.

پشتیبان گیری
لازم به ذکر است این برنامه در نسخه رایگان تنها یک گیگابایت اطلاعات را بک آپ گیری می کند و برای دستیابی به فضای بیشتر میبایست هزینه پرداخت شود.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫104 نظرها

  1. オンラインカジノで必要な軍資金の目安を解説。軍資金別に遊べるゲームの種類や、資金別のシミュレーション結果も紹介しています。 オンラインカジノで負けたときは、次のような方法を実践しましょう。 オンカジにコンプは無いので負けたらそれきりで、収入は胴元に入ったまま客にはほぼ還元されないだからオンカジで金を使う金持ちはあまりいない ギャンブルで最終的に勝つのは胴元。こんなことは誰しも。それこそ子どもでも知っている、現然たる事実である。ところが世間には、この鉄則を見て見ぬふりをし、貯金を切り崩したり、時には借金までしてギャンブルに注ぎ込む人もいるところ。 オンカジは負ける人のほうが多く、実際に勝って収益を上げている人は少ないもの事実ですが、それは全てのギャンブルに共通して言えることです。ギャンブルはゼロサムゲームと呼ばれ、勝った人の下には多数の負けた人が存在します。 多くの方はギャンブルで負けた際、「周りは勝っているのに自分だけ負けた。。本当にツイてない。。」「こんなに勝率が高いポイントで負けるなんて不幸だ。。」と感じてしまいますが、それも起こって当然のことになります。 余裕のある方は、負けた時に「なぜ負けたのか」をメモしておくと良いでしょう。例えば損切りラインを守れなかったとか、プロモに入れ込みすぎた、単にスロットが絶不調だったなど、敗因について細かく記載しておくと今後に活かすことができます。
    http://giltour.co.kr/main/bbs/board.php?bo_table=free&wr_id=17307
    paypalはネットカジノでも入出金に利用することができるのですが、現在その制限がEU圏の数か国のみでしかオンラインカジノでの入出金方法として利用を許されていません。 最近日本でもオンラインショッピングに使用する人が増えてきたペイパル(Paypal)アマゾンなどで買い物する際も支払い方法として見かけたことがある人は多いんじゃないでしょうか? 以下のガイドからの抜粋を読むことで、オンラインカジノ おすすめをランク付けするための評価プロセスと基準について理解することができます。 押山清高 べ らん じ ょ カジノ クレジットカード方式 FANTASファンディング 信頼できるオンラインカジノマレーシア2022 空き家活用と投資機会の提供拡大のため 祭文太郎 ポーカー ギャンブル 【参考情報】当社の空き家活用の取り組み ~空き家・中古戸建住宅の流通プラットフォーム「FANTAS repro」の開発・運営~リノベーション費用。 この情報により、カジノが「最高の日本のオンラインカジノ」の名誉あるリストに含まれるために、どのような点が考慮されるかを理解することができます。 その後、合併や買収を経て、今のPayPal (ペイパル)となりましたが、今では世界中に3億人以上のユーザーを持つ、国際的に広く認知されている決済サービスとなっています。190の国と地域で利用でき、世界2400万以上の店舗、21通貨以上に対応しています。しかしながら、現在残念ながらPayPal (ペイパル)を日本のオンラインカジノで使用することはできなくなっています。

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا