آموزشآموزش کامپیوترآموزش گوشی هوشمند و تبلتنرم افزار و اپلیکیشن

آموزش حذف اکانت تلگرام در چند قدم

آموزش حذف اکانت تلگرام در چند قدم

در این بخش از طیف نیوز قصد داریم به آموزش قدم به قدم حذف اکانت تلگرام با دو روش حذف از سایت یا با لینک مستقیم بپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

Telegram پیام رسان محبوب و پرطرفداری است که در تمام دنیا کاربران و طرفداران زیادی دارد که مثل کاربران کشور ایران برای ارسال پیام صوتی، متنی و تصویری از آن استفاده می کنند. این پیام رسان دارای امکانات مختلفی همچون، قابلیت تشکیل گروه و یا کانال و اشتراک گذاری فایل های مختلف با یک یا چند نفر می باشد. اما با تمام این اوصاف ممکن است کاربری به دلایل مختلف تصمیم به حذف اکانت تلگرام خود داشته باشد که ما در این بخش به این موضوع پرداخته ایم.

به چه علت یک کاربر ایرانی اکانت تلگرام خود را پاک می کند؟

رقابت

Telegram برای بسیاری از کاربران حکم منبعی برای کسب درآمد را داشته است اما با وجود اپلیکیشن مایکروسافت تیمز و امکانات فراوانی که برای رونق گیری یک کسب و کار دارد پیام رسان تلگرام و قابلیت های محدودی که دارد، محبوبیت سابق خود را از دست می دهد.

شبکه های اجتماعی مختلف دیگر نیز قابلیت هایی در اختیار کاربران می گذارند که تلگرام فاقد آن است. برای مثال برای دسترسی به یک کاربر مدنظر در Telegram حتما می بایست شماره موبایل یا id او را داشته باشیم در حالی که‌این دسترسی ها در شبکه های اجتماعی دیگر ساده تر است، به نحوی که با یک جستجو در گوگل می توان به اکانت شخص مورد نظر دسترسی پیدا کرد، در حالی که امکان چنین دسترسی به کد های تلگرام وجود ندارد.

محدودیت

دسترسی محدود و دشوار به علت افزایش فیلتر ها باعث شده خیلی از دوستان و آشنایان این اپلیکیشن را حذف کنند و در نتیجه تعداد کاربران دیگر نیز به مرور روند ریزشی پیدا کند.

عده ای معتقدند که تلگرام می تواند آسیب پذیر باشد، با انتشار خبری مبنی بر امکان فاش شدن اطلاعاتی از کاربران، از جمله محتوای چت ها و یا فایل های ارسال شده، کاربران زیادی تصمیم به حذف اکانت تلگرام خود گرفتند.

بر همین اساس تصمیم گرفتیم به بررسی راهکارهای حذف اکانت تلگرام بپردازیم. البته لازم به ذکر است که روش مستقیمی برای این موضوع وجود ندارد ولی دو روش برای دیلیت اکانت تلگرام وجود دارد که به آنها خواهیم پرداخت. ناگفته نماند شاید یکی از مشکلات اساسی این پیام رسان عدم وجود امکان حذف موقت حساب کاربری می باشد و کاربر گس از حذف حساب کاربری خود دیگر امکان دسترسی به آن را نخواهد داشت.

1. حذف از طریق تنظیمات

برای دیلیت اکانت تلگرام قابلیتی وجود دارد که کاربر از طریق بخش تنظیمات بتواند معین کنند، چنانچه مدت مشخصی وارد اکانت کاربری خود نشود، به طور کل حساب کاربری و اطلاعات او حذف شوند. این مدت زمان به طور خود به خود و در شرایط پیش فرض 6 ماه تعیین شده ولی کاربر می تواند خود این زمان را کاهش دهد تا زودتر به هدف حذف اکانت تلگرام خود برسد. پس از اینکه این تنظیمات خود امحا را اعمال کردید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به حساب کاربری خود در Telegram وارد شوید و سپس برای شروع مراحل به بخش تنظیمات مراجعه کنید. سپس گزینه Privacy and Security را جهت ورود به تنظیمات حریم خصوصی و امنیت، انتخاب کنید.

در قسمت پایین صفحه گزینه Delete My Account if I’m Away For را انتخاب کنید. مشاهده می‌کنید که چهار تایم پیش روی شماست. شما می توانید هر یک از موارد یک ماه، سه ماه، شش ماه و یا یک سال را انتخاب کنید. این بدان معناست که برای مثال با انتخاب گزینه یک ماه، اگر یک ماه کامل به هیچ عنوان وارد حساب کاربری خود نشوید این پیام رسان خود به خود اقدام به حذف اکانت تلگرام شما می کند.


چنانچه در طول مدتی که مشخص کرده اید به هر دلیلی وارد حساب کاربری خود شوید تایمی که مشخص کرده بودید دوباره از نو ریست می شود

2. حذف از طربق سایت

اگر یک ماه مدت زیادی از نظر شما برای دیلیت اکانت تلگرام است می توانید از روش سریعتر حذف این پیام رسان از طریق سایت، کمک بگیرید.

در قدم اول با گوشی یا کامپیوتر خود به این لینک بروید.
در کادری که پیش رویتان است شماره موبایلتان را وارد کنید.
یک کد به همان خط ارسال می شود. کد را در کادر تایپ کنید.
پس از اینکار صفحه ای مقابل شما قرار می گیرد که در آن قسمت می توانید علت حذف اکانت تلگرام خود را شرح دهید.

در نهایت گزینه Done برای انجام فرآیند نهایت را را انتخاب کنید و سپس با انتخاب گزینه Yes حذف همیشگی حساب کاربری پیام رسان Telegram خود را تأیید نهایی کنید.

ذخیره سازی اطلاعات

اگر می خواهید قبل از دیلیت اکانت تلگرام خود اطلاعات چت ها و فایل های خود را ذخیره کنبد احتیاج به آخربن نسخه دسکتاپ تلگرام دارید. اطلاعات اکانت خود را می توانید در دو فرمت JSON یا HTML سیو کنید. جهت ذخیره سازی مراحل زیر را طی کنید:

1. آخرین نسخه دسکتاپ تلگرام را نصب کنید؛
2. از قسمت تنظیمات گزینه Export Telegram Data را انتخاب کنید؛
3. Export Chat History را انتخاب کنید. در صفحه پیش رو نوع اطلاعاتی که مدنظرتان است را انتخاب کنید، فرضا می توانید فقط متن ها و چت ها را انتخاب کنید.
4. با اين کار می توانید به اطلاعاتی که ذخیره کرده اید حتی به صورت آفلاین نیز دسترسی پیدا کنید.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − نه =

دکمه بازگشت به بالا