اینترنت و شبکهسخت افزار

بهترین سرور برای کسب و کارهای کوچک کدام است؟

بهترین سرور برای کسب و کارهای کوچک کدام است؟

یکی از اصلی ترین مورد در راه اندازی کسب و کارهای کوچک استفاده از بهترین سرور است که بخصوص با شرایط اقتصادی کنونی سرورهای کوچک طرفداران زیادی دارند. در این بخش با دو سرور ارزان و مناسب آشنا خواهیم شد. با طیف نیوز همراه باشید… .

همان طور که در بالا نیز اشاره شد به علت افزایش قیمت دلار صاحبان کسب و کار های کوچک به دنبال بهترین سرور ارزان و بصرفه هستند. این روزها استفاده از سرورهای مجازی بر سرورهای فیزیکی ترجیح داده می شود. در ادامه به بررسی دو مورد از بهترین سرور ارزان قیمت و ساده خواهیم پرداخت.

ML10 G9

یکی از ساده ترین و ارزان ترین و البته بهترین سرور ارزان قیمت موجود ML10 G9 می باشد که یکی از سرور های اچ پی بوده و برای کسب و کار ها و شرکت های کوچک بسیار مناسب است. ML10 G9 را می توان به جای کامپیوترهای شخصی نیز استفاده کرد. روی این سرور نهایتا یک پردازنده قابل نصب است. یکی از پردازنده های Intel® Xeon® E3-1200 v5 product family
Intel® Pentium®
Intel® Core™ i3
امکان قرار گیری بر روی سرور ML10 G9 را خواهند داشت و در این صورت دو یا چهار هسته پردازشی در اختیار قرار میگیرد.

خصوصیات و مشخصات سرور ML10 G9

از خصوصیات قابل اشاره اولین مورد معرفی شده از بهترین سرور ارزان و مناسب کسب و کارهای کوچک می توان به چهار اسلات مموری برای قرارگیری مموری های DDR4 UDIMM با قابلیت ایجاد محافظت از دیتا و اطلاعات روی خود و استفاده از تکنولوژی Unbuffered ECC در زمان پردازش اشاره کرد.

این سرور امکان پشتیبانی از شش درایو به صورت ال اف اف و از انواع Non-redundant و Non-hot plug را دارد. همچنین خود دارای یک کارت شبکه یک پورت می باشد اما چنانچه کارت شبکهذای با سرعت و تعداد پورت بالاتر نیز نیاز شود بر روی اکسپنشن اسلات های آن قابلیت قرار گیری دارد. ناگفته نماند ML10 G9 یا همان بهترین سرور ارزان مناسب برای کسب و کار های کوچک برای بیشتر کردن امنیت داده ها مجهز به استوریج کنترلر با قابلیت پشتیبانی از درایو های SATA نیز می باشد.


HPE ProLiant MicroServer Gen10

یکی از بهترین سرور های ساده و می توان گفت ساده ترین سرور ارزان قیمت سری ده اچ پی اینترپرایزر HPE ProLiant MicroServer Gen10 است. بر روی این سرور تنها یک پردازنده از سری پردازنده های ای ام دی Opteron™ X3000 Series را می توان قرار داد. این سری دارای دو یا چهار هسته پردازشی است.

بررسی مشخصات

MicroServer Gen10 مجهز به دو اسلات مموری است که نهایتا می توان حافظه های با ظرفیت شانزده گیگابایتی را روی این اسلات قرار داد این یعنی نهایتا 32 گیگابایت مموری.
مموری های standard 288p DIMM slots با تکنولوژی Unbuffered ECC را می توان بر روی این اسلات ها جهت محافظت از داده ها در هنگام پردازش اطلاعات قابل استفاده می باشند.

بهترین سرور ارزان قیمت معرفی شده در این بخش از طیف نیوز برای کسب و کارهای کوچک حداکثر می تواند دارای چهار درایو ال اف اف باشد. همچنین بر روی آن یک کارت شبکه دو پورتی با مدل Broadcom 5720 قرار داده شده است. البته امکان استفاده از کارت شبکه های دیگر بر روی اکسپنشن اسلات های این سرور، در صورت نیاز به تعداد درگاه های بیشتر وجود دارد.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫42 نظرها

  1. بازتاب: Tool pallets for Sale

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا