سخت افزار

راهنمای خرید کیبورد و معرفی قسمت های مختلف آن

راهنمای خرید کیبورد و معرفی قسمت های مختلف

Keyboard بخشی از تجهیزات کامپیوتری است که برای کاربران رایانه ها اهمیت بسیار زیادی دارد و تقریبا روزی نیست که از آن استفاده نکنند. اما اگر این صفحه کلید آسیب ببیند آیا می توانیم بهترین مدل ها را تشخیص دهیم؟ در راهنمای خرید کیبورد زیر تمام نکات را بررسی خواهیم کرد. با طیف نیوز همراه باشید… .

برای چه کاری قصد دارید کیبورد تهیه کنید؟

در دنیای پر از تنوع امروز کیبورد ها نیز عالم خود را دارند و برای اهداف مختلف تولید می شوند. برای مثال گیمر ها طبیعتا در این عالم پرتنوع به سراغ صفحه کلید های گیمینگ می روند یعنی مدل هایی که دارای دکمه های مکانیکی می باشند. اگر میخواهید مدام تایپ کنید و متن های طولانی بنویسید، Keyboard های ارگونومیک بهترین نمونه ها هستند مثل کیبوردهای Logitech K780 و Logitech K740.

مورد دیگر که در این راهنمای خرید کیبورد یاد آوری می کنیم این است که، اگر حساب دار هستید یا هر شغلی دارید که مدام با عدد ها و شماره ها سروکار دارید، باید به سراغ صفحه کلید هایی بروید که دارای پد شماره یا نامبرپد باشد، مانند Logitech K280e و یا کلا صفحه شماره جداگانه مثل
تهیه کنید. بیاند BA-550

کلید ها و دکمه ها

صفحه کلید های مختلف دارای سوییچ و تنظیمات متنوعی هستند که برای هر کاری قبل از کلید باید دکمه ها تست شوند. در برخی مدل ها دکمه ها کاملا نرم و برخی محکم تر و با استحکام بیشتری هستند. مورد دیگر این است که به نوع سوویچ هم دقت کنید. انواع مختلفی سوویچ مثل مدل های ممبران وجود دارند که در میزان حساسیت کلید های کیبرد نقش زیادی دارند.

ساختار کلی و طراحی

کیبوردها دارای سه مدل آرگونومیک، استاندارد و گیمینگ می باشند. معمول ترین مدل ها کیبرد های استاندارد هستند که استفاده از آن ها نیز ساده است و بهذغیر از صد و چهار کلید اصلی کلید های مالتی مدیا هم دارند. مثال: کیبورد های Logitech K120 و بیاند BK-2350

مدل دوم که در این راهنمای خرید کیبرد معرفی می شود مدل آرگونومیک است که در طراحی آن به راحتی کاربر توحه شده است و فشاری به عضلات دست نخواهد آمد و البته این امکانات هزینه خرید بیشترب را نیز برای کاربر به دنبال خواهد داشت. اما برای افرادی که تایپ طولانی دارند و زیاد با Keyboard کار می کنند بهتر است مدل آرگونومیک را خریداری کنند.

اگر قصد دارید در نور کم از صفحه کلید تان استفاده کنید پیشنهاد ما به شما می باشند. علاوه بر این برنامه نویسان نیز توجه داشته باشند که کیبوردشان دارای چینش DVORAK باشد. Logitech CRAFT یا بیاند BK-7100W

نکته دیگر در بررسی مدل ها که در این راهنمای خرید کیبورد در طیف نیوز به آن اشاره خواهد شد بیسیم یا با سیم بودن صفحه کلید است. این دو هرکدام معایب و مزایای خود را دارد. برای مثال Keyboard های بی سیم کاربر را از سیم و دردسرهای آن هلاص می کند اما هم قیمت خرید آن بالا تر است و هم سرعت عملکرد پایینتری دارد.

کلید های میانبر

اغلب کیبردها کلید های میانبر دارند. تنظیمات و استفاده ها از نرم افزار های مختلف با وجود این دکمه ها ساده تر می شوند. برخی مدل ها مثل Logitech CRAFT کنترلر خاصی دارند که برای استفاده در برنامه های ادوبی مختلف کابرد زیادی دارند و کار ها را سرعت می بخشند. تاچ پد ها هم قابلیتی هستند که در برخی صفحه کلید ها برای ایجاد سهولت در کارها به جای ماوس استفاده می شوند، همچنین برای مشاهده ی تلویزیون هوشمند نیز استفاده از این مدل کیبورد ها راحتتر از کنترل خواهد بود.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫14 نظرها

  1. بازتاب: 토렌트 다운
  2. بازتاب: official source
  3. بازتاب: pgslot
  4. بازتاب: ks quik
  5. I am really impressed with your writing skills and also with the layout on your blog.

    Is this a paid theme or did you modify it yourself? Anyway
    keep up the nice quality writing, it is rare
    to see a great blog like this one today.

  6. بازتاب: order Blackberry Dream

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا