اینترنت و شبکهسخت افزارفناوری

بررسی و شناخت تفاوت های اترنت سریع و گیگابایتی

بررسی و شناخت تفاوت های اترنت سریع و گیگابایتی

قطعا ethernet همه جا با فناوری های یکسان وارد عمل نمی شود. در دنیای فناوری امروز دو نوع اترنت گیگابایتی و اترنت سریع در حال خدمت رسانی هستند که دو بستر ارتباطی با سرعت های بسیار متفاوت ایجاد می کنند. در این بخش به طور کامل به این تفاوت ها پرداخته شده است. با طیف نیوز همراه باشید… .

نگاهی به گذشته تا حال اترنت

حدود چهل سال پیش ethernet وارد دنیای انسان شد و برای همگان رونمایی شد. آن زمان سرعتی بسیار پایین یعنی حدود ده مگابایت داشت. اما پس از گذشت چند سال در سال 1995 این فناوری به روز رسانی شد و با توجه به سرعت صد مگابایتی که داشت اترنت سریع یا 10/100 نام گرفت.

اترنت سریع

اما این با وجود روی کار آمدن این سرعت عملکرد جدید تنها سه سال بعد یک نسخه جدید اترنت گیگابایتی 10/100/1000 معرفی شد و مورد استقبال واقع شد. این فناوری به علت وجود ماکسیمم سرعت یک گیگابایتی خود به این اسم نامگذاری شده است. اما تا کنون این نهایت سرعت نبوده و امروزه یک نسخه جدید ده گیگابایتی نیز روی کار آمده، اما کاملا همگانی نشده است. جالب است بدانید بستر ارتباطی فوق پرسرعت ethernet هزار گیگابایتی نیز در دست توسعه می باشد.

اترنت سریع

اترنت سریع

مودم ها و روتر ها غالبا با درگاه های اترنت سریع در دسترس عموم مردم قرار می گیرند. احتمال می رود که شبکه خانگی شما نیز به سریعترین امکانات تجهیز شده باشد. برای اینکه بتوانید از ماکسیمم سرعت اینترنت شبکه بهره مند شوید می بایست سرعت همه دستگاه ها جهت انتقال داده ها مساوی یا بیشتر از سرعت مطلوب باشد. بگذارید این مسئله را با یک مثال روشن تر کنیم.

تصور کنید که یک کاربر سرور در شبکه اینترنی که به آن در خانه خود اتصال دارد، دارای یک کارت اترنت گیگابایتی باشد. از طرفی دستگاه بازی این کاربر در همان خانه نیز به همان اترنت گیگابایتی مجهز شده باشد، اما این دو با یک سوئیچ اترنت سریع به هم وصل شده باشند. این وضعیت موجب می شود هردو دیوایس به سرعت صد مگابایتی تنزل کنند. که البته با یک به روز رسانی سوئیچ مشکل برطرف خواهد شد.

دقت در خرید

اگر یک سرچ ساده در اینترنت داشته باشید می بینید که هنوز دستگاهذهای اترنت سریع به وفور یافت می شوند و بسیار هم به فروش می رسند. این دیوایس ها سرعت کمتر و قیمت به مراتب پایینتری نیز دارند اما نه آنقدر پایین که در بسیاری مواقع ارزش خرید داشته باشد. شاید کاربری نیازهای خود را قبل از خرید نشناسد و به صرف همین چند دلار اختلاف هزینه، درحالی که به ایترنت گیگابایتی احتیاج دارد روی به اترنت سرعتی آورد.

اترنت گیگابایتی

برای بسیاری کاربران این اتفاق افتاده که تنها با مشاهده کلمه سریع در اترنت سریع بنا را بر پرسرعت تر بودن می گذارند و توجهی به تفاوت میان 10/100 و 10/100/1000 که در بالا توضیح داده شد نخواهند داشت.

خب حالا چنانچه اینگونه شد و انتخابی اشتباه داشتیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

توجه داشته باشید به غیر از مواقعی که به فیبر نوری متصل باشید، به احتمال زیاد اتصال اینترنت شبکه شما حداکثر صد مگابایت بر ثانیه خواهد بود. حالا با توجه به اینکه اترنت سریع می تواند ماکسیمم صد مگابایت برثانیه اطلاعات را جابه جا کند، قادر خواهد بود فراتر از محدودیت اتصالات اینترنتی شما عمل کند که موضوع چندان پراهمیتی در شبکه LAN نخواهد بود. اما چنانچه هم دستگاه های اترنت گیگابایتی و هم سریع در شبکه داشته باشيد، به حداقل سرعت یعنی همان صد مگابایت ethernet سریع محدود خواهید شد. که این مسئله هنگام بکاب گیری از فایل های پرحجم و فرآیند های با مصرف بالای پهنای باند آزار دهنده خواهد بود.

این موضوع تنها با خرید یک دستگاه اترنت گیگابایتی حل خواهد شد و خیالتان راحت خواهد بود که با کمی هزینه بیشتر سرعت اینترنت شبکه بالا نصیبتان خواهد شد. اگر میخواهید این سرعت بالاتر رود اطمینان حاصل کنید که کابل شبکه شما از نوع Cat5e یا Cat6 باشد تا به طور کل شبکه محلی شما پذیرای اینترنت شبکه های پرسرعت تر احتمالی در آینده نیز باشد.

امتیاز 4.5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. Разрешение на строительство — это официальный письменное удостоверение, выдаваемый уполномоченными органами государственного управления или субъектного самоуправления, который разрешает начать строительную деятельность или осуществление строительного процесса.
    Разрешение на строительство формулирует законодательные основы и нормы к стройке, включая допустимые типы работ, допустимые материалы и техники, а также включает строительные инструкции и пакеты защиты. Получение разрешения на возведение является необходимым документов для строительной сферы.

  2. Good day I am so delighted I found your webpage, I really
    found you by mistake, while I was browsing on Yahoo for something else,
    Regardless I am here now and would just like to
    say kudos for a incredible post and a all round entertaining blog (I also love
    the theme/design), I don’t have time to browse
    it all at the moment but I have bookmarked it and also
    added in your RSS feeds, so when I have time I will be
    back to read much more, Please do keep up the awesome b.

    Feel free to surf to my web site; Helicopters and Rockets coloring pages

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا