اینترنت و شبکهفناوری

اجزا تشکیل دهنده رک دیواری + ویدئو اسمبل کردن آن

اجزا تشکیل دهنده رک دیواری + ویدئو اسمبل کردن آن

شبکه های کامپیوتری از تجهیزاتی شامل روتر، پچ پنل، کابل شبکه، سوئیچ شبکه، پاور ماژول و … تشکیل شده است. این تجهیزات در داخل قفسه ای به نام رک جای می گیرند که خود رک ها از اجزا مختلفی تشکیل شده اند که در ادامه به معرفی ساختار و اجزا رک دیواری می پردازیم و ویدئویی از نحوه اسمبل کردن آن قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

مشخصات ساختاری Wall Rack

همانطور که از نام این رک مشخص است، می توان این رک شبکه را به دیوار متصل کرد و از رک دیواری می توان در شبکه های کوچک و خانگی و یا قسمتی از یک شبکه بزرگ استفاده کرد. در بخش جلویی این Network Rack شاهد قرارگیری یک درِ شیشه ای با ساختاری سخت هستیم که می توان از پشت شیشه وضعیت تجهیزات شبکه تعبیه شده در رک دیواری را مشاهده کرد. بر روی این درِ شیشه ای قفلی برای افزایش امنیت فیزیکی رک قرار می دهند. در بخش پشتی رک دیواری از یک صفحه فلزی استفاده می شود که این قسمت قابلیت اتصال شدن به دیوار را دارد. در قسمت بالا و پایین این نوع از رک شبکه، روزنه هایی برای ورود و خروج کابل های شبکه و کابل برق تعبیه شده است.

رک دیواری

Network Rack ها تماما از جنس فلز تشکیل شده اند و در بعضی از مواقع شاهد رک هایی از جنس آلومینوم با پوشش رنگ هستیم. به دلیل وجود تجهیزات شبکه در داخل رک، دمای داخل رک بالا است و برای جلوگیری از افزایش بیش از حد دما، فن هایی را در قسمت بالایی Wall Rack قرار می دهند که باعث تهویه هوا می شوند.

تعداد یونیت ها

رک های دیواری در اندازه های 4، 6، 9، 12 و 15 یونیت ساخته می شوند. این Network Rack ها از عمق های 35، 45 و 60 سانتی متر بهره می برند. گفتنی است که رک های 9 یونیت دارای تنوع بیشتری است که پنل های جانبی بعضی از آن ها نیز کاملا باز می شوند که قابلیت دسترسی به تجهیزات شبکه را به تکنسین رک می دهد. بعضی از آن ها را می توان تا 100 درجه چرخاند و امکان دسترسی به پشت رک دیواری را می دهد. از این نوع Network Rack برای قرار دادن سوئیچ هایی که ماژول پشت دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین قابلیت نصب پاور یونیت های 3 و 4 پورت و فن 12 سانتی متری بر روی این نوع رک وجود دارد.
در ادامه می توانید ویدئو مربوط به اسمبل کردن رک دیواری را مشاهده کنید:

 

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫12 نظرها

  1. بازتاب: 티비위키
  2. بازتاب: vigrx
  3. بازتاب: go here
  4. بازتاب: firearms for sale
  5. بازتاب: pop over to these guys
  6. بازتاب: แทงบอล lsm99
  7. بازتاب: xo666
  8. بازتاب: ข่าวบอล

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا